szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán (77 kocsi), amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.

Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán (77 kocsi), amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is voksolhatnak. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe jutó autókra pedig tíz napon át. A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot.

Év végi játékunk szubjektív ítéletekre ad lehetőséget, a szavazás végeredménye az Autómenedzser.hu olvasóinak véleményét tükrözi. Az autókra január 2-ig lehet szavazni. A játékot, terveink szerint minden évben, az adott évben kipróbált autók bevonásával megismételjük.

(Az alábbiakban néhány mondatban bemutatjuk tesztautóinkat és a szerkesztő értékelését is megnézhetik. A tesztek megtekintéséhez kattintson az autók típusára. Javasoljuk a megnyitás új ablakban parancsot.) (Cikkünk a hirdetés után folytatódik.)

Kisautók
Citroen C-Zero/Peugeot iOn
Villanyos csöppségek

Aki elektromos autót akar, de nem golfautót vagy robogót, esetleg mopedautót, annak ma Magyarországon a Mitsubishi i-MiEV mellett a Peugeot Ion és a Citroen C-Zéro közül kell választania. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a villanyos franciákat.

A szerkesztő véleménye
Szépség *
Kényelem *
Praktikum *
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****

Smart fortwo electric
Gyorstöltés

Örömnek nem nevezhető az a kínlódás, amit a Smart ED autózás címén kínál, de mindenképpen tiszteletreméltó az a törekvés, hogy a városi autózásra megalkotott Smart végre megkapja méltó motorját, az elektromos motort. Ezt a kis golfautót pont erre teremtették, emberek gyors, olcsó és egyszerű szállítására, városon belül. Nevezhetjük a tömegközlekedés luxusának is.

A szerkesztő véleménye
Szépség *
Kényelem *
Praktikum *
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****

VW Polo Bluemotion
A kis mazochista

Alig megy, hangos és mindenki megelőzi. Mégis győztes. Mégis bajnok. Nem a gumiszaggatásban, vagy a tempós kanyarokban és nem a Váci úton az első, hanem a fogyasztásban. 4,3 liter 100 kilométerenként – ez a legjobb teszteredmény az Autómenedzser.hu ötéves történetében.

A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Opel Corsa
Szexisen színes

Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.

A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Nissan Micra
A dízel alkonya

Elégedetlenek voltak a Nissan szakijai az új Micrával. Nem volt pedig vele semmi gond, de úgy érezték, hiányzik tetejéről a hab. Az új kompresszoros motorral feltették az i-re a pontot. Nemzetközi próbán teszteltük a japán márka ígéretét.

A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Chevrolet Aveo
Kisautó nagy fogyasztással

A lehető legjobban felszerelt Chevrolet Aveót teszteltük 1,6 literes benzinmotorral és automatikus váltóval. Felnőtt a versenytársaihoz, de messze van még a csúcs, az ötcsillagos törésteszt, valamint az 502 literes csomagtartó dicséretre méltó. Ára vonzó, dinamikája kevésbé.

A szerkesztő véleménye
Szépség **
Kényelem ***
Praktikum ****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény **

Mazda 2
Szótlan eminens

Minden napra tartogatott egy meglepetést a ráncfelvarráson átesett Mazda 2. A jól felextrázott 84 lóerős kisautó ugyanakkor a kategória átlagát képviseli, a mezőnyből csak minőségi megmunkálása, takarékos motorja és köztudott megbízhatósága emeli ki.

A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Nissan Juke
Dongó és darázs

Megosztó személyiséggel bővült a kisautók piaca, egy fura szerzettel, egy hobbittal. Egyedi, nem utánoz senkit, izgalmas motorok hajtják és még összkerékhajtással is kapható. Az utcán megbámulják. Van olyan, aki beleszeret, és rögtön megveszi, mások utálkozva méregetik. Teszteltük az alap benzinmotorral és a turbós, 190 lovas csúcsváltozatban is. Az utóbbi lenyűgözött, ám sok érte a 6 millió.

A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Toyota Yaris
Jobb lett

A Toyota trendi kütyüvel, jó színekkel, az elődnél tágasabb beltérrel és használható csomagtartóval indítja harcba sikeres örökzöldjét, a Yarist. Hogy mennyire ragyog majd régi fényében a kisautó csillaga, azt nem a haldokló magyar piac fogja megmutatni.

A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Skoda Fabia RS
Valóra vált álom

Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.

A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Fiat Panda (hamarosan)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!