Az Opel Ampera lett az év tesztautója 2011-ben
Idén minden korábbinál több autó vett részt év végi játékunkban, közel hét tucat kocsira lehetett szavazni négy héten...
Idén minden korábbinál több autó vett részt év végi játékunkban, közel hét tucat kocsira lehetett szavazni négy héten át. A hét kategóriába sorolt tesztautók közül (kisautók, alsóközép-kategória, középkategória, luxusautók, sportautók, szabadidőautók, egyterűk) önök választották ki a döntősöket: Opel Corsa, Opel Astra, Opel Ampera, BMW 7, Audi RS 5, Dacia Duster, Seat Alhambra. A döntőben az autókra közel négyezer szavazat érkezett, a játék során kétszer ennyien szavaztak összesen. A végeredményt, ahogy az egész játékot szubjektív ítéleteikkel az olvasók döntötték el, a szerkesztőség semmilyen formában nem befolyásolta szavazataikat.
Végeredmény (2012. január 1., 11.00 óra)
1. Opel Ampera (2431 érvényes szavazat)
2. Dacia Duster (915) - a szerkesztőség különdíja
3. Opel Astra (157)
4. BMW 740d xDrive (136)
5. Audi RS 5 (122)
6. Seat Alhambra (113)
7. Opel Corsa (37)
Ezekre az autókra lehetett szavazni: Mazda MX-5, BMW 640i, VW Eos, Nissan 370Z Roadster, Fiat 500C, Audi RS 3, Peugeot RCZ, Mazda RX-8, Audi A5/S5, Opel Astra GTC, Audi RS 5, Ariel Atom, Audi Q3, BMW X1, Opel Antara, VW Amarok, VW Tiguan, Chevrolet Captiva, Jeep Grand Cherokee, BMW X5 M, Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser, Toyota FHCV, Opel Equinox Hydrogen4,Dacia Duster, Nissan Murano, Nissan Pathfinder, Mercedes F-Cell, Iveco Daily Hybrid/Electric, Renault Kangoo ZE, Seat Alhambra, Opel Meriva, VW Sharan, VW Touran, Peugeot 3008, Chevrolet Orlando, Fiat Freemont, Opel Zafira Tourer, Audi A6/Avant/hybrid, Infiniti M30d/M35h, Renault Latitude, BMW 535i, Lancia Thema, BMW 740xd, Audi S8, Rolls-Royce 102EX, Volvo S60/V60/Hybrid, Opel Insignia 4x4/E85, Peugeot 508/GT, VW Passat, Mazda 6 Sportkombi, Renault Laguna 4C, Audi A4/S4, Opel Ampera, Opel Corsa, Toyota Yaris, Skoda Fabia RS, Volkswagen Polo Bluemotion, Mazda 2, Fiat Panda, Nissan Juke, Chevrolet Aveo, Citroen C-Zero/Peugeot iOn, Nissan Micra, Smart fortwo electric, VW Jetta, Nissan Leaf, Lexus CT 200h, Renault Fluence ZE, VW Golf R-Design/1,2 TSI, Opel Astra/Sportstourer, Peugeot 308 e-Hdi, Alfa Giulietta, Citroen C4, Chevrolet Cruze, BMW 116d/120d, Ford Focus.
Idén két szakaszban választottuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettettek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lett az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavazott. Minden olyan autó helyet kapott a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehetett szavazni. A döntő szavazás tíz napon át tartott, január 1-jén zárult le.
A versenyt hatodszorra hirdettük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot.
(Az alábbiakban néhány mondatban bemutatjuk tesztautóinkat és a szerkesztő értékelését is megnézhetik. A tesztek megtekintéséhez kattintson az autók típusára. Javasoljuk a megnyitás új ablakban parancsot.)
Opel Corsa
Szexisen színes
Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.
A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Opel Astra
Opel Astra Sports Tourer
Kényelemre hangolva
Míg Olaszországban, Ausztriában, Szlovéniában már az utcakép része az új Opel Astra kombi, addig nálunk még elvétve sem látni az utakon. A korábbi magyar nép- és cégautó vásárlói eltűntek egy időre, de talán idén újra előbújnak. Ha magukra öltik az 500 literes puttonnyal megrakott kombi gúnyáját, nem fognak csalódni. Hosszú teszten tettük próbára az Opel Astra Sports Tourert.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****/*****
Kényelem ****/*****
Praktikum ****/*****
Ár/érték ***/****
Fogyasztás/teljesítmény ****/*****
Opel Ampera
Fenébe a benzinárral
Mindennek megvan az ideje, mint a szalmakalapnak - szokta mondani anyám. A villanyautók ideje még nem jött el, de fénylik az alagút végén valami, ez az Opel Ampera. Kész van, itt van, teljesen autó és teljesen környezetbarát. A hatótáv növelő benzinmotorral ellátott villanyautóval forradalmi változások indulnak meg az autópiacon, az Ampera a környezettudatos és innovatív közlekedés egyik legsikerültebb szereplője. Kipróbáltuk és felvillanyozódtunk.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****
Seat Alhambra
Piknik a szabadban
Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát. Bónuszként kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény ****
Dacia Duster
Nyugodtan románozzatok le
Többször vezettem már a románok hősét – olyan kocsi ez, amelynek mindig szívesen szorítok helyet a naptáramban, azonban ezúttal egy hosszú tesztnek vetettük alá a Dusztert (ahogy Zoltán nagyapám mondja), elvittük haza, a Kárpátok aljára, megmászattuk vele a Hargitát és megnéztük, mit tesz vele hirtelenjében 2000 vad kilométer.
A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****
BMW 740xd
Őfelsége esküvői autója voltam
Vad álmainkban egy ilyen autó képét látjuk: brutális méretek, pompás kényelem, fényűző technika, arcpirító presztízs, bikaerős motor, vatikáni védelem és fösvények máját hizlaló takarékosság. Van ilyen, BMW 7-nek hívják. Minden igényt kielégít, de drágán érkezik.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****
Audi RS 5
Durvább mint az R8?
Egy év kihagyás után ismét beülhettem az Audi fenevadjaiba. Ezúttal az 525 lovas Audi R8 V10 és a 450 lovas Audi RS 5 tette tiszteletét a Hungaroringen.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték **
Fogyasztás/teljesítmény ****
HVG-előfizetés digitálisan is!
Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!