Májusban 926 500 új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, ami 1,6 százalékos növekedést jelent az előző év azonos hónapjához képest – derül ki az európai autógyártók szövetsége, az ACEA friss jelentéséből. A növekedés ellenére az év első öt hónapjában összességében még így is 0,6 százalékkal kevesebb új autót adtak el, mint tavaly ugyanekkor.
Továbbra is erősen növekszik az elektromos autók piaca az unióban: a teljesen akkumulátoros járművek (BEV) részesedése májusban 15,4 százalékra emelkedett, szemben a tavalyi 12,5 százalékkal. Eközben a hibrid benzin-elektromos (PHEV) modellek lettek a legnépszerűbbek, ezek tették ki a forgalomba helyezett autók 34,1 százalékát. A benzines autók aránya 28,5 százalékra, míg a dízeleké már csak 9,2 százalékra csökkent.
Magyarországon azonban más trendek érvényesülnek. Májusban az új autók 52,9 százaléka volt PHEV – jelentős növekedés az egy évvel korábbi 40,6 százalékhoz képest. Ugyanakkor a tisztán elektromos autók aránya csökkent: tavaly májusban még 5 százalék volt, idén viszont már csak 4,7 százalék, az év első öt hónapjában pedig mindössze 4,1 százalék. A benzines modellek aránya is visszaesett, 32 százalékról 23,8 százalékra, míg a dízelek aránya enyhén csökkent, 14,1-ről 11 százalékra.
A hazai piac tehát egyre inkább a hibridek irányába tolódik, miközben a tisztán elektromos meghajtás aránya stagnál, sőt enyhén csökken – szemben az uniós átlaggal, ahol az elektromos autók előretörése egyre látványosabb.