Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tristan Tate korábban nyíltan agitált a szélsőjobboldali jelölt, George Simion mellett a közösségi oldalán, ellenfele, Nicusor Dan győzelme után pedig arról posztolt, hogy „köszöni a szép emlékeket”.","shortLead":"Tristan Tate korábban nyíltan agitált a szélsőjobboldali jelölt, George Simion mellett a közösségi oldalán, ellenfele...","id":"20250519_Tristan-Tate-Romania-valasztas-George-Simion-Nicusor-Dan-gyozelem-Andrew-Tate-Tate-fiverek-koltozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a.jpg","index":0,"item":"21b13753-4eda-4779-b0c1-2126040d0302","keywords":null,"link":"/elet/20250519_Tristan-Tate-Romania-valasztas-George-Simion-Nicusor-Dan-gyozelem-Andrew-Tate-Tate-fiverek-koltozes","timestamp":"2025. május. 19. 12:47","title":"A román választási eredményben csalódott Tate fivérek elhagynák az országot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis magyar műholdgyártó, a C3S Elektronikai Fejlesztő Kft., is igyekszik kivenni a részét. A cég ügyvezető-tulajdonosával, Horváth Gyulával beszélgettünk, arról is kérdeztük, mit vár az újabb magyar űrhajós küldetésétől.","shortLead":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis...","id":"20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417.jpg","index":0,"item":"4efe1701-de11-4c6a-8557-4e8d5d6c441c","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","timestamp":"2025. május. 19. 13:30","title":"A magyar műholdgyártó, amelyik Elon Musk Starlinkjét is lekörözte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ec180c4-a866-4ac3-ae19-c4d4f9dad2b6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A drogériai termékek árait is le kell jelenteniük a boltoknak az Árfigyelőbe.","shortLead":"A drogériai termékek árait is le kell jelenteniük a boltoknak az Árfigyelőbe.","id":"20250520_A-kormany-legujabb-nagy-dobasa-Jo-Hir-kiteregettetik-a-WC-papirt-arfigyelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ec180c4-a866-4ac3-ae19-c4d4f9dad2b6.jpg","index":0,"item":"4d9ac83e-ba63-4873-98dd-57d789616840","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_A-kormany-legujabb-nagy-dobasa-Jo-Hir-kiteregettetik-a-WC-papirt-arfigyelo","timestamp":"2025. május. 20. 07:33","title":"A kormány legújabb nagy dobása (Jó Hír): kiteregettetik a vécépapírt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1659bcb6-3b45-45c2-958a-19d50b81a024","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az önkormányzattól korábban kaptak aggasztó jelzéseket, de arról senki sem tájékoztatta az Alapítványt, hogy központjukat egy NER-közeli cégnek adják el. Hétfőn zárcserére érkeztek a néhai közösségi térhez, ahonnan alapítványi irataikat és ingóságaikat sem tudták kihozni. ","shortLead":"Az önkormányzattól korábban kaptak aggasztó jelzéseket, de arról senki sem tájékoztatta az Alapítványt...","id":"20250520_veszprem-lelekter-alapitvany-ifjusagi-haz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1659bcb6-3b45-45c2-958a-19d50b81a024.jpg","index":0,"item":"bc38115f-5c26-4e17-ad6b-d3d11b32da5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_veszprem-lelekter-alapitvany-ifjusagi-haz","timestamp":"2025. május. 20. 12:51","title":"Egy szó nélkül adták el a veszprémi Ifjúsági Házat az ott működő civil szervezet alól – állítja a Lélektér Alapítvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c37fc8b-9ca6-402d-8228-458ea4cf9f16","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az eladási problémákkal küszködő Maserati áthelyezi a GranTurismo és GranCabrio modellek gyártását.","shortLead":"Az eladási problémákkal küszködő Maserati áthelyezi a GranTurismo és GranCabrio modellek gyártását.","id":"20250520_kicsi-fiatok-keszulnek-hamarosan-a-nagy-es-draga-maseratik-szulohelyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c37fc8b-9ca6-402d-8228-458ea4cf9f16.jpg","index":0,"item":"8f3135ad-b1ba-4696-9a17-2a19fb179384","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_kicsi-fiatok-keszulnek-hamarosan-a-nagy-es-draga-maseratik-szulohelyen","timestamp":"2025. május. 20. 06:41","title":"Kicsi Fiatok készülnek hamarosan a nagy és drága Maseratik szülőhelyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0e337ee-35a8-49f8-8368-787545ab7a18","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Idén még nehezebb helyzetbe kerültek a katások a várható nyugdíj szempontjából. A jelenlegi feltételekből kiindulva 40 év katás munkaviszony után mindössze 29 446 forintos nyugdíjra számíthatnak. ","shortLead":"Idén még nehezebb helyzetbe kerültek a katások a várható nyugdíj szempontjából. A jelenlegi feltételekből kiindulva 40...","id":"20250520_Havi-27-ezer-forint-nyugdijra-szamithatnak-a-katasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0e337ee-35a8-49f8-8368-787545ab7a18.jpg","index":0,"item":"01c8aa5d-0a3f-488f-afb2-86e5e4064c2e","keywords":null,"link":"/kkv/20250520_Havi-27-ezer-forint-nyugdijra-szamithatnak-a-katasok","timestamp":"2025. május. 20. 