Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2365c5f7-0bb3-4bb4-9077-8a1acf04a559","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy videó elég volt ahhoz, hogy beinduljon a kurtabaing-henger, és agyonverje a dévérkeszeget és a paptetűt.","shortLead":"Egy videó elég volt ahhoz, hogy beinduljon a kurtabaing-henger, és agyonverje a dévérkeszeget és a paptetűt.","id":"20250102_roman-elnokvalasztas-ev-hala-szavazas-influenszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2365c5f7-0bb3-4bb4-9077-8a1acf04a559.jpg","index":0,"item":"df42d5d6-5688-4d4c-a70b-cada758595a1","keywords":null,"link":"/elet/20250102_roman-elnokvalasztas-ev-hala-szavazas-influenszer","timestamp":"2025. január. 02. 16:36","title":"Nem elég a román elnökválasztás, már az év hala szavazásba is beavatkoztak a TikTokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0913b75b-f79b-4249-b150-a5da630a3982","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja a január 2-án nyolcvanéves Haraszti Miklós. Az egykori ellenálló, volt SZDSZ-es politikus egy színes forradalom esélyét látja a mai Magyarországon.","shortLead":"A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja...","id":"20250102_hvg-haraszti-miklos-interju-rendszervaltas-Kadar-Orban-rendszer-Magyar-Peter-alkotmanyossag-szines-forradalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0913b75b-f79b-4249-b150-a5da630a3982.jpg","index":0,"item":"b93b9403-8f8e-48dd-8bce-ef10d25acf48","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg-haraszti-miklos-interju-rendszervaltas-Kadar-Orban-rendszer-Magyar-Peter-alkotmanyossag-szines-forradalom","timestamp":"2025. január. 02. 10:30","title":"Haraszti Miklós: Minden kleptokrácia az arany vécékefén bukott el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f36efbf-c8ec-4d3c-be36-0011789616cd","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"A név január 1-jétől már közös, de még nem ért véget teljesen a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech összevonása a One ernyője alatt – a következő hónapokban még számítani lehet pár változásra, de ezek jórészt már csak cégjogi dolgokat érintenek.","shortLead":"A név január 1-jétől már közös, de még nem ért véget teljesen a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech...","id":"20250102_vodafone-digi-egyesules-one-magyarorszag-markavaltas-osszeolvadas-ugyfelszolgalat-szamlabefizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f36efbf-c8ec-4d3c-be36-0011789616cd.jpg","index":0,"item":"57f89143-3228-446d-b5b2-d66b97e63b89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_vodafone-digi-egyesules-one-magyarorszag-markavaltas-osszeolvadas-ugyfelszolgalat-szamlabefizetes","timestamp":"2025. január. 02. 12:44","title":"Van, ami változott, és van, ami maradt: itt van minden, amit a Vodafone-ból és a DIGI-ből létrejött One ügyfeleként tudnia kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe8cacb4-2244-46ed-8e2d-9bf107da3f73","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vályi István beszélt a távozás okairól és arról is, hogyan képzelik el a további munkát.","shortLead":"Vályi István beszélt a távozás okairól és arról is, hogyan képzelik el a további munkát.","id":"20250102_speedzone-ujsagiro-valyi-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe8cacb4-2244-46ed-8e2d-9bf107da3f73.jpg","index":0,"item":"f48e8f53-0f0a-4db8-9960-13e7cd763d30","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_speedzone-ujsagiro-valyi-istvan","timestamp":"2025. január. 02. 19:12","title":"Új néven folytatják a Speedzone újságírói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem kedveli a Orbán-kabinetet. Bóka János Európa-miniszter pár napja azt bizonygatta, hogy a magyar fél minden feltételnek eleget tett a pénz kifizetéséhez, írja a német lap. ","shortLead":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem...","id":"20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f.jpg","index":0,"item":"30041702-2956-43ea-a168-6d054fc93688","keywords":null,"link":"/360/20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","timestamp":"2025. január. 03. 