Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af094b0f-6a7c-4b98-ae5e-8f370e7d0349","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Dunától keletre is bővül a villámtöltő-hálózat.","shortLead":"A Dunától keletre is bővül a villámtöltő-hálózat.","id":"20250513_Uj-Tesla-Supercharger-helyszinek-jelentek-meg-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af094b0f-6a7c-4b98-ae5e-8f370e7d0349.jpg","index":0,"item":"beb9bbd4-423a-4676-ae93-d2ce3fc14219","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Uj-Tesla-Supercharger-helyszinek-jelentek-meg-Magyarorszagon","timestamp":"2025. május. 13. 07:11","title":"Új Tesla Supercharger-helyszínek jelennek meg Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ukrán elnök apostoli látogatásra hívta az egyházfőt.","shortLead":"Az ukrán elnök apostoli látogatásra hívta az egyházfőt.","id":"20250512_xiv-leo-papa-ujsagirok-zelenszkij-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f.jpg","index":0,"item":"b334b233-b1f3-47c7-ab00-cc92d5e3e9db","keywords":null,"link":"/elet/20250512_xiv-leo-papa-ujsagirok-zelenszkij-ukrajna","timestamp":"2025. május. 12. 14:28","title":"XIV. Leó pápa: Fegyverezzük le a kommunikációt, fegyverezzük le a világot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia segítségével azonban most egy dalt költött a lányának – aki ugyanabban a betegségben szenved.","shortLead":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia...","id":"20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3.jpg","index":0,"item":"e8020467-4328-4a99-a1b8-36bf615e7838","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","timestamp":"2025. május. 12. 19:33","title":"10 éven át nem tudott megszólalni a súlyos beteg férfi, a mesterséges intelligenciával most énekelt a lányának – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51d0e71b-0952-49c3-ba76-7c5f38803e91","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az RMDSZ volt elnöke szerint árulásról nincs szó, de George Simionnal nem lehet együttműködni. ","shortLead":"Az RMDSZ volt elnöke szerint árulásról nincs szó, de George Simionnal nem lehet együttműködni. ","id":"20250512_marko-bela-erdely-rmdsz-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51d0e71b-0952-49c3-ba76-7c5f38803e91.jpg","index":0,"item":"0df3ff11-5ba1-4663-826a-e76b8f8594ca","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_marko-bela-erdely-rmdsz-orban","timestamp":"2025. május. 12. 10:10","title":"Markó Béla: Orbán zavart keltett Erdélyben a tihanyi nyilatkozatával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecdc0161-df8b-484d-a16d-662e0900f022","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kocsi áthajtott a lábán. ","shortLead":"A kocsi áthajtott a lábán. ","id":"20250512_autos-gyalogos-zebra-piros-lampa-biceges-villamos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecdc0161-df8b-484d-a16d-662e0900f022.jpg","index":0,"item":"b479ef2e-4b7c-48bb-990c-e75cc1dfc2d9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_autos-gyalogos-zebra-piros-lampa-biceges-villamos","timestamp":"2025. május. 12. 16:58","title":"Döbbenten nézte az autós, ahogy nekiszalad egy gyalogos, majd elsántikál – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13577a31-d86b-48c3-9381-ce9df00f3b44","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kedvezőbb ajánlatot adó céget ugyanis kizárták.","shortLead":"A kedvezőbb ajánlatot adó céget ugyanis kizárták.","id":"20250512_meszaros-lorinc-zaev-orszagos-akkreditalt-vizsgakozpont-kozbeszerzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13577a31-d86b-48c3-9381-ce9df00f3b44.jpg","index":0,"item":"bce0bc06-a368-47ec-949c-a3b913d7ec3a","keywords":null,"link":"/kkv/20250512_meszaros-lorinc-zaev-orszagos-akkreditalt-vizsgakozpont-kozbeszerzes","timestamp":"2025. május. 12. 15:01","title":"Hiába volt olcsóbb ajánlat, csak Mészáros Lőrinc nyerte a milliárdos állami megbízást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Reagálni kellett a fejleményekre, ezért nagyobb zárolás már történt a költségvetésben – közölte Kisgergely Kornél államháztartásért felelős államtitkár.","shortLead":"Reagálni kellett a fejleményekre, ezért nagyobb zárolás már történt a költségvetésben – közölte Kisgergely Kornél...","id":"20250512_Jelentos-koltsegvetesi-zarolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"8102e74a-0fc9-4bad-9b4e-eb4298ee70e3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_Jelentos-koltsegvetesi-zarolas","timestamp":"2025. május. 12. 13:10","title":"Jelentős költségvetési zárolás történt – ismerte el az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e53297a5-fc66-4136-bbca-aee41d58e228","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A gazda, és a férfi, akit megkért, hogy felügyelje az állatot, börtönbe kerülhet.","shortLead":"A gazda, és a férfi, akit megkért, hogy felügyelje az állatot, börtönbe kerülhet.","id":"20250512_eletveszelyes-kutyatamadas-negyeves-kislany-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e53297a5-fc66-4136-bbca-aee41d58e228.jpg","index":0,"item":"111cc1c2-53fc-4d09-81e6-75ab77f3c5e7","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_eletveszelyes-kutyatamadas-negyeves-kislany-vademeles","timestamp":"2025. május. 12. 09:51","title":"Életveszélyes sérüléseket okozott egy kutya egy négyéves kislánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A mulasztás nem az én hibám volt, tavaly az Audi sportscar experience karavánja elkerülte a Hungaroringet, igaz korábban is volt olyan év, amikor csak a Salzburgringen csapathattunk – akkor ismerkedtem meg először a csúcsragadozó R8 V10-essel. Ez olyan rendezvény, ahol 30-40 ügyfél a márkakereskedők jóvoltából kipróbálhatja vezetési tudását versenypályán is. Szerencsére újságírókat is hívnak, így mi is pallérozódunk.
