Bár a médiában szinte kizárólag az elektromos autókról szóló hírek dominálnak, a magyar újautó-piacon más a valóság: 2025 első felében 8015 dízel és csak 5219 elektromos új autót helyeztek forgalomba – ez 50 százalékos különbséget jelent.
A dízelek részesedése így 12,13 százalék, míg a villanyautóké 7,9 százalék volt. Ez különösen annak fényében meglepő, hogy a tisztán elektromos modellek vásárlását milliós állami támogatások is segítik – írja az adatok alapján a Vezess.hu. Sőt a kínálat is mára a villanyautók felé fejlődik, ilyen hajtással 130 különböző típusú elektromos autó érhető el, míg a dízelek kínálata jóval szűkebb.
Az adatokból világos: a dízelek iránti keresletet elsősorban a céges flották tartják életben. A legnépszerűbb modellek (Ford Tourneo Custom, Škoda Octavia, VW Passat) jellemzően hosszabb utakra, magas éves futásteljesítményre vásárolt járművek.
Modell | Dízel forgalomba helyezések (2025 első félév) | Dízelek aránya a modellen belül (%) |
---|---|---|
Ford Tourneo Custom | 1363 | 96,12% |
Škoda Octavia | 1297 | 47,8% |
Ford Transit Custom | 541 | 98% |
Škoda Superb | 432 | 61,54% |
Volkswagen Passat | 404 | 80,96% |
Ugyanakkor az is látszik, hogy a dízelek lassan visszaszorulóban vannak. Míg 2015-ben az újautópiac 42 százaléka volt dízel, mára ez az arány kevesebb mint a harmadára csökkent. A prémiumgyártók, mint a BMW vagy a Mercedes, fokozatosan kivonják a dízelmodelleket – a BMW 3-as sorozatából például már szinte nincs is.
A trend tehát kettős: bár a dízel lassan háttérbe szorul, mégis van egy jól körülhatárolható, gyakorlati igény, amely stabil keresletet biztosít számára.