Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bbd3715a-80f6-44ee-9427-253286fb8903","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Benjámin Netanjahu pontos utasításokat adott a tárgyalások lefolytatására.","shortLead":"Benjámin Netanjahu pontos utasításokat adott a tárgyalások lefolytatására.","id":"20250104_ujrakezdik-a-targyalasokat-a-tuszok-elengedeserol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbd3715a-80f6-44ee-9427-253286fb8903.jpg","index":0,"item":"8e7c64ff-d03c-4d33-9db9-8cd3a8961caa","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_ujrakezdik-a-targyalasokat-a-tuszok-elengedeserol","timestamp":"2025. január. 04. 21:14","title":"Újrakezdik a tárgyalásokat az izraeli túszok elengedéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"702a6d22-f803-4aba-a772-23044a126eb4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A döntést nem indokolták, de vélhetően ukrán dróntámadás veszélye áll a háttérben.","shortLead":"A döntést nem indokolták, de vélhetően ukrán dróntámadás veszélye áll a háttérben.","id":"20250104_szentpetervar-pulkovo-repuloter-lezaras-biztonsagi-okok-ukran-drontamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/702a6d22-f803-4aba-a772-23044a126eb4.jpg","index":0,"item":"dcb511ea-0b1b-4e12-9a35-5f4e78392452","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_szentpetervar-pulkovo-repuloter-lezaras-biztonsagi-okok-ukran-drontamadas","timestamp":"2025. január. 04. 11:22","title":"Biztonsági okok miatt nem indít és nem fogad járatokat a szentpétervári repülőtér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.","shortLead":"Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát...","id":"20250105_hvg-nexus-harari-tortenelem-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd.jpg","index":0,"item":"931fd9c0-b3de-41ae-8842-385da5a3d4b9","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-nexus-harari-tortenelem-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. január. 05. 19:30","title":"\"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök\" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2692f8a5-3d6e-4440-8f50-232243d061a2","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A szlovák miniszterelnök minden bizonnyal innen posztolgatta az Ukrajnával izmozó videóüzeneteit is, amelyben az Oroszországból érkező földgázszállítások leállításának katasztrofális hatásáról elmélkedett.","shortLead":"A szlovák miniszterelnök minden bizonnyal innen posztolgatta az Ukrajnával izmozó videóüzeneteit is, amelyben...","id":"20250104_robert-fico-vietnam-luxushotel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2692f8a5-3d6e-4440-8f50-232243d061a2.jpg","index":0,"item":"6a7991e4-de97-4a62-b8d1-049350e4c153","keywords":null,"link":"/elet/20250104_robert-fico-vietnam-luxushotel","timestamp":"2025. január. 04. 10:17","title":"Két hét után egy vietnámi luxushotelből került elő Robert Fico","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten Lenthár Balázs Hősök vagy gonosztevők? sorozatából egy kegyetlen lázadóvezér, akiről nem őrzött meg semmit a nép emlékezete. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250105_Elvitelre-podcast-Hosok-vagy-gonosztevok-Dozsa-Gyorgy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"22c9b080-5832-4387-9eca-5fb24597c9a8","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Elvitelre-podcast-Hosok-vagy-gonosztevok-Dozsa-Gyorgy","timestamp":"2025. január. 05. 06:00","title":"Elvitelre #100: Dózsa György, a kegyetlen lázadóvezér, akiről nem őrzött meg semmit a nép emlékezete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szerinte Magyar demagóg elvárásokkal provokálja az Alaptörvény szerint megválasztott vezető közjogi tisztségviselőket.","shortLead":"Szerinte Magyar demagóg elvárásokkal provokálja az Alaptörvény szerint megválasztott vezető közjogi tisztségviselőket.","id":"20250104_Reagalt-Sulyok-Tamas-Magyar-Peternek-kikerte-maganak-hogy-kioktassak-a-feladatairol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/049e6095-d145-46a7-be00-006a911e9a8b.jpg","index":0,"item":"f5efd835-3527-4630-beef-871ab080b74a","keywords":null,"link":"/itthon/20250104_Reagalt-Sulyok-Tamas-Magyar-Peternek-kikerte-maganak-hogy-kioktassak-a-feladatairol","timestamp":"2025. január. 04. 