Jöhet a rollerszigor: korhatár és 20 km/h-s sebesség
Egyre több van belőlük az utcákon, ami egyre több balesetet is jelent.
HVG
Az elektromos rollerek elterjedése az európai városokban egyre nagyobb problémát jelent a közlekedésbiztonság szempontjából. A European Transport Safety Council (ETSC) legfrissebb tanulmánya szerint, amelyről a Totalcar számolt be, átfogó szabályozásra lenne szükség, amely érinti a rollerek műszaki jellemzőit és a használóikra vonatkozó előírásokat is. A szakértők javaslatai között szerepel a 20 km/h maximális sebességkorlátozás, valamint a maximális gyorsulás és a fékerő minimális követelményeinek meghatározása. Emellett 16 éves korhatár bevezetését, a bukósisak kötelező viselését, valamint az alkohol- és drogfogyasztás teljes tiltását is szorgalmazzák a rollerezők körében, hasonlóan az autós közlekedés szabályaihoz.
A közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének minősül, ha nincs biztosítás a rolleren, amelyikre kötelező lenne.
Az ETSC statisztikai adatai szerint 2022-ben 119 halálos baleset történt motorizált mikromobilitási eszközökkel, amelyek jelentős része elektromos rollerekkel kapcsolatos. A balesetek nagy hányada esésből adódik, így gyakran nem kerül rendőrségi nyilvántartásba, de a halálos esetek között kiemelt szerepet játszik az ittas vezetés.
Magyarország 22 ország közül a 22. helyen áll abban a rangsorban, amelyet az alapján állítottak össze, hogy mennyire elégedettek a lakosok az egészségüggyel.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
„Elértük a határt, szürkeségben mi vagyunk élen” – énekli Zentai Márk, aki a Mörk leállása óta szólóban zenél. Az új dal címe Szabadon, és a részben a Pride felvonuláson forgatott klipje a HVG-n látható először.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.