Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b82e0619-3842-42ad-ae5f-45e167c13625","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Nagyüzem volt a tűzoltóknál szilveszterkor.","shortLead":"Nagyüzem volt a tűzoltóknál szilveszterkor.","id":"20250101_tuzijatek-tuzesetek-katasztrofavedelem-szilveszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b82e0619-3842-42ad-ae5f-45e167c13625.jpg","index":0,"item":"4721e3cd-9133-4eb0-8369-3336a4c7467f","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_tuzijatek-tuzesetek-katasztrofavedelem-szilveszter","timestamp":"2025. január. 01. 12:13","title":"45 tüzet okoztak a tűzijátékok és a petárdák az éjjel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fe1b818-24a3-483a-b687-6283a7df1563","c_author":"Sükösd Miklós","category":"360","description":"A 21. században sokkal kevesebb gondunk volna az újratermelődő kasztrendszerrel és a mai propagandában hívő szinte vallásos érzülettel, ha Táncsics Mihály törekvései legalább részben megvalósulnak. Egyre kevesebben sejtjük, hogy munkássága mennyire aktuális ma is, pedig ő a magyar demokratikus baloldali hagyomány kulcsfigurája, akit büszkén vallhatunk elődünknek. Amellett, hogy a parasztok és a munkások érdekeit képviselő radikális demokrata volt, az elfeledett Táncsics igazi hős is, akinek fordulatos, lemondásokkal teli élete filmre kívánkozna.","shortLead":"A 21. században sokkal kevesebb gondunk volna az újratermelődő kasztrendszerrel és a mai propagandában hívő szinte...","id":"20241231_tancsics-mihaly-kalandos-elete-eszmei-torekvesei-radikalis-demokrata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fe1b818-24a3-483a-b687-6283a7df1563.jpg","index":0,"item":"e50f3fdc-c5d5-4505-ba5e-a5080df0ed17","keywords":null,"link":"/360/20241231_tancsics-mihaly-kalandos-elete-eszmei-torekvesei-radikalis-demokrata","timestamp":"2024. december. 31. 14:00","title":"Egy igazi hős – Táncsics Mihály élete kész kalandregény, baloldali demokrata öröksége pedig ma is nélkülözhetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4a08ccb-705c-4044-bb81-9f3ae3c9e909","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nem kellett körmöt rágni, mint 2016-ban. Nem volt (vélt) indok kétségbe vonni a választási eredményt, mint 2020-ban. ","shortLead":"Nem kellett körmöt rágni, mint 2016-ban. Nem volt (vélt) indok kétségbe vonni a választási eredményt, mint 2020-ban. ","id":"20241231_hvg-Donald-Trump-amerikai-elnokvalasztas-2024-kronikaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a08ccb-705c-4044-bb81-9f3ae3c9e909.jpg","index":0,"item":"33c5b9f7-e348-48c7-98d6-2b2a180403e5","keywords":null,"link":"/360/20241231_hvg-Donald-Trump-amerikai-elnokvalasztas-2024-kronikaja","timestamp":"2024. december. 31. 11:15","title":"Kevés fékkel és ellensúllyal vághat neki sajátos tervei végrehajtásának az újrázó Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b9760ec-8fa1-46d2-83e9-04e4c7e21a0c","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Szilveszter éjjelén jelent meg Rogán Antal rendelete.","shortLead":"Szilveszter éjjelén jelent meg Rogán Antal rendelete.","id":"20241231_A-cafolat-ellenere-Rogan-rendeletbe-adta-penzbe-fog-kerulni-a-szemelyi-igazolvany-es-az-utlevel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b9760ec-8fa1-46d2-83e9-04e4c7e21a0c.jpg","index":0,"item":"e7f0757e-551c-44e0-af0d-7b506d6b9fcb","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_A-cafolat-ellenere-Rogan-rendeletbe-adta-penzbe-fog-kerulni-a-szemelyi-igazolvany-es-az-utlevel-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 21:36","title":"A cáfolat ellenére pénzbe fog kerülni a személyi igazolvány és az útlevél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99f89d9d-2cc8-48c9-beae-b5fa75e9c192","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Hármójukat gondatlanságból elkövetett emberöléssel, két másikat kábítószerek beszerzésével vádolják.","shortLead":"Hármójukat gondatlanságból elkövetett emberöléssel, két másikat kábítószerek beszerzésével vádolják.","id":"20241230_liam-payne-vademeles-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99f89d9d-2cc8-48c9-beae-b5fa75e9c192.jpg","index":0,"item":"12dabf08-4aa8-47b0-8c9b-5db6b53cc9fa","keywords":null,"link":"/kultura/20241230_liam-payne-vademeles-halal","timestamp":"2024. december. 