19:21","title":"Válaszolt Sulyok Tamás Magyar Péternek és kikérte magának, hogy kioktassa a feladatairól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"159cf9a2-7ba8-4f6a-87b7-8a7a519f0ab1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ma a fiatalabb generációk tagjai messze nem olvasnak annyit, mint a nagyszüleik, persze ennek technológiai okai is vannak. Azonban e megváltozott információbefogadás az agyra is hatással lehet.","shortLead":"Ma a fiatalabb generációk tagjai messze nem olvasnak annyit, mint a nagyszüleik, persze ennek technológiai okai is...","id":"20240105_olvasas-hatasa-az-agyra-sved-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/159cf9a2-7ba8-4f6a-87b7-8a7a519f0ab1.jpg","index":0,"item":"170b4558-f990-427b-908a-9df03efadb73","keywords":null,"link":"/tudomany/20240105_olvasas-hatasa-az-agyra-sved-kutatas","timestamp":"2025. január. 05. 10:03","title":"Alaposan megváltozik annak az agya, aki sokat (vagy keveset) olvas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"692f60c3-ef8a-41c1-bc7a-408ad2f1f9e7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Invazív kezelés helyett például mágneses stimuláció némíthatja el a hallucináció közben hallott fantomhangokat.","shortLead":"Invazív kezelés helyett például mágneses stimuláció némíthatja el a hallucináció közben hallott fantomhangokat.","id":"20250105_hvg-hallucinacio-skizofrenia-hallas-fantomhangok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/692f60c3-ef8a-41c1-bc7a-408ad2f1f9e7.jpg","index":0,"item":"1188ddd7-b9f2-4924-bbc6-13407d30ebc1","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-hallucinacio-skizofrenia-hallas-fantomhangok","timestamp":"2025. január. 05. 10:45","title":"Változást hozhat a skizofrénia kezelésében, amire most rájöttek kínai kutatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Renault egyszerre mutatott be elegáns négyajtós limuzint, kishaszonjárművet és ötajtós dobozos családi egyterűt.
A Renault egyszerre mutatott be elegáns négyajtós limuzint, kishaszonjárművet és ötajtós dobozos családi egyterűt. A Renault Kangoo Maxi Z.E. teljes értékű autó, hatalmas csomagtérrel, jó menetkomforttal, elektromos hajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül. Állami támogatással még az ára is elfogadható.
Az eredetileg a 2010-es hannoveri kiállításon bemutatott, majd 2011-ben, a Genfi Autószalonon Maxi kivitelében is leleplezett Renault Kangoo Z.E. októberben érkezik a Renault nyugat-európai bemutatótermeibe. A magyar piacon 2012 derekán jelenik meg az autó, miután nálunk is létrehoz a Renault legalább egy elektromos szervizpontot. A modellt azon üzleti ügyfeleinek ajánlja a Renault, akik gazdaságosan üzemeltethető, a környezetet jobban óvó haszonjárműre hajlandóak áldozni.
A Renault Kangoo Z.E. (két- és ötüléses Maxi kivitelben is kapható) paraméterei megegyeznek a belső égésű változataival: 2,4-4,6 m3-es raktér, 650 kg hasznos teherbírás. A Renault Kangoo Z.E. ugyanazon a gyártósoron készül, ahol a belső égésű motorral szerelt modellváltozat: az észak-franciaországi M.C.A. (Maubeuge Construction Automobile) üzemben. Az elektromos hajtásra utal a kipufogócső hiánya, illetve a hátul elhelyezett, krómozott Z.E. embléma. A töltőcsonk fedele elöl, a Z.E. monogrammal ellátott, jobb első fényszóró közelében található.
A 4,21 m hosszúságú kisáruszállító autó raktere 3-3,5 m3-es, a hasznos terhelhetőség 650 kg. A sík padlónak köszönhetően akár 2,5 méteres tárgyat is szállíthat (síkba döntött utasüléssel), ugyanakkorát, mint az alapverzió. A kerékdobok közötti távolság 1,21 méter, azaz a raktérben elfér egy EU-raklap. Az aszimmetrikus hátsó ajtók, valamint az oldalsó tolóajtó megkönnyíti a hozzáférést a raktérhez.
Ötüléses Maxi kivitelben is vezettük az autót. Tengelytávja 40 cm-rel hosszabb, így az autó teljes hosszúsága 4,6 méter. Ötüléses kivitelében a Kangoo Maxi Z.E. 60/40 arányban ledönthető hátsó ülést kap. A jármű öt személy kényelmes utaztatására, illetve akár 2,4 köbméter csomag szállítására alkalmas. A sokoldalú jármű ülései akár négyféleképpen rendezhetők el, attól függően, hogy éppen hányan utaznak az autóban. A hátsó üléspad emellett a padlóba is hajtható; ilyenkor teljesen sík padlót és összesen 3,6 köbös kapacitást kapunk. A kétüléses kivitelt áruszállításra tervezték. Az első üléseket opcionális válaszfal választhatja el a raktértől. Raktere 4,6 köbméter lehet, maximum 2,9 méter hosszú tárgy szállítható.
