Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"55b960d4-e1ce-4fdf-bfc9-3d8cc0ad6ab4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy kötelezettségszegési eljárás most indult el Magyarország ellen, egy másikban pedig közelebb léptek ahhoz, hogy bíróság elé vigyék az ügyet.","shortLead":"Egy kötelezettségszegési eljárás most indult el Magyarország ellen, egy másikban pedig közelebb léptek ahhoz...","id":"20250312_Europai-Bizottsag-Magyarorszag-kotelezettsegszeges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55b960d4-e1ce-4fdf-bfc9-3d8cc0ad6ab4.jpg","index":0,"item":"e182bc4f-a2ee-41c0-aef3-37847bc1895b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Europai-Bizottsag-Magyarorszag-kotelezettsegszeges","timestamp":"2025. március. 12. 14:14","title":"Felszólította az Európai Bizottság Magyarországot, hogy ne ássa alá az uniós közös álláspontot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2565afc-f258-4dc8-a56b-24eb6cce3f26","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egyre komolyabb problémát jelent a világban az antibiotikum-rezisztencia, és nem is könnyű az ez ellen küzdő készítmények fejlesztése. Ez azonban a jövőben megváltozhat.","shortLead":"Egyre komolyabb problémát jelent a világban az antibiotikum-rezisztencia, és nem is könnyű az ez ellen küzdő...","id":"20250313_Az-antibiotikum-rezisztencia-kialakulasaval-szemben-keresnek-uj-megoldast-szegedi-kutatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2565afc-f258-4dc8-a56b-24eb6cce3f26.jpg","index":0,"item":"9ebec78f-18bd-4b78-9e84-402b8a22933d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_Az-antibiotikum-rezisztencia-kialakulasaval-szemben-keresnek-uj-megoldast-szegedi-kutatok","timestamp":"2025. március. 13. 17:03","title":"Áttörés jöhet a „csendes világjárvány” elleni küzdelemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"355069cb-9f01-4d13-8395-08750c3206e2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A napok, amelyekre általában szabadságot szoktunk kivenni.","shortLead":"A napok, amelyekre általában szabadságot szoktunk kivenni.","id":"20250312_2026-hosszu-hetvegek-szombati-munkanapok-rendelet-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/355069cb-9f01-4d13-8395-08750c3206e2.jpg","index":0,"item":"d9ec6e2f-ade8-4c8c-a0f8-95c8659fb164","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_2026-hosszu-hetvegek-szombati-munkanapok-rendelet-ngm","timestamp":"2025. március. 12. 19:39","title":"Ezeken a szombatokon dolgozhatunk majd 2026-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e4e089a-a97e-4a9f-b732-cc15bfaf5824","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kkv","description":"A GVH szabálytalanul bírságolta meg kartellezésért a Nitrogénműveket. A vállalat már visszakapta a befizetett bírságot és a kamatokat, a versenyhivatal újra lefolytatja az eljárást.","shortLead":"A GVH szabálytalanul bírságolta meg kartellezésért a Nitrogénműveket. A vállalat már visszakapta a befizetett bírságot...","id":"20250313_Bige-Laszlo-vegleg-harcot-nyert-a-raronto-Csanyi-es-Orban-ellen-a-11-milliard-forintos-kartellugyben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e4e089a-a97e-4a9f-b732-cc15bfaf5824.jpg","index":0,"item":"99f240dd-428d-431c-aded-82a8cd98084e","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_Bige-Laszlo-vegleg-harcot-nyert-a-raronto-Csanyi-es-Orban-ellen-a-11-milliard-forintos-kartellugyben","timestamp":"2025. március. 13. 11:34","title":"Bige László nyert a GVH-bírság ügyében, amely mögött szerinte Csányi és Orbán állnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bea6a464-133f-41a8-bf3e-2b1b3616ed13","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az év végéig a már működő szálláshelyeknek meg kell szerezniük a csillagokat.","shortLead":"Az év végéig a már működő szálláshelyeknek meg kell szerezniük a csillagokat.","id":"20250312_szallashely-minosites-rendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bea6a464-133f-41a8-bf3e-2b1b3616ed13.jpg","index":0,"item":"c0fd6e81-4ec7-4445-9494-aceb4b9c3dc2","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250312_szallashely-minosites-rendelet","timestamp":"2025. március. 12. 