Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5139a1e3-66a7-4c03-8505-59827b93460c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Térfigyelő kamerákat is telepítenek, ha a miniszter megteremti hozzá a feltételeket.","shortLead":"Térfigyelő kamerákat is telepítenek, ha a miniszter megteremti hozzá a feltételeket.","id":"20250205_Zuglo-polgarmester-Rozsa-Andras-Rakosrendezo-takaritas-Lazar-Janos-Mini-Dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5139a1e3-66a7-4c03-8505-59827b93460c.jpg","index":0,"item":"897d99b7-0fbf-478d-988c-482532dabded","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Zuglo-polgarmester-Rozsa-Andras-Rakosrendezo-takaritas-Lazar-Janos-Mini-Dubaj","timestamp":"2025. február. 05. 14:23","title":"Zugló polgármestere felajánlotta, hogy kitakarít Rákosrendezőn, ha már Lázárék képtelenek rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ea9787-4141-4fda-974c-bcc677664d9f","c_author":"HVG","category":"nagyitas","description":"Simicska Lajos 2015. február 6-án még vissza tudta verni Orbán Viktor támadását: amikor a miniszterelnök köre puccsal próbálta kihúzni a lepedőt a kegyvesztetté vált egykori barát médiabirodalma alól, egy viharos napot követően a Magyar Nemzet továbbra is megjelent, a munkatársak a korábbinál sokkal függetlenebb körülmények között dolgozhattak. A 2018 tavaszi országgyűlési választásokon azonban a Fidesz újabb kétharmados győzelmet szerzett, mire másnap Simicska bedobta a törölközőt és bejelentette, megszünteti a lapot. Ennek az április 10-i napnak a történetét örökítette meg a lap akkori fotósa, Balogh Dávid, aki sorozatáért a rákövetkező évben a Magyar Sajtófotó Pályázaton képriport kategóriában a második helyezett lett. A következő évben a kormánypárti Magyar Idők című lap vette át a Magyar Nemzet nevét.","shortLead":"Simicska Lajos 2015. február 6-án még vissza tudta verni Orbán Viktor támadását: amikor a miniszterelnök köre puccsal...","id":"20250206_A-Magyar-Nemzet-utolso-napja-nagyitas-fotogaleria-Balogh-David-aprilis-10-Simicska-Lajos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ea9787-4141-4fda-974c-bcc677664d9f.jpg","index":0,"item":"e863c36d-03bc-45b0-b50e-ccba7be24361","keywords":null,"link":"/nagyitas/20250206_A-Magyar-Nemzet-utolso-napja-nagyitas-fotogaleria-Balogh-David-aprilis-10-Simicska-Lajos","timestamp":"2025. február. 06. 16:02","title":"Később bekövetkezett, ami a G-Napon még elmaradt - ez volt a Magyar Nemzet utolsó napja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f99fa45-7b9c-4e96-9a09-a2c9442c2ef9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az SZDSZ egykori elnöke szerint üzleti képességei miatt bízik benne a kormány.","shortLead":"Az SZDSZ egykori elnöke szerint üzleti képességei miatt bízik benne a kormány.","id":"20250206_koka-janos-kormany-targyalas-egyesult-arab-emirsegek-delegacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f99fa45-7b9c-4e96-9a09-a2c9442c2ef9.jpg","index":0,"item":"1e26b958-44bc-4b8f-be09-3fbe1d5ad72c","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_koka-janos-kormany-targyalas-egyesult-arab-emirsegek-delegacio","timestamp":"2025. február. 06. 16:35","title":"Kóka János: Nekem is furcsa, hogy Orbánék elvittek az Emírségekbe tárgyalni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e60a59e5-71f7-41ad-9d9f-3aa11d51d590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden eddiginél valósághűbb tartalmakat képes készíteni akár egyetlen fénykép alapján az új kínai mesterséges intelligencia, az OmniHuman.","shortLead":"Minden eddiginél valósághűbb tartalmakat képes készíteni akár egyetlen fénykép alapján az új kínai mesterséges...","id":"20250205_bytedance-omnihuman-mesterseges-intetlligencia-video-generalasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e60a59e5-71f7-41ad-9d9f-3aa11d51d590.jpg","index":0,"item":"6927d7c2-8605-4815-87b1-b6d9a2ec34eb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_bytedance-omnihuman-mesterseges-intetlligencia-video-generalasa","timestamp":"2025. február. 