7 évvel a kifutó hetedik generáció után megérkezett a Lexus középkategóriás luxusszedánja, az ES teljesen megújult nyolcadik nekifutása.
A néhány hete a Sanghaji Autószalonon leleplezett és most Európába is megérkezett újdonság 16,5 centiméterrel hosszabb, 5,5 centiméterrel szélesebb, 11 centiméterrel magasabb és 8 centiméterrel nagyobb tengelytávú az elődjénél.
Az 5,14 méter hosszú és 2,95 méter tengelytávolságú új ES immár nemcsak hibrid, hanem tisztán elektromos változatban is készül, melyek kívülről legkönnyebben úgy különböztethetők meg egymástól, hogy a hibrid frontrészén a márkajelzés alatt egy extra légnyílás található.
A prémium minőségű anyagokat felvonultató utastér igen tágasnak ígérkezik, a műszerfalat pedig egy 12,3 colos digitális műszeregység, illetve felszereltségtől függően egy vagy két 14 colos érintőkijelző uralja.
Az első- és összkerékhajtású kivitelekben készülő ES 300h 2,5 literes 4 hengeres benzinmotorra és fokozatmentes eCVT erőátvitelre épülő öntöltő hibrid hajtáslánca 201 lóerős teljesítményű, ami 9,4 másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé.
A 247 lóerős és 7,8 másodperces 0–100-ra képes hibrid ES 350h nálunk nem lesz kapható.
A villanyosok közül az elsőkerék-hajtású és 8,2 másodperces 0–100-as gyorsulású ES 350e 224 lóerős teljesítményű, az összkerekes és 5,7 másodperces 0–100-as szintidejű ES 500e pedig 343 lóerős produkciót ad elő.
A 77 kWh kapacitású akkumulátoros 350e WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága 530 kilométer – az 500e-ben némileg kisebb, 75 kWh-s telep található.
Az egyelőre ismeretlen árú új Lexus ES európai forgalmazása az ígéretek szerint 2026 tavaszán kezdődik meg.