Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"674a9d3d-4665-4e5e-9c5d-9d6d7922326d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Demokratikus Koalíció elnöke szerint a Tisza Párt vezetője óvatoskodik Ukrajna EU-csatlakozásának ügyében.","shortLead":"A Demokratikus Koalíció elnöke szerint a Tisza Párt vezetője óvatoskodik Ukrajna EU-csatlakozásának ügyében.","id":"20250414_magyar-peter-gyurcsany-ferenc-dk-tisza-part-demokratikus-koalicio-nemzet-hangja-ukrajna-eu-csatlakozas-orban-viktor-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/674a9d3d-4665-4e5e-9c5d-9d6d7922326d.jpg","index":0,"item":"8dde565b-e98f-42c6-9c3f-5b4f7932e3c4","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_magyar-peter-gyurcsany-ferenc-dk-tisza-part-demokratikus-koalicio-nemzet-hangja-ukrajna-eu-csatlakozas-orban-viktor-fidesz","timestamp":"2025. április. 14. 10:51","title":"Magyar Péterről posztolt Gyurcsány Ferenc: „Beszari\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1779db9d-9546-4793-b955-efd5e831ae47","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"Egy influenszer nem csak úgy lehet hatással mások életére, hogy segít kiválasztani, melyik kuponkódos gyümölcsjoghurt a legjobb, vagy melyik mátrai házikóba lehet menni kedvezménnyel – mondja Kovalcsik Kriszti, akinek több mint 41 ezres követői bázisa van Instagramon. Közösségi oldalán egyebek mellett őszintén beszél gyerekkorában kialakult evészavaráról, testi-lelki egészségről, gyereknevelésről, de nem tartja magát távol olyan „közügyektől” sem, mint a Pride betiltása vagy a kormány családpolitikájának visszásságai. Interjú.","shortLead":"Egy influenszer nem csak úgy lehet hatással mások életére, hogy segít kiválasztani, melyik kuponkódos gyümölcsjoghurt...","id":"20250413_Lustalany-Kovalcsik-Kriszti-Instagram-kozosseg-influenszer-politika-anyasag-eveszavar-testkep-lombik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1779db9d-9546-4793-b955-efd5e831ae47.jpg","index":0,"item":"d4c8a26a-9be3-4dac-9b77-239e8416a41a","keywords":null,"link":"/elet/20250413_Lustalany-Kovalcsik-Kriszti-Instagram-kozosseg-influenszer-politika-anyasag-eveszavar-testkep-lombik","timestamp":"2025. április. 13. 12:30","title":"Kovalcsik Kriszti, Lustalány: Volt, hogy a „nézeteimre” hivatkozva azt mondták, mégsem akarnak velem dolgozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c363434-a31f-4d0d-803a-4a3d6da27487","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"sport","description":"A Veszprém hat gólos hátrányban is volt, a hajrában fölzárkózott, de nem tudta megfordítani a meccset. A Szeged hat év után lett újra kupagyőztes. ","shortLead":"A Veszprém hat gólos hátrányban is volt, a hajrában fölzárkózott, de nem tudta megfordítani a meccset. A Szeged hat év...","id":"20250413_szegd","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c363434-a31f-4d0d-803a-4a3d6da27487.jpg","index":0,"item":"d9f8f7b5-f51e-4f8d-b416-9ab212be9cb9","keywords":null,"link":"/sport/20250413_szegd","timestamp":"2025. április. 13. 21:56","title":"Őrült izgalmakat hozott a kézilabda-kupadöntő, a végén a Szeged örülhetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. április. 14. 11:30","title":"Fókuszban a fenntarthatóság, az innováció és az automatizáció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe74edca-f1a7-4abd-b56a-7771e557c4b9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Néhány héten belül kivezeti az egyik mobilos bankolási lehetőség az OTP-nél, és lehetnek ügyfelek, akiknél csak a készülékcsere jelent majd megoldást.","shortLead":"Néhány héten belül kivezeti az egyik mobilos bankolási lehetőség az OTP-nél, és lehetnek ügyfelek, akiknél csak...","id":"20250414_otp-bank-mobilos-belepes-megszunes-applikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe74edca-f1a7-4abd-b56a-7771e557c4b9.jpg","index":0,"item":"1121572d-5342-4f22-a530-ccd421d769df","keywords":null,"link":"/tudomany/20250414_otp-bank-mobilos-belepes-megszunes-applikacio","timestamp":"2025. április. 