Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
A négy legnagyobb piac közül háromban visszaesés volt.
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban novemberben az egy évvel korábbihoz képest az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.
A novemberben eladott személyautók száma éves szinten 1,9 százalékkal 869 ezer 816-ra csökkent az októberi 1,1 százalékos növekedést követően. Az EU négy vezető autópiacából háromban csökkentek az eladások novemberben. A kivétel Spanyolország volt, ahol 6,4 százalékos növekedést jegyeztek föl. Eközben az eladások Franciaországban 12,7 százalékkal, Olaszországban 10,8 százalékkal, Németországban pedig 0,5 százalékkal estek tavaly novemberrel összevetve.
Az idei első tizenegy hónapban 9,7 millió új személyautót adtak el az EU-ban, 0,4 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakkal összevetve. A vizsgált időszakban Spanyolországban 5,1 százalékkal nőtt az értékesítés, míg Franciaországban 3,7 százalékkal, Németországban 0,4 százalékkal, Olaszországban pedig 0,2 százalékkal csökkent.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 16,3 százalékról 15 százalékra süllyedt idén novemberben, a hibrid-elektromos autóké (HEV) 27,5 százalékról 33,2 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 8,1 százalékról 7,6 százalékra mérséklődött.
Az EU-ban a benzines autók piaci részesedése 32,5 százalékról 30,6 százalékra csökkent a dízelmotorosoké 12,3 százalékról 10,6 százalékra esett.
Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-höz képest, 10,5 millió új autót értékesítettek.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.