szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A GTÜ szakemberei a fék, a kormányzás, a világítás, a kipufogórendszer, a karosszéria, a motor és a futómű állapotát...

Az egymilliomodik Yaris 2006-ban
©

A GTÜ szakemberei a fék, a kormányzás, a világítás, a kipufogórendszer, a karosszéria, a motor és a futómű állapotát veszik górcső alá. Az autókat életkor alapján és kategóriánként soroljuk be. A GTÜ meghibásodási indexe azt mutatja, hogy 100 azonos típusú autó vizsgálatakor hány hibát találtak a korábban említett hét vizsgálati tétel során. Az index az autók korával és a futott kilométerekkel arányosan növekszik. A GTÜ az 4-5 éves kisautóknál 50 ezer kilométer átlagos futásteljesítménnyel számol.

Kisautók
4-5 év
1. (2.) Toyota Yaris - 15,6 meghibásodási index (zárójelben a tavalyi helyezés)
2. (1.) Mazda 2 – 16,7
3. (4.) Ford Fiesta/Fusion – 18,5
4. (3.) Honda Jazz – 20,2
5. (6.) Mitsubishi Colt - 23
6. (7.) Suzuki Swift – 23,4
7. (15.) Opel Corsa – 24,2
8. (8.) Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107 – 24,3
9. (10.) Skoda Fabia – 24,8
10. (-.) Hyundai i10 - 26,7
11. (16.) Renault Clio – 26,8
11. (20.) Mini/Cabrio/Clubman – 26,8
13. (14.) Hyundai Getz – 28,9
14. (-.) Fiat 500 - 29
15. (22.) Peugeot 206/207 – 29,1
16. (18.) Fiat Punto/Grande Punto – 29,2
17. (13.) VW Polo – 30,2
18. (12.) Smart Fortwo – 30,6
19. (19.) Renault Modus – 30,7
20. (11.) Kia Picanto – 30,8
21. (9.) Nissan Note – 31,1
22. (-.) Chervolet Kalos/Aveo - 32,1
22. (24.) Opel Agila/Suzuki Splash - 32,1
24. (16.) Seat Ibiza/Cordoba – 32,9
25. (23.) Nissan Micra – 33
26. (-.) Daihatsu Sirion/Justy - 33,3
27. (-.) Hyundai Atos - 33,7
28. (5.) Audi A2 – 33,9
29. (31.) Renault Twingo – 35,9
30. (20.) VW Lupo/Fox – 36,7
31. (28.) Citroen C2/C3 – 37,6
32. (26.) Ford Ka/Street Ka – 42
33. (27.) Dacia Logan – 45,5
34. (29.) Fiat Panda – 46,6
35. (30.) Chevrolet Matiz – 47,1

Következik a 8-9 éves kategória.

1-3 éves kategória
 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Tizennegyedszer nyerte meg a Dakart Peterhansel

Tizennegyedszer nyerte meg a Dakart Peterhansel

Nulla kredittel zárhatják le az SZFE-hallgatók őszi félévét

Nulla kredittel zárhatják le az SZFE-hallgatók őszi félévét

Több mint 300 millió literrel kevesebbet tankoltak tavaly az autósok

Több mint 300 millió literrel kevesebbet tankoltak tavaly az autósok