05. 17:03","title":"Elképesztő videókat készít az új kínai mesterséges intelligencia, mutatjuk őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59e786d0-b256-41c6-b311-c4c9ddef8cc0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Budapest Parkváros terv nem több, mint látványos leporelló.","shortLead":"A Budapest Parkváros terv nem több, mint látványos leporelló.","id":"20250206_Igy-fog-kinezni-Rakosrendezo-a-fovaros-tervei-szerint-Mini-Dubaj-helyett-parkok-es-lakasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59e786d0-b256-41c6-b311-c4c9ddef8cc0.jpg","index":0,"item":"0e4c7e81-5a87-41fe-bd1e-9fe5296f9469","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Igy-fog-kinezni-Rakosrendezo-a-fovaros-tervei-szerint-Mini-Dubaj-helyett-parkok-es-lakasok","timestamp":"2025. február. 06. 20:58","title":"Így fog kinézni Rákosrendező a főváros tervei szerint – Mini-Dubaj helyett parkok és lakások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b32dea91-b5b3-44c4-bd0d-72ef786f7416","c_author":"HVG","category":"itthon","description":" Tíz darab ezer forintos bankjegy volt a zsákmány. ","shortLead":" Tíz darab ezer forintos bankjegy volt a zsákmány. ","id":"20250207_trafik-rablas-elado-dulakodas-harapas-pecs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b32dea91-b5b3-44c4-bd0d-72ef786f7416.jpg","index":0,"item":"d7bc5d0d-d625-4bb1-a75b-f190c0187d3f","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_trafik-rablas-elado-dulakodas-harapas-pecs","timestamp":"2025. február. 07. 12:59","title":"Pankráció a pécsi dohányboltban: megharapta a rabló karját a trafikos – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója. Szerencsére a tudósok tudni vélik, hogy miként lehet elejét venni a rosszullétnek.","shortLead":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója...","id":"20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3.jpg","index":0,"item":"63cadef7-99ce-4706-ae7b-d1b852cd4912","keywords":null,"link":"/elet/20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","timestamp":"2025. február. 06. 05:31","title":"Miért leszünk rosszul, ha az autóban olvasunk, és mit tehetünk ellene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"162f7c44-bd7b-4f99-9023-a7b9aa5d63e2","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az amerikai elnök akár úgy is megakadályozná, hogy transz sportolók versenyezzenek a Los Angeles-i olimpián, hogy megtagadná tőlük a vízumot.","shortLead":"Az amerikai elnök akár úgy is megakadályozná, hogy transz sportolók versenyezzenek a Los Angeles-i olimpián...","id":"20250206_transznemu-nok-sportolok-sportverseny-olimpia-donald-trump-tiltas-los-angeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/162f7c44-bd7b-4f99-9023-a7b9aa5d63e2.jpg","index":0,"item":"c8d21f4d-78da-4c70-aa94-c880b26f0fcb","keywords":null,"link":"/sport/20250206_transznemu-nok-sportolok-sportverseny-olimpia-donald-trump-tiltas-los-angeles","timestamp":"2025. február. 06. 11:26","title":"Aláírta a transz nőket a nők versenyeiről kitiltó rendeletet Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Renault egyszerre mutatott be elegáns négyajtós limuzint, kishaszonjárművet és ötajtós dobozos családi egyterűt. A Renault Kangoo Maxi Z.E. teljes értékű autó, hatalmas csomagtérrel, jó menetkomforttal, elektromos hajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül. Állami támogatással még az ára is elfogadható.