11:04","title":"Megjelent egy új rendelet, januártól könnyebb dolgunk lesz, ha szállást választunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Szombat délután vetítik le a megkurtított részeket, hogy „mindenki élvezni tudja”.","shortLead":"Szombat délután vetítik le a megkurtított részeket, hogy „mindenki élvezni tudja”.","id":"20250312_hunyadi-szexjelenetek-cenzura-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da.jpg","index":0,"item":"425932e7-360d-4013-9c2b-4f16a4fde0fe","keywords":null,"link":"/elet/20250312_hunyadi-szexjelenetek-cenzura-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:28","title":"Hogy a családok is megnézhessék a Hunyadit, leadnak belőle egy szexmentes verziót is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4768b9da-3032-4c43-9287-c0419cfd3860","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A megkötött új szerződések volumene is jelentősen, 16 százalékkal csökkent 2024 elejéhez képest.","shortLead":"A megkötött új szerződések volumene is jelentősen, 16 százalékkal csökkent 2024 elejéhez képest.","id":"20250314_epitoipar-2025-januar-lejtmenet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4768b9da-3032-4c43-9287-c0419cfd3860.jpg","index":0,"item":"903f4750-d727-43a5-a322-a9eb6eccd4b6","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250314_epitoipar-2025-januar-lejtmenet","timestamp":"2025. március. 14. 08:30","title":"Év elején is gyors ütemben folytatódott az építőipar lejtmenete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5415b70-aaa6-461f-8309-88d0043becda","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A vendégbefektetői vízum után sem volt nagy kapkodás, mindössze 192-t igényeltek február végéig.","shortLead":"A vendégbefektetői vízum után sem volt nagy kapkodás, mindössze 192-t igényeltek február végéig.","id":"20250312_vendegbefektetoi-tartozkodasi-engedely-vizum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5415b70-aaa6-461f-8309-88d0043becda.jpg","index":0,"item":"4b5c89e8-7fa0-4fec-906c-c56a7d225c89","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_vendegbefektetoi-tartozkodasi-engedely-vizum","timestamp":"2025. március. 12. 17:09","title":"Csak 25-en kértek vendégbefektetői tartózkodási engedélyt, nem nagyon pörög a letelepedési kötvény utódja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Rikító, Ferrari sárga színben, a legerősebb, 180 lovas 1,6 literes turbómotorral szerelve vittük el az esőtől eláztatott mallorcai szerpentinekre az Opel új üdvöskéjét. Az első meglepetés az autóban ért minket. A motor olyan halk, a szigetelés annyira magának való, hogy kénytelenek voltunk ráindítani – semmit nem lehet hallani az alapjáratból, illetve a külvilág zajából. Gázadásra hallunk valami morgást hátulról, de ez nem az igazi, később is inkább az ESP kerregését és a gumik magatehetetlen csúszásának a zaját jegyezhettük fel számottevő hangélményként. Hang tehát nincs és sajnos kép sem sok. Annyira fontos a panoráma szélvédő, hogy nélküle ne is vegyünk GTC-t. Nem látunk ki ugyanis belőle. A kényelmes, kissé magasra állított üléssel korlátozottá válik a külvilág, a kilátástalanságot fokozzák a méretes A oszlopok.
A panoráma szélvédővel ezzel szemben kitárulkozik a világ - ezt azért nem adja ingyen az Opel, ára a felszerelési kiviteltől függően 1200 eurótól indul -, újra látunk, minden mozzanat, minden rebbenés, minden részlet tisztán kivehető, a vezetés élménydúsabb és biztonságosabb. Sportos élményeket azonban ne keressünk a GTC volánja mögött. Az esős, vízátfolyásos és sáros mallorcai kanyarokban örültünk, ha sávban tudtuk tartani a kocsit. A 16 mázsás szépség orrnehéz, sokszor nem is a motor, hanem az ESP hajtotta, vagy inkább fékezte a kerekeket. Minden kanyarban kicsúsztunk, kisodródtunk – persze, ez többnyire szándékos volt. Sportos vénája talán szárazon jobban megismerhető, de tény, hogy az Astra kupé inkább egy jó utazóautó, mintsem vérbeli aszfaltszaggató. Igaz, nem is annak szánják, arra ott van a jövőre érkező OPC fenevad. Ebben a kétliteres turbómotor 280 lóerős, a kocsi végsebességét 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika (sosem volt még ilyen gyors az Astra). Az OPC változat megkapta a mechatronikus FlexRide rendszert is, amely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy a sport- és az OPC-gombbal még élesebbre állítsa be a csillapítás jellegdiagramját, a gázvételt és a kormányzást. Szűk kanyarból kigyorsításkor differenciálzár javítja az útfogást, megállását nagyteljesítményű Brembo fékberendezés szavatolja.
Az mindenképpen tetszett az Opel Astra GTC-ben, hogy halandók által is megengedhető áron izgalmas autót vezethetünk, olyant, amit nem hogy nem szégyellünk, hanem egyenesen mutogatni fogunk. Felára csupán 300 ezer forint a hasonló motorral épített ötajtóshoz képest. Hazai forgalmazása februárban kezdődik.
Az ötajtós Astrához képest 15 milliméterrel süllyesztették le a karosszériát, a tengelytáv 10 milliméterrel nőtt 2695 milliméterre, a nyomtáv elöl 40, hátul 30 milliméterrel lett szélesebb – így beférnek a látványos 20 hüvelykes kerekek is. Tesztautónkon 19-es kerekek feszültek, a tapadásról és a felügyelt korcsolyázásról Bridgestone Potenza gumik feleltek.