15:14","title":"Havi 29 ezer forint nyugdíjra számíthatnak a katások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d94b322b-3094-4e39-bb30-279897ea7108","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Összesen 66 darab létezett belőle. ","shortLead":"Összesen 66 darab létezett belőle. ","id":"20250520_BMW-Z1-bol-sem-sok-keszult-hat-meg-az-Alpina-valtozatabol-most-elado-egy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d94b322b-3094-4e39-bb30-279897ea7108.jpg","index":0,"item":"408b24db-9dd2-44c1-91a3-acb8a1af373d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_BMW-Z1-bol-sem-sok-keszult-hat-meg-az-Alpina-valtozatabol-most-elado-egy","timestamp":"2025. május. 20. 20:20","title":"BMW Z1-ből sem sok készült, hát még az Alpina változatából, és most eladó egy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99","c_author":"Nyusztay Máté ","category":"tudomany","description":"Lassan újabb tétellel bővíthetjük a Föld bolygóra leselkedő veszélyforrások listáját: Donald Trumppal. Már a NASA bolygóvédelmi programját is veszélybe sodorhatják az amerikai elnök megszorításai, amelyek dominóként dönthetik be az USA kulcsfontosságú űrkutatási programjait.","shortLead":"Lassan újabb tétellel bővíthetjük a Föld bolygóra leselkedő veszélyforrások listáját: Donald Trumppal. Már a NASA...","id":"20250519_nasa-bolygovedelmi-program-koltsegvetesi-megszoritas-neo-surveyor-aszteroida-becsapodas-elorejelzes-urkutatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99.jpg","index":0,"item":"7e0b67f2-6df2-4324-ad24-25290f01a4f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_nasa-bolygovedelmi-program-koltsegvetesi-megszoritas-neo-surveyor-aszteroida-becsapodas-elorejelzes-urkutatas-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 08:03","title":"Veszélyes közelségbe ért a „Trump-aszteroida”, de vajon becsapódik?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha kisautót veszünk, mert csak arra van pénzünk, választhatunk kombi kisautót - több legyet ütünk egy csapásra. Ha a piacon kínált legdrágább kis puttonyost választjuk, nem bánjuk meg. Főleg, ha cégautónak vesszük.
A magyar piacon kapásból négy kombi kisautó kínálja magát. Ha a tesztelt 1,6-os dízelhez hasonlítjuk a választékot meglepő, de a Seat a legdrágább. Az Ibiza ST 90 lovas dízelmotorral 4,947 millió forintért kelleti magát, de ha felöltöztetjük, teszünk bele metálfényt, könnyűfém kerekeket, ülésfűtést, mp3-as, USB-s rádiót, elektromos tükröket, kanyarodófényt, akkor már 5,4 millió forintot is kifizethetünk. Ugyanez a konstrukció a Peugeot-nál (207 SW 1,6 HDi) 4,4 milliós alapárról 4,78-ra hízik, a Renault Clio Grandtour 1,5 dCi (90 LE) listaára 4,37 milliótól indul és extrákkal 4,6 millióra nő. A konszerntárs Fabia Combi ugyanezzel a motorral 4,5 millió forinttól vihető el, hasonló felszereltséggel 5,1 millió forintba kerül.
Nem értjük, miért drágább a Seat, egyetlen magyarázatként csak a frissességét tudjuk elfogadni, pár hónapja mutatták be, pár hete kapható a magyar piacon. A tesztautónk is szűz volt még, alig 600 kilométerrel vettük át. Óvatosan is bántunk vele, alig nyomtuk a gázt – ezt meg is hálálta: a négyszáz kilométeres, többnyire elővárosi tesztelés során 4,8 literes átlagfogyasztással beérte. Ez szép teljesítmény egy bejáratós autótól.
Az 1,6 CR TDI motor kiváló konstrukció, csendes a járása, a nyomatéka elégséges, a takarékossága pedig meggyőző. Nem erőművész, az autópálya belső sávjában csak akkor találkozunk vele, ha éppen kamiont előz, de aki nem siet, az tovább ér és tovább él. Egy tank üzemanyaggal nem nehéz az 1000 kilométeres hatótávot elérni, nálunk 1030 kilométer volt a legnagyobb érték, amit a fedélzeti számítógép jelzett.
A tesztautóban nem volt tempomat, de ötösben 52-53 kilométer/órás sebességgel gázadás nélkül elcsorog az autó alig 900-as percenkénti fordulaton 2-3 literes átlagfogyasztással. A forgalom sajnos nem bírja ezt a tempót, folyton ledudálták a fejem, de ettől még inkább szabályosan közlekedtem. Majd megtanulja mindenki, olcsóbb lassan autózni. 90 kilométer/órás sebességnél 1500-at fordul percenként a főtengely, 100-nál 1800-at, 110-nél 2000-et, 130-nál 2200-at.
Korábban még nem vezettem kombi Ibizát, igaz a nagyobb csomagtartó kivételével nincs változás az ötajtóshoz képest. Hátul ülni nem kényelmes, de elférünk, rövid az ülőlap és kicsi a fejtér – a lábaknak, a térdnek és a vállnak van hely bőven. Az ülések majdnem síkba dönthetők, a habból készült ülőlapokat fel kell hajtani előtte. A kalaptartó alá egy ügyes tároló rendszert rejtettek, apróbb tárgyaknak, gyerekjátékoknak kiváló. A csomagtartó szája nagy, a kocsi jól pakolható. Sportos kialakítása ellenére a csomagtér 430 literes, és 1164 literesre bővíthető. Akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.
Nem szép a belseje, de sallangmentes cégautónak nem kell jobb, a kapcsolók kézre esnek, a rádióválasztó és hangosító gombokat a kormány alatt keressük. Futóműve kemény, rossz úton büntet, a kormányzás pontos, a váltó feszes és németesen precíz.