A Ford kéziváltót tervez elektromos autókhoz – de van ennek értelme?

Sokan próbálkoznak hasonlóval.

  • HVG HVG
A Ford kéziváltót tervez elektromos autókhoz – de van ennek értelme?

A Ford új szabadalma egy hagyományos, H-kulisszás kézi sebességváltó elektromos járművekhez, amely egy furcsa irányzatot erősít meg az autóiparban. Az elektromos autók egyik legnagyobb előnye az egyenletes és zökkenőmentes teljesítményleadás, de egyes sofőrök még mindig a régi, mechanikus vezetési élmény után vágyakoznak.

Az autógyártók, mint a Hyundai és a BMW, már próbálkoztak mesterséges váltási élmény megteremtésével, de a Ford még ennél is tovább megy: egy teljesen funkcionális, de valójában szükségtelen kéziváltót tervez elektromos autóihoz – írja a Jalopnik oldal.

Kéziváltó villanyautóba
Ford

Egy szabadalmi bejelentés szerint a Ford egy olyan mechanizmust fejleszt, amely lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy úgy érezzék, mintha váltanának, anélkül, hogy ez valódi sebességváltást jelentene. Az elektromos autók jellemzően egy vagy két fokozattal rendelkeznek, így a kéziváltó teljesen felesleges, de a Ford mégis ragaszkodik hozzá. Az ötlet nem a teljesítmény növeléséről vagy az energiahatékonyságról szól, hanem csupán a vezetési élmény „nosztalgikus” jellegének fenntartásáról.

Az elektromos autók erőssége az azonnali nyomaték, a csendes működés és az egyenletes gyorsulás – ha ezt mesterséges „sebességváltásokkal” szakítják meg, akkor éppen azt a jövőt gátolják, amelyet ezek a járművek képviselnek.

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.