14. 09:03","title":"Az OTP-nél bankol? Fontos határidő közeleg – lehet, hogy hamarosan nem tud majd a mobilján belépni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a96b9404-536f-4886-9747-064e7c65a1c8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tótfalusi Fanni lesz a Duna kívánságműsorának az új házigazdája.","shortLead":"Tótfalusi Fanni lesz a Duna kívánságműsorának az új házigazdája.","id":"20250414_benyi-ildiko-tothfalusi-fanni-onok-kertek-musorvezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a96b9404-536f-4886-9747-064e7c65a1c8.jpg","index":0,"item":"6542a73b-66ce-4dc6-a66f-f392a57ec2ad","keywords":null,"link":"/elet/20250414_benyi-ildiko-tothfalusi-fanni-onok-kertek-musorvezetes","timestamp":"2025. április. 14. 08:46","title":"A nemrég elhunyt Bényi Ildikó lánya lesz az Önök kérték! műsorvezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e284a227-39c4-4e23-8241-8e9148a24aad","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csillag István volt közlekedési és gazdasági miniszter szerint az MNB-alapítványok nem véletlenül azután jöttek létre, hogy Simicska Lajos eltűnt a színről, a létrehozásukat azonban Varga Mihálynak és Orbán Viktornak is jóvá kellett hagnyia.","shortLead":"Csillag István volt közlekedési és gazdasági miniszter szerint az MNB-alapítványok nem véletlenül azután jöttek létre...","id":"20250413_csillag-istvan-mnb-alapitvanyok-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e284a227-39c4-4e23-8241-8e9148a24aad.jpg","index":0,"item":"0b5f879f-0963-4f4d-921c-45f93f386bfc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250413_csillag-istvan-mnb-alapitvanyok-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly-orban-viktor","timestamp":"2025. április. 13. 15:15","title":"Csillag István: Orbánnak is jóvá kellett hagynia az MNB-alapítványokat, de nem erre a célra szánták őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"551a4996-93af-4c64-abb0-f2a702683b5d","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"„Önmagában az, hogy az ember van, hogy élek, azt annyira jónak találom, hogy ahhoz képest a hazámnak az idiótaságai, azok bagatell dolgok” – mondta 60 évesen Esterházy Péter, holott az idiótaságokat soha nem bagatellizálta. A 2016-ban elhunyt író interjúiból a Magvető Kiadó válogatott.","shortLead":"„Önmagában az, hogy az ember van, hogy élek, azt annyira jónak találom, hogy ahhoz képest a hazámnak az idiótaságai...","id":"20250413_hvg-esterhazy-peter-interjuk-magveto-vanni-van-valogatott-beszelgetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551a4996-93af-4c64-abb0-f2a702683b5d.jpg","index":0,"item":"df9967bc-2b48-43c8-a730-0c413465e94f","keywords":null,"link":"/360/20250413_hvg-esterhazy-peter-interjuk-magveto-vanni-van-valogatott-beszelgetesek","timestamp":"2025. április. 13. 19:30","title":"„Nincs ugyan két ország, de igény van rá, mert ezekkel a klisékkel egyszerűbb élni” – Esterházy Péter válogatott interjúi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Renault egyszerre mutatott be elegáns négyajtós limuzint, kishaszonjárművet és ötajtós dobozos családi egyterűt. A Renault Kangoo Maxi Z.E. teljes értékű autó, hatalmas csomagtérrel, jó menetkomforttal, elektromos hajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül. Állami támogatással még az ára is elfogadható.