07:30","title":"Süddeutsche: Orbán szerint Brüsszel ármánykodása van amögött, hogy vesztett egymilliárd eurót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f8f17b6-17ae-4de7-bfe1-6cbc4b9f5027","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az Európai Bizottság elnöke a január 9-ére és 10-ére tervezett bizottsági ülésen elnökölt volna Gdanskban.","shortLead":"Az Európai Bizottság elnöke a január 9-ére és 10-ére tervezett bizottsági ülésen elnökölt volna Gdanskban.","id":"20250103_tudogyulladas-ursula-von-der-leyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f8f17b6-17ae-4de7-bfe1-6cbc4b9f5027.jpg","index":0,"item":"15c52314-8d05-4172-8849-d57344542016","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_tudogyulladas-ursula-von-der-leyen","timestamp":"2025. január. 03. 16:17","title":"Súlyos tüdőgyulladást kapott Ursula von der Leyen, nem megy el a lengyel elnökség nyitóülésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb71220c-e392-4d2d-a818-36fd3d812d05","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A nyugdíjrendszert és az egészségügyet érintő kérdésekben nem tudtak megegyezni. ","shortLead":"A nyugdíjrendszert és az egészségügyet érintő kérdésekben nem tudtak megegyezni. ","id":"20250103_Ujabb-sikertelen-koalicios-targyalas-Ausztriaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb71220c-e392-4d2d-a818-36fd3d812d05.jpg","index":0,"item":"799ce37e-adb6-43ed-8237-77825b924701","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Ujabb-sikertelen-koalicios-targyalas-Ausztriaban","timestamp":"2025. január. 03. 12:03","title":"Kudarcba fulladtak a koalíciós tárgyalások Ausztriában, miután a liberálisok kihátráltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1159ce5-2dcb-4d37-92d5-0a15b6449f9f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Éves szinten 10 milliárd forintot fordít bérfejlesztésre 2025-ben a Spar, a pénztárosok és eladók alapbére havi bruttó 30 ezer forinttal nő. A részleg- és áruházvezetők legalább 455 ezer bruttót keresnek majd, de olyan is lesz, aki közel egymilliós bruttó havi bérrel számolhat.","shortLead":"Éves szinten 10 milliárd forintot fordít bérfejlesztésre 2025-ben a Spar, a pénztárosok és eladók alapbére havi bruttó...","id":"20250102_spar-magyarorszag-2025-os-beremeles-eladok-uzletvezetok-alapbere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1159ce5-2dcb-4d37-92d5-0a15b6449f9f.jpg","index":0,"item":"24954042-ad5e-41cf-b8e5-879cec87b4f1","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_spar-magyarorszag-2025-os-beremeles-eladok-uzletvezetok-alapbere","timestamp":"2025. január. 02. 11:52","title":"Spar: 395 ezer bruttó lesz 2025-ben a dolgozók alapbére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy, a Continental megbízásából készített németországi felmérés eredményei szerint a szülők gyakran hangoskodnak és...
Egy, a Continental megbízásából készített németországi felmérés eredményei szerint a szülők gyakran hangoskodnak és dühöngenek (75%), kiabálnak (54%) és veszekednek (41%) gyerekeik szeme láttára az autóban ülve. 20 százalékuk a telefonját is használja vezetés közben, 45 százalékuk pedig nem mindig csak a vezetésre koncentrál. A megkérdezett gyerekek ezzel együtt mégis elégedettek szüleik vezetési stílusával (98%), és biztonságban érzik magukat az utakon (94%). Ezek a legfontosabb eredményei az 500, 4 és 16 év közötti gyermek megkérdezésével végzett kutatásnak, amelyet a OnePoll piackutató és az Alsó-Szászországi Közlekedésbiztonsági Alapítvány végzett a Continental megbízásából.
Az eredmények betekintést nyújtanak az apukák és anyukák vezetési stílusa közötti különbségbe is gyerekeik nézőpontjából. Bár a megkérdezett gyerekek többsége (73%) elismerte, hogy édesapja általában gyorsabban vezet, és több mint harmaduk szerint (37%) apjuk vezetési stílusa egyenesen agresszív, összességében mégis az apukák vezetésével elégedettebbek (49%).
Ha a német gyerekeknek érdemjegyeket kellene adniuk szüleik vezetési szokásaira, az értékelés sokszínű lenne. „Jó” jegy járna a vezetési stílusra és a közös utak számát illetően. A megkérdezettek 98 százaléka mondta, hogy szereti szülei vezetési stílusát. 49 százalékuk szerint szülei jobban vezetnek, mint a többi sofőr. Ugyanakkor tízből egy gyerek néha szégyelli magát szülei vezetés szokásai miatt, 17 százalék pedig bevallotta, hogy ijedt már meg életében attól, ahogy szülei vezettek. Csak 8 százalék számolt be zaklatottságról, 2 százalékuk pedig már félt vagy megrémült szüleik autójában. Hogy szóba hozzák-e a vezetést szüleik előtt, az a bizalomtól függ. A megkérdezett gyerekek 92 százaléka azt mondta, nem fél megmondani szüleinek, hogy nem szereti, ahogy vezetnek, 54 százalékuk pedig már meg is tette ezt a Continental megbízásából készült felmérés eredményei szerint.