Az eredetileg a 2010-es hannoveri kiállításon bemutatott, majd 2011-ben, a Genfi Autószalonon Maxi kivitelében is leleplezett Renault Kangoo Z.E. októberben érkezik a Renault nyugat-európai bemutatótermeibe. A magyar piacon 2012 derekán jelenik meg az autó, miután nálunk is létrehoz a Renault legalább egy elektromos szervizpontot. A modellt azon üzleti ügyfeleinek ajánlja a Renault, akik gazdaságosan üzemeltethető, a környezetet jobban óvó haszonjárműre hajlandóak áldozni.
A Renault Kangoo Z.E. (két- és ötüléses Maxi kivitelben is kapható) paraméterei megegyeznek a belső égésű változataival: 2,4-4,6 m3-es raktér, 650 kg hasznos teherbírás. A Renault Kangoo Z.E. ugyanazon a gyártósoron készül, ahol a belső égésű motorral szerelt modellváltozat: az észak-franciaországi M.C.A. (Maubeuge Construction Automobile) üzemben. Az elektromos hajtásra utal a kipufogócső hiánya, illetve a hátul elhelyezett, krómozott Z.E. embléma. A töltőcsonk fedele elöl, a Z.E. monogrammal ellátott, jobb első fényszóró közelében található.
A 4,21 m hosszúságú kisáruszállító autó raktere 3-3,5 m3-es, a hasznos terhelhetőség 650 kg. A sík padlónak köszönhetően akár 2,5 méteres tárgyat is szállíthat (síkba döntött utasüléssel), ugyanakkorát, mint az alapverzió. A kerékdobok közötti távolság 1,21 méter, azaz a raktérben elfér egy EU-raklap. Az aszimmetrikus hátsó ajtók, valamint az oldalsó tolóajtó megkönnyíti a hozzáférést a raktérhez.
Ötüléses Maxi kivitelben is vezettük az autót. Tengelytávja 40 cm-rel hosszabb, így az autó teljes hosszúsága 4,6 méter. Ötüléses kivitelében a Kangoo Maxi Z.E. 60/40 arányban ledönthető hátsó ülést kap. A jármű öt személy kényelmes utaztatására, illetve akár 2,4 köbméter csomag szállítására alkalmas. A sokoldalú jármű ülései akár négyféleképpen rendezhetők el, attól függően, hogy éppen hányan utaznak az autóban. A hátsó üléspad emellett a padlóba is hajtható; ilyenkor teljesen sík padlót és összesen 3,6 köbös kapacitást kapunk. A kétüléses kivitelt áruszállításra tervezték. Az első üléseket opcionális válaszfal választhatja el a raktértől. Raktere 4,6 köbméter lehet, maximum 2,9 méter hosszú tárgy szállítható.
A Renault Kangoo Z.E. két kiegészítő műszert kapott, amelyek a sebességmérő két oldalán helyezkednek el: az egyik az akkumulátor töltöttségét mutatja meg, a másik arról tájékoztatja a vezetőt, hogy mennyire gazdaságos a pillanatnyi energiafelhasználás: a világoskék szín normál üzemet, a sötétkék optimális energiagazdálkodást jelez, míg a piros fény arra figyelmeztet, hogy a jelenlegi menetkörülmények negatívan befolyásolják a hatótávolságot. A fedélzeti számítógépet az elektromos közlekedés speciális szükségleteihez igazították. Megjeleníthető rajta a még megtehető távolság (km), az akkumulátor fennmaradó kapacitása (kWh), valamint az átlagos és pillanatnyi energiafelhasználás.
Hajtás A 44 kW (60 LE) teljesítményű villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 226 Nm. A gyorsítóképesség és a rugalmasság kiváló, már egészen alacsony fordulatszámokról is. A sebességváltót helyettesítő fordulatszám-csökkentő egység tökéletesen lineáris, zökkenőmentes vezetést tesz lehetővé.
