Tényleg vége a dízelkorszaknak? A magyar piac még nagyon mást mutat

A nagyon erős flottapiac sok kedvence még mindig dízelmotoros.

  • HVG HVG
Tényleg vége a dízelkorszaknak? A magyar piac még nagyon mást mutat

Bár a médiában szinte kizárólag az elektromos autókról szóló hírek dominálnak, a magyar újautó-piacon más a valóság: 2025 első felében 8015 dízel és csak 5219 elektromos új autót helyeztek forgalomba – ez 50 százalékos különbséget jelent.

A dízelek részesedése így 12,13 százalék, míg a villanyautóké 7,9 százalék volt. Ez különösen annak fényében meglepő, hogy a tisztán elektromos modellek vásárlását milliós állami támogatások is segítik – írja az adatok alapján a Vezess.hu. Sőt a kínálat is mára a villanyautók felé fejlődik, ilyen hajtással 130 különböző típusú elektromos autó érhető el, míg a dízelek kínálata jóval szűkebb.

Az adatokból világos: a dízelek iránti keresletet elsősorban a céges flották tartják életben. A legnépszerűbb modellek (Ford Tourneo Custom, Škoda Octavia, VW Passat) jellemzően hosszabb utakra, magas éves futásteljesítményre vásárolt járművek.

Modell Dízel forgalomba helyezések (2025 első félév) Dízelek aránya a modellen belül (%)
Ford Tourneo Custom 1363 96,12%
Škoda Octavia 1297 47,8%
Ford Transit Custom 541 98%
Škoda Superb 432 61,54%
Volkswagen Passat 404 80,96%

Ugyanakkor az is látszik, hogy a dízelek lassan visszaszorulóban vannak. Míg 2015-ben az újautópiac 42 százaléka volt dízel, mára ez az arány kevesebb mint a harmadára csökkent. A prémiumgyártók, mint a BMW vagy a Mercedes, fokozatosan kivonják a dízelmodelleket – a BMW 3-as sorozatából például már szinte nincs is.

A trend tehát kettős: bár a dízel lassan háttérbe szorul, mégis van egy jól körülhatárolható, gyakorlati igény, amely stabil keresletet biztosít számára.