Bővült az új GTC Astra kínálata a hajtóművek terén: ötféle motorral indul a választék: négy benzines az 1.4-től (74 kW/100 LE) az 1.6 turbóig (132 kW/180 LE), illetve a közös nyomócsöves 2.0 CDTI turbódízel (121 kW/165 LE). Minden motortípus társítható hatfokozatú sebességváltóval.
A dízel-palettát 2012-ben két új 1.7 CDTI motor egészíti ki. Teljesítményük 81 kW/110 LE és 96 kW/130 LE, nyomatékuk 280 és 300 Nm. Égésfolyamatukat az Opel teljes egészében saját fejlesztésű motorelektronikája optimalizálja. A sűrítés és az égési csúcsnyomás csökkent, a munkaütemenként maximum öt dózisra osztott befecskendezés munkanyomása 1800 bárig terjed.
A GTC Astra 1.7 CDTI ecoFLEX mindkét teljesítményszintjéhez hatfokozatú sebességváltó és stop-start rendszer tartozik. A sajtóanyag szerint a szép kupé ezzel a motorral 119 gramm szén-dioxidot pöfög ki kilométerenként, átlagfogyasztása 4,5 l/100 km. Hatfokozatú automata 2012 elejétől lesz kapható a GTC Astra 1.4-es turbó benzineséhez és a 2.0 CDTI turbódízeléhez. A benzines csúcsmodell fogyasztását nem tudtuk, de nem is akartuk 10 liter/100 kilométer alá szorítani, vad hegyi vezetéssel végül 12,7 literes átlagot hoztunk ki belőle.
A kormány-rásegítés sebességfüggő. A jobb visszajelzés érdekében a villanymotort közvetlenül a fogaslécnél helyezik el, a kormányoszlop végénél. Az elektromos szervokormány közismert nagy előnye még, hogy nincs energia-felvevő hidraulika-szivattyúja, és csak a szükséges mértékben dolgozik, ezáltal üzemanyagot takarít meg.
Dinamikus vezethetőségéről az úgynevezett HiPerStrut nagyteljesítményű első futóműve gondoskodik. Az Astra standard MacPherson felfüggesztésével összehasonlítva ez csökkenti a függőcsapszeg dőlését és eltolását, illetve rövidebb irányzókart eredményez. Hatására javul a kerékvezetés és az útfogás, csökkennek a kormányra visszaható reakciók, és a fokozott kanyarvételi képességek éppen azt a precíz kormányérzést és visszajelzést adják, amelyet elvárnak a GTC Astra vásárlói. A hátsó futómű maradt Watt-lengőkaros. Előnye a többlengőkarossal szemben, hogy kisebb helyigényű, kisebb kerékdőlés-változást enged meg és csekélyebb a súrlódása. A Watt rúd mindenkor megőrzi a harántstabilitást. Egy kis kereszttartóhoz csatlakozik a kocsi alatt, közvetlenül a hátsó kerék tengelyvonala alatt. Rövid, elforduló középrészétől gömbcsuklós lengőkarok vezetnek a kerekekhez. A rudazat veszi fel a hátsó futómű harántterhelésének 80 százalékát. Mivel Watt rudazat áll ellen az erőhatásoknak, a futómű gumiperselyeit lágyabbra lehet készíteni, ami a komfort szempontjából előnyös.
A törésteszteken ötcsillagos GTC Astra futóműve integrálja az adaptív FlexRide rendszert is. Ez önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarsebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz. Háromféle beállítás közül lehet választani gombnyomással: ezek a kiegyenlített standard, a komfortos tour és a dinamikus sport mód.
Az Opel Astra GTC megkapta az Opel frontkamerájának második generációján alapuló új vezetőtámogató rendszerek, és a továbbfejlesztett AFL+ adaptív világítást. Az előbbi az eddiginél több útjelző táblát ismer fel, és az információt támogatja a navigációs rendszer is. A megszokott sávelhagyási figyelmeztetés mellett megjelent a követési távolság kijelzés is. Az AFL+ kilenc funkcióját kiegészítve - amelyben megvolt a távfényt más járművek jelenlététől függően fel- és lekapcsoló funkció - kiegészítheti az intelligent light ranging rendszerrel: az Opel Eye méri az előttünk haladó jármű távolságát, és kapcsol át tompított fényre. Így mindig optimális az út megvilágítása, vakítás nélkül.
A GTC Astra nem áldozza fel a célszerűséget. Öt személyt vehet fedélzetére – bár hátul csak nyomorogni lehet-, variálható csomagtartója 380-1165 literes. Az utastéri tárolók térfogata 50 százalékkal haladja meg a típuselődét, többek között a középkonzolon helyet felszabadító elektromos rögzítőfék jóvoltából.