30. 15:12","title":"Már öt ember ellen emeltek vádat Liam Payne halálának ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"700b08e8-e50c-4397-960f-ddab403d56ce","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az alábbi válogatásban az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor két alternatív címlapon is ott van, de végül nem rúg labdába Bese atya mellett.","shortLead":"Az alábbi válogatásban az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt...","id":"20250101_2024-Best-of-hvg-cimlap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/700b08e8-e50c-4397-960f-ddab403d56ce.jpg","index":0,"item":"a53edd82-caba-4df4-85e2-d009eaedd386","keywords":null,"link":"/360/20250101_2024-Best-of-hvg-cimlap","timestamp":"2025. január. 01. 07:00","title":"Többet mond ezer szónál: 2024 legjobb HVG-címlapjaival indul az új év","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"754ada9a-59ac-4025-9465-f2bb346652f3","c_author":"HVG","category":"nagyitas","description":"Szilveszter előtt egy nappal adta első aréna-koncertjét a Kispál és a borz <strong>Az utolsó házibuli Kelet-Európában</strong> címmel. Így látta a teltházas bulit Fazekas István fotóriporter. ","shortLead":"Szilveszter előtt egy nappal adta első aréna-koncertjét a Kispál és a borz <strong>Az utolsó házibuli...","id":"20241231_Kispal-es-a-Borz-koncert-nagyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/754ada9a-59ac-4025-9465-f2bb346652f3.jpg","index":0,"item":"68a0e6cd-e5bc-41a7-8efe-84507d44e61f","keywords":null,"link":"/nagyitas/20241231_Kispal-es-a-Borz-koncert-nagyitas","timestamp":"2024. december. 31. 15:05","title":"Ilyen volt az utolsó kelet-európai házibuli - Fotók a Kispál és a Borz-koncertről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2569ca4d-8b36-433d-86cf-4e01b94a1963","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ha iPhone-ja van és a Spotifyt is használja, akkor jül jöhet a streaming-szolgáltató újdonsága. Mostantól ugyanis gyorsan elérheti a szolgáltatást akár a lezárási, akár a főképernyőről. Mutatjuk, hogyan.","shortLead":"Ha iPhone-ja van és a Spotifyt is használja, akkor jül jöhet a streaming-szolgáltató újdonsága. Mostantól ugyanis...","id":"20241231_spotify-widget-kirakasa-iphone-lezart-kepernyo-fokepernyo-ios","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2569ca4d-8b36-433d-86cf-4e01b94a1963.jpg","index":0,"item":"8c590385-7a6c-446b-b4df-ce8703f87dce","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_spotify-widget-kirakasa-iphone-lezart-kepernyo-fokepernyo-ios","timestamp":"2024. december. 31. 16:03","title":"Így érheti el pillanatok alatt kedvenc zenéit az iPhone-ján, ha spotifyos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az 5066 milliméter hosszú, 1488 milliméter magas, 1902 milliméter széles, 3052 milliméter tengelytávú (nagyobb, mint...
Az 5066 milliméter hosszú, 1488 milliméter magas, 1902 milliméter széles, 3052 milliméter tengelytávú (nagyobb, mint egy Audi A8-asé) Lancia Thema az amerikai nemzet ajándéka az olasznak. Vagy fordítva: az olasz ipar könyöradománya a hanyatló amerikai gazdaságnak. Akárhogy is méregetjük, a Thema az egyik legizgalmasabb autó a hazai autópiacon, az egyik legszebb és a luxusautók mezőnyében a legolcsóbb.
