szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A nyugati vámok egyelőre nem számítanak sokat.

Kína dominanciája az elektromos járművek (EV) globális piacán tovább erősödött, hiszen az ország októberben elérte a 76 százalékos részesedést a világ eladásaiból. Ez az erős hazai keresletnek és a folyamatos kormányzati támogatásnak köszönhető, bár a nyugati piacokon egyre szigorodó vámok és szabályozások akadályokat gördítenek az export elé. A China Passenger Car Association (CPCA) adatai szerint 2024 első tíz hónapjában Kína 14,1 millió elektromos autót értékesített, amelyek 69%-át belföldön adták el, és az export is tovább növekedett, különösen Oroszország irányába.

Kína harmadik legnagyobb metropoliszában már több a villámtöltő, mint a benzinkút

Itt van a mifelénk is egyre jobban ismert BYD központja is.

A nyugati piacokon a kínai elektromos járművek nehéz helyzetbe kerültek. Az Egyesült Államok drasztikusan megemelte a kínai autókra kivetett vámokat, míg az Európai Unió szintén a tarifák növelését fontolgatja. Ennek következtében a kínai gyártók az alternatív piacokra, például Oroszországra összpontosítanak, ahol az export az elmúlt két évben 109%-kal nőtt. Kína ezzel párhuzamosan jelentős támogatásokat nyújt a hazai vásárlóknak, hogy fenntartsa az EV-k iránti keresletet: például 20 000 jüanos (1 millió forint) kedvezményt biztosít azoknak, akik hagyományos autóikat elektromos modellekre cserélik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!