Az eredetileg a 2010-es hannoveri kiállításon bemutatott, majd 2011-ben, a Genfi Autószalonon Maxi kivitelében is leleplezett Renault Kangoo Z.E. októberben érkezik a Renault nyugat-európai bemutatótermeibe. A magyar piacon 2012 derekán jelenik meg az autó, miután nálunk is létrehoz a Renault legalább egy elektromos szervizpontot. A modellt azon üzleti ügyfeleinek ajánlja a Renault, akik gazdaságosan üzemeltethető, a környezetet jobban óvó haszonjárműre hajlandóak áldozni.
A Renault Kangoo Z.E. (két- és ötüléses Maxi kivitelben is kapható) paraméterei megegyeznek a belső égésű változataival: 2,4-4,6 m3-es raktér, 650 kg hasznos teherbírás. A Renault Kangoo Z.E. ugyanazon a gyártósoron készül, ahol a belső égésű motorral szerelt modellváltozat: az észak-franciaországi M.C.A. (Maubeuge Construction Automobile) üzemben. Az elektromos hajtásra utal a kipufogócső hiánya, illetve a hátul elhelyezett, krómozott Z.E. embléma. A töltőcsonk fedele elöl, a Z.E. monogrammal ellátott, jobb első fényszóró közelében található.
A 4,21 m hosszúságú kisáruszállító autó raktere 3-3,5 m3-es, a hasznos terhelhetőség 650 kg. A sík padlónak köszönhetően akár 2,5 méteres tárgyat is szállíthat (síkba döntött utasüléssel), ugyanakkorát, mint az alapverzió. A kerékdobok közötti távolság 1,21 méter, azaz a raktérben elfér egy EU-raklap. Az aszimmetrikus hátsó ajtók, valamint az oldalsó tolóajtó megkönnyíti a hozzáférést a raktérhez.
Ötüléses Maxi kivitelben is vezettük az autót. Tengelytávja 40 cm-rel hosszabb, így az autó teljes hosszúsága 4,6 méter. Ötüléses kivitelében a Kangoo Maxi Z.E. 60/40 arányban ledönthető hátsó ülést kap. A jármű öt személy kényelmes utaztatására, illetve akár 2,4 köbméter csomag szállítására alkalmas. A sokoldalú jármű ülései akár négyféleképpen rendezhetők el, attól függően, hogy éppen hányan utaznak az autóban. A hátsó üléspad emellett a padlóba is hajtható; ilyenkor teljesen sík padlót és összesen 3,6 köbös kapacitást kapunk. A kétüléses kivitelt áruszállításra tervezték. Az első üléseket opcionális válaszfal választhatja el a raktértől. Raktere 4,6 köbméter lehet, maximum 2,9 méter hosszú tárgy szállítható.
A Renault Kangoo Z.E. két kiegészítő műszert kapott, amelyek a sebességmérő két oldalán helyezkednek el: az egyik az akkumulátor töltöttségét mutatja meg, a másik arról tájékoztatja a vezetőt, hogy mennyire gazdaságos a pillanatnyi energiafelhasználás: a világoskék szín normál üzemet, a sötétkék optimális energiagazdálkodást jelez, míg a piros fény arra figyelmeztet, hogy a jelenlegi menetkörülmények negatívan befolyásolják a hatótávolságot. A fedélzeti számítógépet az elektromos közlekedés speciális szükségleteihez igazították. Megjeleníthető rajta a még megtehető távolság (km), az akkumulátor fennmaradó kapacitása (kWh), valamint az átlagos és pillanatnyi energiafelhasználás.
Hajtás A 44 kW (60 LE) teljesítményű villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 226 Nm. A gyorsítóképesség és a rugalmasság kiváló, már egészen alacsony fordulatszámokról is. A sebességváltót helyettesítő fordulatszám-csökkentő egység tökéletesen lineáris, zökkenőmentes vezetést tesz lehetővé.