A Renault Kangoo Z.E. két kiegészítő műszert kapott, amelyek a sebességmérő két oldalán helyezkednek el: az egyik az akkumulátor töltöttségét mutatja meg, a másik arról tájékoztatja a vezetőt, hogy mennyire gazdaságos a pillanatnyi energiafelhasználás: a világoskék szín normál üzemet, a sötétkék optimális energiagazdálkodást jelez, míg a piros fény arra figyelmeztet, hogy a jelenlegi menetkörülmények negatívan befolyásolják a hatótávolságot. A fedélzeti számítógépet az elektromos közlekedés speciális szükségleteihez igazították. Megjeleníthető rajta a még megtehető távolság (km), az akkumulátor fennmaradó kapacitása (kWh), valamint az átlagos és pillanatnyi energiafelhasználás.
Hajtás A 44 kW (60 LE) teljesítményű villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 226 Nm. A gyorsítóképesség és a rugalmasság kiváló, már egészen alacsony fordulatszámokról is. A sebességváltót helyettesítő fordulatszám-csökkentő egység tökéletesen lineáris, zökkenőmentes vezetést tesz lehetővé.
A motor maximális forgatónyomatéka már elinduláskor rendelkezésre áll, a gyorsulás zökkenőmentes, nincs sebességváltó, az üzemeltetési költségek kedvezőek. Nincs motorzaj, nincsenek rezgések, és nincs sebességváltás: a Kango Z.E. vezetése megnyugtató. Fordulóköre nagy, a szél könnyedén elbánik dobozformájával, a családi kivitel hátsó ajtajai tolók, így a Cabo da Rocánál ránk törő orkánban azon keresztül szálltunk ki- és be. A gyorsulás nulláról 100 kilométer/órára iszonyúan hosszan tart, fel is tehetünk közben egy kávét.
A villanymotort egy 22 kWh kapacitás lítium-ion akkumulátor táplálja, a sajtóanyag szerint hatótávolsága 170 km. Tesztünk elején 99 kilométert mutatott a kijelző, az autót 19 kWh/100 kilométeres fogyasztással adtuk vissza. 100 kilométert így 864 forintból tehetünk meg (45,51 forintos kWh árral számítva). Kedvezményes árammal számolva 590-600 forintból jön ki a Budapest-Siófok távolság. Ez 400 forintos gázolajárral számolva 2,16, illetve 1,47 literes átlagfogyasztásnak felel meg 100 kilométerenként.
A hatótáv függ a terheléstől, a domborzattól, a hőmérsékleti viszonyoktól és természetesen a vezetőtől. Amikor a vezető felemeli a lábát a gázpedálról, a villanymotor felveszi a jármű mozgási energiáját, amit elektromos árammá alakít át, amivel tölti az akkumulátort. A rendszer erőteljesebb motorfék-teljesítményt ér el, aktiválva a féklámpát. A vezető már rövid használat után megtapasztalja, hogy alig kell rálépnie a fékpedálra. A Kangoo Z.E. alapfelszereltségének része az Eco üzemmód. A gomb megnyomásával korlátozható a motor teljesítménye (forgatónyomaték és sebesség), ami akár 10 százalékkal növeli a hatótávolságot. A járművet indulás előkészítő rendszerrel is felszerelték. A hálózatra kötött járműben beprogramozható az utastér fűtése. Opciós tartozékként 5 kW teljesítményű kiegészítő fűtőberendezés rendelhető, amellyel az akkumulátor kapacitásának megőrzése mellett fűthető fel az utastér. A fűtőrendszer B30- vagy gázolaj-üzemű, 13 literes üzemanyag-tartályának töltőnyílása ugyanott található, ahol a belső égésű motorral szerelt kiviteleké. Ezt az opciót a kifejezetten hideg klímájú piacokon kínálja a Renault.
A Kangoo Z.E. modellhez opciós extraként rendelhető „My Z.E. Connect” csomag lehetővé teszi, hogy az ügyfél a távolból, okostelefonon vagy számítógépen keresztül ellenőrizze az akkumulátor töltöttségi állapotát, illetve a jármű aktuális hatótávolságát.
Biztonság A Renault Kangoo Z.E. ugyanazokkal az aktív és passzív biztonsági jellemzőkkel bír, mint belső égésű motoros rokonai. Az autót a legújabb generációs ABS és vészfékrásegítő rendszerek mellett automatikusan aktiválódó vészvillogókkal is felszerelték.
