Mazda MX-5-ből is van elektromos és alig nehezebb, mint a benzines

Igaz, nem gyári a változtatás, de elég igényes.

  • HVG HVG
Mazda MX-5-ből is van elektromos és alig nehezebb, mint a benzines

A brit Electrogenic vállalat elkészítette a legendás Mazda MX-5 NA modell elektromos restomod változatát, amely a klasszikus autók rajongói és a fenntartható közlekedés hívei számára egyaránt izgalmas alternatívát kínál.

Az átalakított MX-5 súlya csak 100 kilogrammal nőtt, így az össztömeg 1100 kg. Az autó lelkét egy 42 kWh kapacitású akkumulátor és egy 160 lóerős villanymotor alkotja, amely 310 Nm nyomatékot biztosít. A hajtás a hátsó kerekekre kerül, ami megőrzi az MX-5 ikonikus vezetési élményét.

MX-5 NA EV
Electrogenic
MX-5 NA EV
Electrogenic
MX-5 NA EV
Electrogenic

A teljesítményadatok lenyűgözőek: a restomod körülbelül 6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, míg a végsebessége 185 km/h. Az autó hatótávolsága 240 kilométer, ami a mindennapi használatra bőven elegendő lehet. Az akkumulátor gyorstöltéssel egy óra alatt teljesen feltölthető.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.