A motor maximális forgatónyomatéka már elinduláskor rendelkezésre áll, a gyorsulás zökkenőmentes, nincs sebességváltó, az üzemeltetési költségek kedvezőek. Nincs motorzaj, nincsenek rezgések, és nincs sebességváltás: a Kango Z.E. vezetése megnyugtató. Fordulóköre nagy, a szél könnyedén elbánik dobozformájával, a családi kivitel hátsó ajtajai tolók, így a Cabo da Rocánál ránk törő orkánban azon keresztül szálltunk ki- és be. A gyorsulás nulláról 100 kilométer/órára iszonyúan hosszan tart, fel is tehetünk közben egy kávét.
A villanymotort egy 22 kWh kapacitás lítium-ion akkumulátor táplálja, a sajtóanyag szerint hatótávolsága 170 km. Tesztünk elején 99 kilométert mutatott a kijelző, az autót 19 kWh/100 kilométeres fogyasztással adtuk vissza. 100 kilométert így 864 forintból tehetünk meg (45,51 forintos kWh árral számítva). Kedvezményes árammal számolva 590-600 forintból jön ki a Budapest-Siófok távolság. Ez 400 forintos gázolajárral számolva 2,16, illetve 1,47 literes átlagfogyasztásnak felel meg 100 kilométerenként.
A hatótáv függ a terheléstől, a domborzattól, a hőmérsékleti viszonyoktól és természetesen a vezetőtől. Amikor a vezető felemeli a lábát a gázpedálról, a villanymotor felveszi a jármű mozgási energiáját, amit elektromos árammá alakít át, amivel tölti az akkumulátort. A rendszer erőteljesebb motorfék-teljesítményt ér el, aktiválva a féklámpát. A vezető már rövid használat után megtapasztalja, hogy alig kell rálépnie a fékpedálra. A Kangoo Z.E. alapfelszereltségének része az Eco üzemmód. A gomb megnyomásával korlátozható a motor teljesítménye (forgatónyomaték és sebesség), ami akár 10 százalékkal növeli a hatótávolságot. A járművet indulás előkészítő rendszerrel is felszerelték. A hálózatra kötött járműben beprogramozható az utastér fűtése. Opciós tartozékként 5 kW teljesítményű kiegészítő fűtőberendezés rendelhető, amellyel az akkumulátor kapacitásának megőrzése mellett fűthető fel az utastér. A fűtőrendszer B30- vagy gázolaj-üzemű, 13 literes üzemanyag-tartályának töltőnyílása ugyanott található, ahol a belső égésű motorral szerelt kiviteleké. Ezt az opciót a kifejezetten hideg klímájú piacokon kínálja a Renault.
A Kangoo Z.E. modellhez opciós extraként rendelhető „My Z.E. Connect” csomag lehetővé teszi, hogy az ügyfél a távolból, okostelefonon vagy számítógépen keresztül ellenőrizze az akkumulátor töltöttségi állapotát, illetve a jármű aktuális hatótávolságát.
Biztonság A Renault Kangoo Z.E. ugyanazokkal az aktív és passzív biztonsági jellemzőkkel bír, mint belső égésű motoros rokonai. Az autót a legújabb generációs ABS és vészfékrásegítő rendszerek mellett automatikusan aktiválódó vészvillogókkal is felszerelték.
Alapfelszerelés a vezető oldali légzsák, az erőhatárolóval és előfeszítővel ellátott biztonsági övek, valamint a speciális kialakítású ülések (kivéve a lehajtható támlájú első utasülést), amelyek megakadályozzák, hogy az utasok a biztonsági öv alsó szára alatt előre csússzanak az ülésből. A modell opcióként utasoldali légzsákkal, valamint vezetőoldali oldallégzsákkal is felszerelhető. Választható sebességszabályozó és –korlátozó rendszer, sötétedés-érzékelővel ellátott világítás-vezérlés, az esőérzékelős ablaktörlő, a tolatóradar. További biztonsági opcióként hangjelző rendszer is rendelhető, amely alacsony sebességű haladás mellett a jármű közeledtére figyelmezteti a gyalogosokat, a kerékpárosokat.