Alapfelszerelés a vezető oldali légzsák, az erőhatárolóval és előfeszítővel ellátott biztonsági övek, valamint a speciális kialakítású ülések (kivéve a lehajtható támlájú első utasülést), amelyek megakadályozzák, hogy az utasok a biztonsági öv alsó szára alatt előre csússzanak az ülésből. A modell opcióként utasoldali légzsákkal, valamint vezetőoldali oldallégzsákkal is felszerelhető. Választható sebességszabályozó és –korlátozó rendszer, sötétedés-érzékelővel ellátott világítás-vezérlés, az esőérzékelős ablaktörlő, a tolatóradar. További biztonsági opcióként hangjelző rendszer is rendelhető, amely alacsony sebességű haladás mellett a jármű közeledtére figyelmezteti a gyalogosokat, a kerékpárosokat.
Hogyan juthatunk hozzá? A rendelkezésre álló anyagi támogatások összegét is figyelembe véve a Kangoo Z.E. vételára közvetlenül összevethető a belső égésű motorral szerelt kivitelekével. Az alapár (a támogatások összegét nem számítva) nettó 20 000 euró. Ami a támogatást illeti, Franciaországban például 5000 euróra jogosult a Renault Kangoo Z.E., így a vételár már csak nettó 15 ezer euró. A két- és ötüléses Maxi karosszériaváltozatok felára (nettó 1200, illetve 2000 euró) ugyanaz, mint a belső égésű motorral szerelt kivitelnél.
A Renault különválasztotta egymástól a jármű és az akkumulátor birtoklását. A haszonjárművet megvásárolhatják vagy lízingelhetik az ügyfelek, az akkumulátort pedig bérelhetik, aminek havidíja 75 eurótól indul (nettó összeg, 15 000 km-re és 48 hónapra érvényes). A szerződés időtartama alatt ez az összeg a következőket tartalmazza: kiváló üzemi állapotú akkumulátor folyamatos biztosítása, az eredeti töltési kapacitás 75 százalékát garantáltan meghaladó töltési kapacitás, teljes körű assistance szolgáltatás, amely az akkumulátor lemerülésére is kiterjed.
Töltés A Renault által a helyi áramszolgáltatóval közösen kínált fali töltőről 6-8 óra alatt lehet feltölteni a Kangoo-t, 3 kW a legkisebb töltési teljesítmény. Alternatívaként a gépkocsihoz mellékelt kábellel közvetlenül is csatlakoztathatjuk a kocsit a töltőpontra. Ugyanezzel a kábellel vehetők igénybe a nyilvános töltőpontok is (a bemutató lisszaboni helyszínén tucatjával találtunk csatlakozóval felszerelt parkolókat). Ez a kábel a normál 220 voltos háztartási hálózatra köthető, és 2 kW-os töltési teljesítményt biztosít. A rendszeres parkolásra szolgáló helyszínek többségén (utak mentén, parkolókban, irodaházakban, bevásárlóközpontokban) olyan szabványos töltőpontokat alakítanak ki Európa-szerte (2011 és 2012 során naponta 240 új töltőpontnak megfelelő infrastruktúrát állítanak üzembe), amelyekről egy óra alatt nagyjából 20 km-re elegendő energiát képes felvenni a jármű. A Renault becslése szerint 2012-re Nyugat-Európában már mintegy 50 000 töltőpont áll majd az ügyfelek rendelkezésére.
A járműre kétéves, kilométer-korlátozás nélküli, illetve három éves, 100 ezer km-en át érvényes a garancia, az elektromos hajtásláncra ötéves vagy 100 ezer kilométerig tart a garancia.
B. Cs.
Műszaki adatok
Renault Kangoo Maxi Z.E. (ötüléses)
MOTOR
Elektromos motor
szinkron AC
Környezetvédelmi besorolás
zéró emisszió
Max. teljesítmény lóerő
60 lóerő
Max. nyomaték: Nm
226 Nm
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
3081
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4597 / 1829 / 1802
Csomagtér
1300-3400 liter
Saját tömeg (kg)
1572
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
130
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
22,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
0
Országúti
0
Vegyes
0
Tesztfogyasztás
0
CO2 kibocsátás (g/km)
0
ÁRA
kb. 22 000 euró (támogatás és adók nélkül) plusz havi 75 euró akkumulátor bérleti díj (francia ár) a kisáruszállító ára támogatás és adók nélkül: 20 000 euró