A motor maximális forgatónyomatéka már elinduláskor rendelkezésre áll, a gyorsulás zökkenőmentes, nincs sebességváltó, az üzemeltetési költségek kedvezőek. Nincs motorzaj, nincsenek rezgések, és nincs sebességváltás: a Kango Z.E. vezetése megnyugtató. Fordulóköre nagy, a szél könnyedén elbánik dobozformájával, a családi kivitel hátsó ajtajai tolók, így a Cabo da Rocánál ránk törő orkánban azon keresztül szálltunk ki- és be. A gyorsulás nulláról 100 kilométer/órára iszonyúan hosszan tart, fel is tehetünk közben egy kávét.
A villanymotort egy 22 kWh kapacitás lítium-ion akkumulátor táplálja, a sajtóanyag szerint hatótávolsága 170 km. Tesztünk elején 99 kilométert mutatott a kijelző, az autót 19 kWh/100 kilométeres fogyasztással adtuk vissza. 100 kilométert így 864 forintból tehetünk meg (45,51 forintos kWh árral számítva). Kedvezményes árammal számolva 590-600 forintból jön ki a Budapest-Siófok távolság. Ez 400 forintos gázolajárral számolva 2,16, illetve 1,47 literes átlagfogyasztásnak felel meg 100 kilométerenként.
A hatótáv függ a terheléstől, a domborzattól, a hőmérsékleti viszonyoktól és természetesen a vezetőtől. Amikor a vezető felemeli a lábát a gázpedálról, a villanymotor felveszi a jármű mozgási energiáját, amit elektromos árammá alakít át, amivel tölti az akkumulátort. A rendszer erőteljesebb motorfék-teljesítményt ér el, aktiválva a féklámpát. A vezető már rövid használat után megtapasztalja, hogy alig kell rálépnie a fékpedálra. A Kangoo Z.E. alapfelszereltségének része az Eco üzemmód. A gomb megnyomásával korlátozható a motor teljesítménye (forgatónyomaték és sebesség), ami akár 10 százalékkal növeli a hatótávolságot. A járművet indulás előkészítő rendszerrel is felszerelték. A hálózatra kötött járműben beprogramozható az utastér fűtése. Opciós tartozékként 5 kW teljesítményű kiegészítő fűtőberendezés rendelhető, amellyel az akkumulátor kapacitásának megőrzése mellett fűthető fel az utastér. A fűtőrendszer B30- vagy gázolaj-üzemű, 13 literes üzemanyag-tartályának töltőnyílása ugyanott található, ahol a belső égésű motorral szerelt kiviteleké. Ezt az opciót a kifejezetten hideg klímájú piacokon kínálja a Renault.
A Kangoo Z.E. modellhez opciós extraként rendelhető „My Z.E. Connect” csomag lehetővé teszi, hogy az ügyfél a távolból, okostelefonon vagy számítógépen keresztül ellenőrizze az akkumulátor töltöttségi állapotát, illetve a jármű aktuális hatótávolságát.
Biztonság A Renault Kangoo Z.E. ugyanazokkal az aktív és passzív biztonsági jellemzőkkel bír, mint belső égésű motoros rokonai. Az autót a legújabb generációs ABS és vészfékrásegítő rendszerek mellett automatikusan aktiválódó vészvillogókkal is felszerelték.
Alapfelszerelés a vezető oldali légzsák, az erőhatárolóval és előfeszítővel ellátott biztonsági övek, valamint a speciális kialakítású ülések (kivéve a lehajtható támlájú első utasülést), amelyek megakadályozzák, hogy az utasok a biztonsági öv alsó szára alatt előre csússzanak az ülésből. A modell opcióként utasoldali légzsákkal, valamint vezetőoldali oldallégzsákkal is felszerelhető. Választható sebességszabályozó és –korlátozó rendszer, sötétedés-érzékelővel ellátott világítás-vezérlés, az esőérzékelős ablaktörlő, a tolatóradar. További biztonsági opcióként hangjelző rendszer is rendelhető, amely alacsony sebességű haladás mellett a jármű közeledtére figyelmezteti a gyalogosokat, a kerékpárosokat.