Olyan mint egy fúziós konyha díszes karácsonyi vacsorája. Végy egy tavalyi, érett S-osztályos első futóművet, egy kissé már (nemes) penészes E-osztályos hátsó futóművet, egy felforralt, korábban R-osztályban is alkalmazott háromliteres motort, egy jól bevált, ízletes ötgangos automatikus váltót, majd töltsd bele a leglátványosabb amerikai autó karosszériájába, irdald be, ezt követően szórd meg a legillatosabb olasz fűszerekkel, locsold meg balzsamecet szósszal, távol-keleti pikáns technikai csemegékkel, borítsd be frissen tépett bazsalikommal, szeletekre vágott fokhagymával és tálald ropogósra pirított, fenyőmagokkal szórt malacbőr ágyon. Jó étvágyat!
A műanyag belsős tucat Chryslert teljesen átöltöztették, stílusos, puha tapintású anyagokkal bugyolálták és olyan fényűző részletekkel habarták be, mint az opciós fűthető ülések nappa bőrkárpittal, a Poltrona Frau bőrrel borított műszerfal, vagy a valódi fabetétek a műszerfalon, az ajtópaneleken és a kormánykeréken.
A V6-os dízelmotor 239 lóerős, hozzá ötfokozatú automatikus váltó csatlakozik. Később elérhető a benzineshez induláskor is társított nyolcfokozatú ZF-váltó. Aki elavultnak gondolná a német ötfokozatút, téved, nagyon szépen, finoman kapcsol, nincs sportfokozat, de kézzel is tudjuk tologatni. Nem vadul, hanem finom úrember módjára indul meg, aztán ha bevállaljuk, száguldásra is képes, de nem úgy, mint egy sportautó, hanem inkább mint egy gyorsnaszád. A gyorsaság nem a lényeg, hanem a haladás öröme, a megérkezés biztonsága és az úton levés varázsa.
Kulcs nélkül nyitható az autó, gombnyomásra indul, start-stop nincs benne, az elektronikus menetstabilizáló csak padlógázas kanyarodáskor, vagy padlógázas kigyorsításkor avatkozik bele. Mivel nincs az autóban sperr diffi, lehet a kocsival gumit égetni, bár nem ajánlott, mert a 20 hüvelykes Continental téli sport abroncs nem olcsó mulatság. A xenonlámpák bemozdulnak a kanyarba, tesztautónkban volt alkalmazkodó sebességtartó automatika, holttér- és keresztforgalom figyelő rendszer (érzékelői tolatás közben észlelik a mozgó járműveket, így előzi meg a koccanásokat) és tolatókamera, amely hátrameneti fokozat választásakor automatikus bekapcsol. 8,4 hüvelykes átmérőjű tévéje (gyerekkorom fekete-fehér sport tévéje kisebb volt) érintőképernyős, rajta a műholdas navigációs rendszerrel, de innen irányítjuk a kétzónás klímaberendezéstől kezdve a hifit, a telefon beállításait, a kormányfűtést, az audiorendszert. A pohártartók fűthetők és hűthetők, akárcsak az első ülések. A vezetőülés motorosan mozog előre és hátra be- és kiszálláskor. A hátsó ülések kényelme fejedelmi, sofőrös limuzinnak is kiváló a Thema. Nincs túlbonyolítva, nincs gombhalmaz a középkonzol, otthonos és szerethető a belseje (egyen konszern dizájn, de a Lanciában egyedi minőségben).
