szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Ha kisautót veszünk, mert csak arra van pénzünk, választhatunk kombi kisautót - több legyet ütünk egy csapásra.

Képek a galériában
©
Ha kisautót veszünk, mert csak arra van pénzünk, választhatunk kombi kisautót - több legyet ütünk egy csapásra. Ha a piacon kínált legdrágább kis puttonyost választjuk, nem bánjuk meg. Főleg, ha cégautónak vesszük.

A magyar piacon kapásból négy kombi kisautó kínálja magát. Ha a tesztelt 1,6-os dízelhez hasonlítjuk a választékot meglepő, de a Seat a legdrágább. Az Ibiza ST 90 lovas dízelmotorral 4,947 millió forintért kelleti magát, de ha felöltöztetjük, teszünk bele metálfényt, könnyűfém kerekeket, ülésfűtést, mp3-as, USB-s rádiót, elektromos tükröket, kanyarodófényt, akkor már 5,4 millió forintot is kifizethetünk. Ugyanez a konstrukció a Peugeot-nál (207 SW 1,6 HDi) 4,4 milliós alapárról 4,78-ra hízik, a Renault Clio Grandtour 1,5 dCi (90 LE) listaára 4,37 milliótól indul és extrákkal 4,6 millióra nő. A konszerntárs Fabia Combi ugyanezzel a motorral 4,5 millió forinttól vihető el, hasonló felszereltséggel 5,1 millió forintba kerül.

Nem értjük, miért drágább a Seat, egyetlen magyarázatként csak a frissességét tudjuk elfogadni, pár hónapja mutatták be, pár hete kapható a magyar piacon. A tesztautónk is szűz volt még, alig 600 kilométerrel vettük át. Óvatosan is bántunk vele, alig nyomtuk a gázt – ezt meg is hálálta: a négyszáz kilométeres, többnyire elővárosi tesztelés során 4,8 literes átlagfogyasztással beérte. Ez szép teljesítmény egy bejáratós autótól.

Az 1,6 CR TDI motor kiváló konstrukció, csendes a járása, a nyomatéka elégséges, a takarékossága pedig meggyőző. Nem erőművész, az autópálya belső sávjában csak akkor találkozunk vele, ha éppen kamiont előz, de aki nem siet, az tovább ér és tovább él. Egy tank üzemanyaggal nem nehéz az 1000 kilométeres hatótávot elérni, nálunk 1030 kilométer volt a legnagyobb érték, amit a fedélzeti számítógép jelzett.

A tesztautóban nem volt tempomat, de ötösben 52-53 kilométer/órás sebességgel gázadás nélkül elcsorog az autó alig 900-as percenkénti fordulaton 2-3 literes átlagfogyasztással. A forgalom sajnos nem bírja ezt a tempót, folyton ledudálták a fejem, de ettől még inkább szabályosan közlekedtem. Majd megtanulja mindenki, olcsóbb lassan autózni. 90 kilométer/órás sebességnél 1500-at fordul percenként a főtengely, 100-nál 1800-at, 110-nél 2000-et, 130-nál 2200-at.

Korábban még nem vezettem kombi Ibizát, igaz a nagyobb csomagtartó kivételével nincs változás az ötajtóshoz képest. Hátul ülni nem kényelmes, de elférünk, rövid az ülőlap és kicsi a fejtér – a lábaknak, a térdnek és a vállnak van hely bőven. Az ülések majdnem síkba dönthetők, a habból készült ülőlapokat fel kell hajtani előtte. A kalaptartó alá egy ügyes tároló rendszert rejtettek, apróbb tárgyaknak, gyerekjátékoknak kiváló. A csomagtartó szája nagy, a kocsi jól pakolható.  Sportos kialakítása ellenére a csomagtér 430 literes, és 1164 literesre bővíthető. Akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.

Nem szép a belseje, de sallangmentes cégautónak nem kell jobb, a kapcsolók kézre esnek, a rádióválasztó és hangosító gombokat a kormány alatt keressük. Futóműve kemény, rossz úton büntet, a kormányzás pontos, a váltó feszes és németesen precíz.

Biró Csongor

Műszaki adatok

Seat Ibiza ST 1,6 CR TDI

MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1598
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő 90 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 230 Nm 1500-2500-as fordulaton/
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)

2469

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

4236 / 1693 / 1445

Csomagtér

430-1164

Saját tömeg (kg) 1225
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 178
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
5,1
Országúti 3,6
Vegyes 4,2
Tesztfogyasztás 4,8
CO2 kibocsátás (g/km) 109
Alapára 4,947 millió forinttól

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Megérkezett Moszkvába Navalnij

Megérkezett Moszkvába Navalnij

Új nevek az SZFE tanárlistáján: a zaklatás eltussolásával vádolt Kiss-B. Atilla is az SZFE új tanárai közt van

Új nevek az SZFE tanárlistáján: a zaklatás eltussolásával vádolt Kiss-B. Atilla is az SZFE új tanárai közt van

Meglehet Merkel utódja

Meglehet Merkel utódja