Hogyan juthatunk hozzá? A rendelkezésre álló anyagi támogatások összegét is figyelembe véve a Kangoo Z.E. vételára közvetlenül összevethető a belső égésű motorral szerelt kivitelekével. Az alapár (a támogatások összegét nem számítva) nettó 20 000 euró. Ami a támogatást illeti, Franciaországban például 5000 euróra jogosult a Renault Kangoo Z.E., így a vételár már csak nettó 15 ezer euró. A két- és ötüléses Maxi karosszériaváltozatok felára (nettó 1200, illetve 2000 euró) ugyanaz, mint a belső égésű motorral szerelt kivitelnél.
A Renault különválasztotta egymástól a jármű és az akkumulátor birtoklását. A haszonjárművet megvásárolhatják vagy lízingelhetik az ügyfelek, az akkumulátort pedig bérelhetik, aminek havidíja 75 eurótól indul (nettó összeg, 15 000 km-re és 48 hónapra érvényes). A szerződés időtartama alatt ez az összeg a következőket tartalmazza: kiváló üzemi állapotú akkumulátor folyamatos biztosítása, az eredeti töltési kapacitás 75 százalékát garantáltan meghaladó töltési kapacitás, teljes körű assistance szolgáltatás, amely az akkumulátor lemerülésére is kiterjed.
Töltés A Renault által a helyi áramszolgáltatóval közösen kínált fali töltőről 6-8 óra alatt lehet feltölteni a Kangoo-t, 3 kW a legkisebb töltési teljesítmény. Alternatívaként a gépkocsihoz mellékelt kábellel közvetlenül is csatlakoztathatjuk a kocsit a töltőpontra. Ugyanezzel a kábellel vehetők igénybe a nyilvános töltőpontok is (a bemutató lisszaboni helyszínén tucatjával találtunk csatlakozóval felszerelt parkolókat). Ez a kábel a normál 220 voltos háztartási hálózatra köthető, és 2 kW-os töltési teljesítményt biztosít. A rendszeres parkolásra szolgáló helyszínek többségén (utak mentén, parkolókban, irodaházakban, bevásárlóközpontokban) olyan szabványos töltőpontokat alakítanak ki Európa-szerte (2011 és 2012 során naponta 240 új töltőpontnak megfelelő infrastruktúrát állítanak üzembe), amelyekről egy óra alatt nagyjából 20 km-re elegendő energiát képes felvenni a jármű. A Renault becslése szerint 2012-re Nyugat-Európában már mintegy 50 000 töltőpont áll majd az ügyfelek rendelkezésére.
A járműre kétéves, kilométer-korlátozás nélküli, illetve három éves, 100 ezer km-en át érvényes a garancia, az elektromos hajtásláncra ötéves vagy 100 ezer kilométerig tart a garancia.
B. Cs.
Műszaki adatok
Renault Kangoo Maxi Z.E. (ötüléses)
MOTOR
Elektromos motor
szinkron AC
Környezetvédelmi besorolás
zéró emisszió
Max. teljesítmény lóerő
60 lóerő
Max. nyomaték: Nm
226 Nm
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
3081
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4597 / 1829 / 1802
Csomagtér
1300-3400 liter
Saját tömeg (kg)
1572
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
130
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
22,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
0
Országúti
0
Vegyes
0
Tesztfogyasztás
0
CO2 kibocsátás (g/km)
0
ÁRA
kb. 22 000 euró (támogatás és adók nélkül) plusz havi 75 euró akkumulátor bérleti díj (francia ár) a kisáruszállító ára támogatás és adók nélkül: 20 000 euró
„Orbán Viktor zebraügye nem igényelt eddig állatorvosi konzíliumot” – nyílt levelet kapott a rektor a látogatással kapcsolatban, amire ő szintén nyílt levél formájában reagált.