Hogyan juthatunk hozzá? A rendelkezésre álló anyagi támogatások összegét is figyelembe véve a Kangoo Z.E. vételára közvetlenül összevethető a belső égésű motorral szerelt kivitelekével. Az alapár (a támogatások összegét nem számítva) nettó 20 000 euró. Ami a támogatást illeti, Franciaországban például 5000 euróra jogosult a Renault Kangoo Z.E., így a vételár már csak nettó 15 ezer euró. A két- és ötüléses Maxi karosszériaváltozatok felára (nettó 1200, illetve 2000 euró) ugyanaz, mint a belső égésű motorral szerelt kivitelnél.
A Renault különválasztotta egymástól a jármű és az akkumulátor birtoklását. A haszonjárművet megvásárolhatják vagy lízingelhetik az ügyfelek, az akkumulátort pedig bérelhetik, aminek havidíja 75 eurótól indul (nettó összeg, 15 000 km-re és 48 hónapra érvényes). A szerződés időtartama alatt ez az összeg a következőket tartalmazza: kiváló üzemi állapotú akkumulátor folyamatos biztosítása, az eredeti töltési kapacitás 75 százalékát garantáltan meghaladó töltési kapacitás, teljes körű assistance szolgáltatás, amely az akkumulátor lemerülésére is kiterjed.
Töltés A Renault által a helyi áramszolgáltatóval közösen kínált fali töltőről 6-8 óra alatt lehet feltölteni a Kangoo-t, 3 kW a legkisebb töltési teljesítmény. Alternatívaként a gépkocsihoz mellékelt kábellel közvetlenül is csatlakoztathatjuk a kocsit a töltőpontra. Ugyanezzel a kábellel vehetők igénybe a nyilvános töltőpontok is (a bemutató lisszaboni helyszínén tucatjával találtunk csatlakozóval felszerelt parkolókat). Ez a kábel a normál 220 voltos háztartási hálózatra köthető, és 2 kW-os töltési teljesítményt biztosít. A rendszeres parkolásra szolgáló helyszínek többségén (utak mentén, parkolókban, irodaházakban, bevásárlóközpontokban) olyan szabványos töltőpontokat alakítanak ki Európa-szerte (2011 és 2012 során naponta 240 új töltőpontnak megfelelő infrastruktúrát állítanak üzembe), amelyekről egy óra alatt nagyjából 20 km-re elegendő energiát képes felvenni a jármű. A Renault becslése szerint 2012-re Nyugat-Európában már mintegy 50 000 töltőpont áll majd az ügyfelek rendelkezésére.
A járműre kétéves, kilométer-korlátozás nélküli, illetve három éves, 100 ezer km-en át érvényes a garancia, az elektromos hajtásláncra ötéves vagy 100 ezer kilométerig tart a garancia.
B. Cs.
Műszaki adatok
Renault Kangoo Maxi Z.E. (ötüléses)
MOTOR
Elektromos motor
szinkron AC
Környezetvédelmi besorolás
zéró emisszió
Max. teljesítmény lóerő
60 lóerő
Max. nyomaték: Nm
226 Nm
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
3081
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4597 / 1829 / 1802
Csomagtér
1300-3400 liter
Saját tömeg (kg)
1572
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
130
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
22,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
0
Országúti
0
Vegyes
0
Tesztfogyasztás
0
CO2 kibocsátás (g/km)
0
ÁRA
kb. 22 000 euró (támogatás és adók nélkül) plusz havi 75 euró akkumulátor bérleti díj (francia ár) a kisáruszállító ára támogatás és adók nélkül: 20 000 euró