Már egy hete alig alszom, számoltam vissza a napokat és szoktattam az idegeimet. Mindig feszült vagyok, ha 400 lóerő fölött kell fogni a gyeplőt, a ring amúgy is kikészít lelket, gyomrot és agyat egyaránt. De mielőtt elsírnám magam az izgalomtól, megropogtatom Alonso vastagságúvá szélesedett nyakamat – és megnyugszom. Már vége, túléltem ezt is. Újabb két trófea. Annyi már az S-, RS-jelvényem, mint Vaszilij Csujkov tábornoknak, a 62. szovjet hadsereg sztálingrádi védőjének.
S3, RS 3, RS 4, S6, RS 6, R8, TT RS, S5, R8 V10, S8 – közel ötezer lóerő. Hiányzott még a sorból az RS 5. Most megkaptam, és letaglózott. Az az igazság, hogy fantasztikus az R8 V10, szupersportkocsi, meg jókora tepsi, de izgalmasabb autó az RS 5. A hang, amely visszaváltásokkor dörrent és megborzongtat, összehasonlíthatatlan az R8 fémes, ám velőtrázó csikorgásával. Akkora a különbség, mint a Szerencsekerék szignálja és Cápa fő zenei témája között. Lehet, hogy túlzás ennyire leírni az R8-ast, de keménynek kell lennem, nincs 70 millióm, 30-ból ki kell jönnie.
Rengeteg kép az R8 V10 galériában. Kattintson a fotóra!
Az R8 R tronic váltója hatalmasakat ránt minden egyes váltáskor, bár összkerekes, terhelés alatt úgy viselkedik, mintha hátsókerekes lenne (10-90 az erőelosztás aránya alaphelyzetben, de ha kell, 35-65 arányban is képes átcsoportosítani a tengelyek között a tapadást). Az RS 5 szemben az S5-tel egyáltalán nem bájos utcai autó, úgy tolja ki a fenekét a kanyarban, hogy művészet visszatáncolni vele az aszfaltcsíkra. A játéknap utolsó megmérettetésén direkt olyan RS 5-öst néztem ki magamnak, amelyiken láttam, hogy kereket cseréltek (utóbb derült ki, hogy csak az elsőket). Az első tengely tapadására nem is volt panasz, ám a hátsó gumikban már csak a fémszálak tartották a lelket, így nem vettem magamra, hogy minden körben megróttak túlzott kormányzásért. Az R8-cal a legkellemetlenebb élmény akkor vágott hátba, amikor túl szélesre vettem a pályát és a rázókövek fölött a kocsi fele elveszítette a tapadást – egy röpke pillanatig úgy éreztem, lebegünk.
Az Audi RS 5 Az RS 5 Coupé (a Frankfurtra ráncfelvarrott kupé után hamarosan kabrió is érkezik) hajtásáról magas fordulatú, V8-as atmoszférikus motor gondoskodik, amelynek lökettérfogata 4163 köbcentiméter, s szoros rokonságban áll a márka szupersportkocsijába épített V10-es aggregáttal. A győri kezek munkájáról dicshimnuszt zengő 4.2 FSI 8250-es percenkénti fordulatszámnál adja le 331 kW (450 LE) legnagyobb teljesítményét, 430 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig a 4000 és 6000 percenkénti fordulat közötti tartományon áll rendelkezésre. A korszerű erőforrás literteljesítménye 108,1 lóerő.
Álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 kilométer/órára korlátozza, de kívánságra az Audi 280 kilométer/órára is állíthatja a határt. Versenypályán fogyasztása 31 liter/100 kilométer körül alakult. A Hungaroringen a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás nem érvényesül.
A szériakivitelhez tartozó, hétfokozatú S tronic-ot a vezető automatikus üzemmódban is használhatja, de a váltókarral vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel maga is kezelheti a villámgyors működésű kettős tengelykapcsolós váltóművet. A rajt-automatikát nem próbáltuk ki, ahogy az ESP-t sem kapcsoltuk ki.
Mint minden RS-modell, az RS 5 is a quattro állandó összkerékhajtási rendszeren keresztül juttatja hatalmas erejét az útfelületre. A koronakerekes központi kiegyenlítőmű gyorsan és széles tartományban valósítja meg a forgatónyomaték első és hátsó kerekek közötti elosztását, szükség szerint akár 70 százalékát előre, illetve 85 százalékát hátra irányítva. Az alapbeállítás 40:60 arányú.
A koronakerekes központi kiegyenlítőmű a kerekenkénti nyomatékszabályozás rendszerével működik, amely mind a négy kerékre hat. Ha a kanyar belső ívén gördülő kerék terhelése nagy mértékben csökkenne, a rendszer még annak megcsúszását megelőzően enyhén befékezi. A kocsikban volt sport-differenciálmű is, amely a hátra érkező forgatónyomatékot két áthidaló hajtása segítségével aktívan osztotta el a hátsó kerekek között. Szerencsére…
A felfüggesztések sportosan feszes hangolása a karosszéria az Audi A5 modellekéhez képest 20 milliméternyi süllyesztését is magában foglalja. Első kerekein szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák lassították. Sportfutómű és a dynamic ride control (DRC) együttese révén parádés a kocsi csillapítása. Az egymással átlósan szemben működő két-két lengéscsillapítót egy központi szelepen át olajvezetékek kötik össze. Gyors kanyarvételek során a rendszer a külső íven gördülő első kerék számára biztosít intenzívebb támaszerőt. A csillapítás háromféle karakterisztika mentén szabályozható. A pályán természetesen a dinamikus módot választottuk, kőkeményre hangoltunk mindent. Kellett is, hisz a kipufogórendszer hangjának alaptónusát is vadítja, és a visszakapcsoláskor fröccsentett benzin nélkül nem ért volna semmit az egész. Alapára: 25,6 millió forint, a tesztelt változat ára kb. 30 millió forint.
Az Audi R8 V10 Az R8 V10 5,2 literes, tízhengeres győri erőforrása 386 kW (525 LE) teljesítményt (8000-es percenként fordulaton) és 530 newtonméter forgatónyomatékot (6500-as percenkénti fordulaton) villant meg. Fajlagos teljesítményként hengerűrtartalma egy-egy literére 100,9 lóerő adódik. Motorja 258 kilogrammot tesz ki, kasztnija 210 kiló. Álló helyzetből csupán 3,9 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, a szekvenciális R tronic váltóművel 8,1 másodperccel később már a 200 kilométer/órás határt lépi át. Nekünk ez nem sikerült, 180-nál többel nem mentünk a ringen. Végsebessége 316 kilométer/óra. A pörgésnek csak a percenkénti 8700 fordulat szab határt, manuális módban itt dadog le. Versenypályán 40,8 literes átlagot mutatott a fedélzeti számítógép, állítólag normál üzemben 14 literrel is beéri. A pályával szembeni benzinkúton egy ladás nő törte meg az Audik egyhangú sorát. - Kétezerért nekem is hagyjatok - felkiáltással szállt ki kocsijából.
Az R8 középmotoros koncepciója eredményeképpen az első és a hátsó tengely között ideális, 44:56 arányú tömegeloszlás adódik, oldalgyorsulása 1,2 g is lehet. Az Audi magnetic ride a futómű karakterisztikáját mindössze ezredmásodpercek alatt hangolja az útfelület adottságaihoz, illetve a pilóta vezetési stílusához. (A lengéscsillapító-olaj mikroszkopikus mágneses részecskéket tartalmaz, amelyek elektromos feszültség hatására a megfelelő irányba fordulva lassítják az olaj átáramlását a szabályzószelepeken.)
Az R8 V10 negatív gyorsulását brutális erejű kerámia fékei biztosították. A nagyszilárdságú szénszálas anyag, illetve kopásálló szilícium-karbid alkotta kompozitból készült tárcsák kilenc kilogrammal nyomnak kevesebbet azonos méretű acél társaiknál. Alapára: 48,1 millió forint, a tesztelt változat ára kb. 53 millió forint.