szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Tizenkét vadító szépség járt nálunk 2011-ben, mindegyike valódi élményautó, ezek közül most önök választják ki azt...

Tizenkét vadító szépség járt nálunk 2011-ben, mindegyike valódi élményautó, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Mazda MX-5, BMW 640i, VW Eos, Nissan 370Z Roadster, Fiat 500C, Audi RS 3, Peugeot RCZ, Mazda RX-8, Audi A5/S5, Opel Astra GTC, Audi RS 5, Ariel Atom.

Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át.

A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén eddig a döntőbe három Opel - a Corsa, az Astra és az Ampera -, a Seat Alhambra, a Dacia Duster, valamint a BMW 7 került be.

A szavazás lezárult, az olvasóink az Audi RS 5 sportautót jutatták a döntőbe.

 (Az alábbiakban néhány mondatban bemutatjuk tesztautóinkat és a szerkesztő értékelését is megnézhetik. A tesztek megtekintéséhez kattintson az autók típusára. Javasoljuk a megnyitás új ablakban parancsot.)

Sportautók/kabriók
Mazda MX-5
Asszony, vagy kabrió?

Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem **
Praktikum **
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény ***

BMW 640i
Farkasember tangában

Valami megmagyarázhatatlan történik egy BMW volánja mögött: alig észrevehetően, az ember apránként átalakul, és más lénnyé változik. Ez a transzformáció meglehetősen gyorsan lejátszódik az új csúcskabrió kényelmes ülésén.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum **
Ár/érték **
Fogyasztás/teljesítmény ****

VW Eos
Tengerszag és rigófütty

Sós tengerszag marja a szemem, éles madárfütty fészkeli be magát az agyamba, de az autó zaját nem hallom. Nyitva a tető, a kocsi dízel, de csak benzinesre emlékeztető surrogás hallatszik, ha teljesen lehalkítom a zenét. De a kabrió hangos muzsikával az igazi, még akkor is, ha borzalmas zenéket csal elő a rádió.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ***
Praktikum **
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Nissan 370Z Roadster
Durva, mint a börtönszex

Igazi szép ajándék az élettől: ragyogó indián nyár, 328 lovas V6-as által megszólaltatott dörrenők, tető nélküli eszeveszett száguldás. Ha ezt írom, úgy tűnik, túléltem. A Nissan sportautó ikonját nem lehet megunni, de jobb nem túlbonyolítani, még férfiszerelem lesz belőle.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ***
Praktikum *
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény **

Fiat 500C
Pöttöm Panna

Bár minden ízében modern autó a Fiat 500 kabrió, a kispolszis emlékektől nem szabadulok. A kéthengeres kis turbós motor hangja az, ami felkorbácsolja a nosztalgiát. Azon tanított meg a feleségem autót vezetni. Nem ment könnyen, és az nem a polák hibája volt. Az emlékek számlájára írom, hogy kedveltem a tesztautó fulladásos hörgését, amely pörgetve szép motorhanggá alakul át. Ha szingli lennék, fiatal és bohó, talán meg is venném magamnak.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem **
Praktikum ***
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény ***

Audi RS 3
Győri veszedelem

Öthengeres 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Peugeot RCZ
Egy Porschét sem bámulnak megy így

Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum **
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mazda RX-8
Jubileumi élménybomba

Mi az: sportkocsi, két perc alatt megszokja az ember, kupés félszerzetségét mindenütt kedvesen megmosolyogják, 9 ezres fordulatig húzatható, miközben még pakolni is lehet bele? Igen, ez a Mazda RX-8. Nekrológ következik.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény **

Audi A5/S5
Lehet ismét élvezkedni

Sosem dől el, hogy melyik énem kerekedik felül a másikon: az ördögi kacajjal üzemelő gépállat, amely 17 literes átlaggal adja vissza a 333 lovas Audi S5-öst, vagy a lucernás mezőn bazsarózsát gyűjtő állatvédő, aki inkább izzad, mintsem 1 grammal is növelje ökológiai lábnyomát. A ráncfelvarrott Audi A5 kupé, kabrió és ötajtós kupé formájában kínálta fel számunkra végleteit.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ****
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Opel Astra GTC
Tartsd az úton, haver!

Szép az Astra kupé, egyetlen lemeze, egyetlen domborulata sem egyezik az ötajtós, vagy a kombi alapmodellel. Tervezői azt a feladatot kapták, hogy álmodják meg a legszebb Astrát. Sikerült, ám ettől még nem sportautó az Opel Astra GTC.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény ***

Audi RS 5
Durvább mint az R8?

Egy év kihagyás után ismét beülhettem az Audi fenevadjaiba. Ezúttal az 525 lovas Audi R8 V10 és a 450 lovas Audi RS 5 tette tiszteletét a Hungaroringen.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték **
Fogyasztás/teljesítmény ****

Ariel Atom
Út a pokolba

Sosem gondoltuk, hogy már a Földön bepillanthatunk a túlvilági élet mindkét oldalára: az Atommal a Mennyet, de a Pokol minden bugyrát is megjártuk.
A szerkesztő véleménye
Szépség *
Kényelem *
Praktikum *
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény **

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!