A vezetéstechnikai rendszerek túlbiztosítottak, a tolatóradar, a holttérfigyelő, a ráfutásra figyelmeztető a zenét lekapcsolva jelez, a navigációs csaj is beszól, ha előttünk nagy forgalmat észlel – igazi, szájbarágós amerikai vas. A rögzítőféket lábbal működtetjük, parkolásnál lebuknak a visszapillantó tükrök és a méretes, ám nehezen pakolható csomagtartóból (defektjavítóval szállítják, így a pótkerék helyén elfér egy laptop méretű táska) sem hiányozhat a belső vésznyitó. A nappali fény csíkja kialszik, amint indexelünk, mindig csak azon az oldalon, amerre jelez a sárga lámpa. Gondolom, ennek oka, hogy egyértelműen látszódjék a kanyarodási szándékunk. Felkapcsolt lámpánál nem csinálja ezt. A navigációs célpontot csak álló helyzetben lehet beírni, ha már elindultunk, akkor vagy megállunk, vagy megpróbálunk beszélni a hanggal is irányítható gyári angyallal. Nekem nem sikerült szót értenem vele, inkább megálltam, és bepötyögtem. A távtartós tempomat csak 30 kilométer/órás sebesség fölött működik, megálló követésre nem alkalmas, de autópályán biztonságosan tartja a távolságot az előttünk haladótól.
Óriási respektje van az utakon. Mint a pipék, úgy rebbennek szét az autósok, nem lehet igazodni a forgalom ritmusához, mert mindig a Thema diktálja a tempót. Aki előttünk megy, hamarosan mögöttünk lesz, és nem azért mert 140-nel tolom le a társaságot az útról, hanem mert tisztelik és érdeklődve megbámulják. Nem csupán a hétköznapi autósok, hanem a luxusautót vezetők is figyelnek rá, egy A8-as például dacolva a konvenciókkal, beengedett maga elé a Szépvölgyi úton.
A műszerfal háromdimenziós hatású, amit krómdíszítés tesz hangsúlyosabbá, a műszerórák ugyanolyan zafírkék megvilágítást kaptak, mint az utastéri LED-fényforrások. Út-, menet, szél- és motorzaj nincs a Themában, a dízel kerregését csak akkor halljuk, ha járó motor mellett kiszállunk az autóból. Az útzaj elnyeléséről a padlólemez alá helyezett kompozit panelek, laminált szélvédő és oldalablakok, valamint az utastérben és a keréküregekben elhelyezett zajelnyelő panelek gondoskodnak.
A futómű a Mercedes-gyökerek miatt kiváló (17-es kerekekre tervezték), egyetlen zavaró tényezőt a malomkerék méretű felnik és az azokon feszülő peres gumik jelentik, ezek nagyon rossz úton felütnek, kanyarodni, parkolni pedig kész rémálom. Úgy fordul, mint egy balatoni komp.
Az olasz VM Motori és a Fiat Powertrain által kifejlesztett Euro 5-ös dízelmotor minden csavarja (állítólag) megegyezik a Mercedesével. Legnagyobb forgatónyomatéka 550 Nm. A Lancia Thema végsebessége 232 km/h, gyorsulása 0-100 km/h-ra 7,8 mp. Egyiket sem próbáltuk ki, 160-nál többel nem hajtottuk, a 7,2 literes 100 kilométerenként átlagfogyasztás (20-as kerekekkel mérve) csalfa mosolyt fagyasztott az arcunkra, a 10,66 literes átlaggal is tökéletesen megelégedtünk, mégiscsak egy kéttonnás luxusautó a Thema.
A 9 hangszóróval és mélynyomóval felszerelt, 506 wattos Alpine audiorendszer nem rossz, de nem hasonlítható össze a kategóriában megszokott Bang & Olufsennel, Mark Levinsonnal, Bose-vel, vagy harman/kardonnal. Nagy hangerőn torzít, de normális fokozaton egész kellemes a hangzása.
Biró Csongor
Műszaki adatok
Lancia Thema 3.0 V6 CRD
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
239 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
550 Nm 1800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
3052
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
5066 / 1902 / 1488
Csomagtér
462 liter
Saját tömeg (kg)
2038
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
232
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
7,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
9,6
Országúti
5,9
Vegyes
7,2
Tesztfogyasztás
10,66
CO2 kibocsátás (g/km)
191
ÁRA
14,499 millió forinttól Executive felszereltséggel 15,799 millió forint