Már inkább a töltőhálózat, és nem hatótáv miatt tartanak sokan a villanyautóktól, és van még egy érdekes szempont
A mostani megtorpanás csak átmeneti az elektromos autózásban egy friss piaci elemzés szerint.
HVG
Az elektromos és hibrid járművek iránti kereslet növekedése idén megtorpanni látszik, derült ki az EY nemzetközi felméréséből, ugyanakkor a cég autó iparági csoportja szerint a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes, és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.
Az EY tanulmánya szerint az elmúlt évek látványos emelkedéséhez képest idén szerényebb mértékű volt az elektromos meghajtású járművek iránti kereslet világszintű bővülése: míg 2020 és 2023 között 30 százalékról 55 százalékra ugrott az ilyen típusú autók vásárlását tervező fogyasztók aránya, addig idén mindössze 3 százalékpontos növekedést mutatnak a számok.
A 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felmérésükből kiderült, a válaszadók 27 százaléka leginkább a hiányos töltőinfrastruktúra miatt hezitál, míg negyedük a hatótávolság miatt aggódik.
A felmérés adataiban most először az akkumulátorok cseréjének magas költségei miatti félelmek is megmutatkoznak: ezt a kockázatot a potenciális vevők 26 százaléka említette meg.
Úgy folytatták, hogy e-autó vásárlására leginkább a magas üzemanyagárak ösztönzik a fogyasztókat 2024-ben is, a kutatás résztvevőinek több mint harmada ezt jelölte meg a legmeghatározóbb indokként.
Eközben a környezetvédelmi szempontok némileg háttérbe szorultak: 2021-ben a megkérdezettek közel fele jelölte meg ezeket motiváló tényezőként, idén már csak harmaduk – tették hozzá.
Kína egymaga 1,2 millió járművel képviseli a globális értékesítés 70 százalékát.
Az elektromos autók elterjedésének nagy nyertesei a kínai gyártók, akik az elmúlt években komoly előrelépést könyvelhettek el a szektorban világszerte, csak az európai EV-eladásokban a kínai modellek aránya 0,4 százalékpontról 8-ra emelkedett 2019 és 2023 között.
Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere szerint a magyar gazdaság számára kulcsfontosságú, hogy a hazai autóipari szereplők is részesüljenek az EV-forradalomból. A hosszú távú növekedés érdekében az állami ösztönzők, például kutatás-fejlesztési támogatások és adókedvezmények, meghatározó szerepet játszhatnak. Szűcs szerint a piaci lassulás csupán átmeneti, és az elektromos mobilitás térnyerése hamarosan ismét lendületet kap.
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van – mondja Radnóti Sándor művészetfilozófus, aki szerint a kultúrát ízlésterrorral sem tudják megingatni. HVG-portré.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.