A válaszokból az is kiderül, hogy a gyerekeket nem hagyja hidegen a volán mögötti hangoskodás, civakodás, kiabálás, veszekedés. Közülük sokan nyugtalanok (22%), mérgesek (10%) lesznek, esetleg szégyenkezni (9%) vagy félni (5%) kezdenek ilyenkor. Bár a megkérdezett gyerekek 35 százalékuk a azt állítja, csak nevet szülei vitatkozásán, minden ötödik gyerek viszont figyelmeztette őket, és szólt, hogy álljanak meg. A gyerekek abban az esetben is előszeretettel beavatkoznak a hátsó ülésről, ha a szülők túl gyorsan mennek: több mint harmaduk egyszerűen megkéri a szülőt, hogy menjen lassabban, minden tizedik viszont ösztökélte már a sofőrt nagyobb tempóra is.
Az autóban elhangzó szavaik mellett a szülők koncentrációja is gyakran ad okot aggodalomra. A felmérés megállapította, hogy majdnem minden ötödik szülő vagy felvigyázó használja telefonját vezetés közben gyerek jelenlétében is. A gyerekek 45 százaléka szerint szüleik néha egyszerűen nem figyelnek oda vezetés közben.
„A felmérés eredményei minden szülőt el kell, hogy gondolkodtassanak, hiszen a családi közlekedéshez való hozzáállása és viselkedésmintái nem csak a gyerekek jövőbeli vezetési stílusát határozzák meg, hanem azt is befolyásolják, mekkora valószínűséggel szenvednek majd balesetet. Minél többször szenvednek balesetet a szülők, annál valószínűbb, hogy a gyerekeik is balesetbe fognak keveredni. Az olyan gyerekek, akiknek szülei három, vagy annál több közlekedési szabálysértést követtek el, 38 százalékkal nagyobb valószínűséggel kerülnek a rendőrség látókörébe, mint a makulátlan közúti előélettel rendelkező szülők gyerekei” mondta Cornelia Zieseniss, az Alsó-Szászországi Közlekedésbiztonsági Alapítvány ügyvezető igazgatója.
„Szüleid közül általában ki vezet gyorsabban? Ki erőszakosabb a volánnál, ki kiabál többet?” – „Apa!” A kutatás eredményei sok előítéletet megerősíteni látszanak. A válaszoló gyerekek 73 százaléka szerint édesapja gyorsabban vezet, mint édesanyja. Bár 46 százalékuk szerint szüleik nem agresszív sofőrök, 38 százaléka szerint apjuk erőszakosabb a volánnál, mint anyjuk (12%). Az egyértelmű – a 13 százalékos különbségből kiderül –, hogy az apák gyakrabban kiabálnak (33%) a volánnál. Ám a gyerekek többsége (49%) mégis édesapja vezetési stílusát szereti jobban, 39% húz az édesanya felé, 12%-nak pedig nincs kedvence. Így nem is meglepetés, hogy általában az apuka vezet, amikor mindkét szülő az autóban ül. Számokban kifejezve a megkérdezettek 69%-ánál az apáé a volán a családi autózásokon és csak 16%-nál az anyáé.
Ez azonban nem egyenlő az utazások számával, a gyerekek nagy részét (52%) ugyanis anyjuk viszi a különórákra. Öt apából mindössze egy vállalkozik az ilyen típusú fuvarokra. Iskolába a gyerekek 38 százalékát az anyja, 16 százalékát pedig az apja viszi (9%-nál egyenlő arányban fordul elő a két szülő, 36 százalékot pedig nem a szülei visznek iskolába). A gyerekek mégis édesanyjukat tartják kevésbé gyakorlott vezetőnek. A megkérdezettek 42 százaléka szerint anyja nagyobb valószínűséggel padkázza meg a felnit parkolás közben, mint az apja (19%), 39 százalékuk szerint azonban egyik szülőjük sem hajlamos ilyesmire.