Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"81f0d653-ca37-450b-abad-11cce32f760d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közösségi média túlzott használata a depresszió egyik fő okává lépett elő a tizenévesek körében.","shortLead":"A közösségi média túlzott használata a depresszió egyik fő okává lépett elő a tizenévesek körében.","id":"20250422_kozossegi-media-karos-hatas-tizenevesek-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81f0d653-ca37-450b-abad-11cce32f760d.jpg","index":0,"item":"a56dc618-e089-49be-9a9f-54c0b5086003","keywords":null,"link":"/tudomany/20250422_kozossegi-media-karos-hatas-tizenevesek-felmeres","timestamp":"2025. április. 22. 16:56","title":"A tinédzserek fele szerint ártalmas a közösségi média a korosztályukra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62af4197-b200-499e-beba-43b3ba5f7fa0","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A színész-rendező arról is beszélt egy interjúban, hogy 150 évnek tűnik a Fidesszel töltött 15 év.","shortLead":"A színész-rendező arról is beszélt egy interjúban, hogy 150 évnek tűnik a Fidesszel töltött 15 év.","id":"20250421_Alfoldi-Robert-pride-alaptorveny-modositas-be-vannak-szarva-a-fiuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62af4197-b200-499e-beba-43b3ba5f7fa0.jpg","index":0,"item":"fd3d9cdc-073c-4a6b-b52a-e3d61555f6d7","keywords":null,"link":"/kultura/20250421_Alfoldi-Robert-pride-alaptorveny-modositas-be-vannak-szarva-a-fiuk","timestamp":"2025. április. 21. 21:05","title":"„Be vannak szarva a fiúk” – Alföldi Róbert szerint szomorú, hogy ennek örülni kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ba30851-7da3-42b4-8938-f6f6a6cb2cd5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A független képviselő átsétálna a hídon, a Gyurcsány-film rendezője pedig minden áthaladót bevonna a „szabad közlekedésért” való kiállásba.","shortLead":"A független képviselő átsétálna a hídon, a Gyurcsány-film rendezője pedig minden áthaladót bevonna a „szabad...","id":"20250422_erzsebet-hid-hadhazy-akos-dezsy-zoltan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ba30851-7da3-42b4-8938-f6f6a6cb2cd5.jpg","index":0,"item":"20501f8b-3965-4471-bc65-5a1d0f5926de","keywords":null,"link":"/itthon/20250422_erzsebet-hid-hadhazy-akos-dezsy-zoltan","timestamp":"2025. április. 22. 09:49","title":"Ez lesz kedden az Erzsébet hídon: Hadházy Ákos és Vészabó Noémi exférje is provokátorokat emleget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788","c_author":"Czeglédi Fanni","category":"360","description":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló abszurditásról szólnak. Az Osztálytalálkozó és A bezzeggyerek után tavaly jelent meg Erika néni című rövidpróza-gyűjteménye, Rényi Ádám mégsem tartja írónak magát. Arról kérdeztük, könnyű-e még szórakoztatni a magyar olvasókat, és miért nem engedi meg magának, hogy elszomorítsa a közélet mostani állapota. ","shortLead":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló...","id":"20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788.jpg","index":0,"item":"03df6fed-a57d-452c-b74f-81825e0f0a05","keywords":null,"link":"/360/20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","timestamp":"2025. április. 21. 15:30","title":"Magyarország tökéletes hely arra, hogy kínunkban röhögjünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"2005-ben II. János Pál pápa temetésének napja is nemzeti gyásznap volt.","shortLead":"2005-ben II. János Pál pápa temetésének napja is nemzeti gyásznap volt.","id":"20250421_Nemzeti-gyasznap-lesz-Magyarorszagon-Ferenc-papa-temetesenek-napja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e.jpg","index":0,"item":"fe22d6d6-bc77-4573-9d2f-63d93c6042ec","keywords":null,"link":"/itthon/20250421_Nemzeti-gyasznap-lesz-Magyarorszagon-Ferenc-papa-temetesenek-napja","timestamp":"2025. április. 21. 18:58","title":"Nemzeti gyásznap lesz Magyarországon Ferenc pápa temetésének napja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48b5bf4b-6a8a-4f2b-9f7b-64fade5537d5","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz hatóságok azért körözik Jekatyerina Barabasht, mert kritizálni merte az orosz hadsereget, és ezért akár 10 év börtönbüntetéssel is sújthatják.","shortLead":"Az orosz hatóságok azért körözik Jekatyerina Barabasht, mert kritizálni merte az orosz hadsereget, és ezért akár 10 év...","id":"20250422_orosz-ujsagiro-szokes-hazi-orizet-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48b5bf4b-6a8a-4f2b-9f7b-64fade5537d5.jpg","index":0,"item":"356622ed-8148-4153-bd11-b47e9e601aa1","keywords":null,"link":"/vilag/20250422_orosz-ujsagiro-szokes-hazi-orizet-oroszorszag","timestamp":"2025. április. 22. 08:33","title":"Megszökött egy orosz újságíró a házi őrizetből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c45336b9-b37a-4cc3-8840-8be1fc0be63c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Már több ezer száj- és körömfájás miatt leölt szarvasmarhát földeltek el Bábolnán, a helyiek azt szeretnék, ha nem temetnék el a véleményüket.","shortLead":"Már több ezer száj- és körömfájás miatt leölt szarvasmarhát földeltek el Bábolnán, a helyiek azt szeretnék, ha nem...","id":"20250422_nagy-istvan-babolna-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c45336b9-b37a-4cc3-8840-8be1fc0be63c.jpg","index":0,"item":"6d4a5e4a-2719-4ab8-950c-f857d8c73ef7","keywords":null,"link":"/itthon/20250422_nagy-istvan-babolna-tuntetes","timestamp":"2025. április. 22. 11:21","title":"Csendes demonstrációval várják Nagy István agrárminisztert Bábolnán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0c50c4d-2ca3-4a33-860f-6b3d650a6774","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egyre magasabbak a bírságok, és egyre több a kamera is.","shortLead":"Egyre magasabbak a bírságok, és egyre több a kamera is.","id":"20250422_56-milliard-forint-birsagot-fizettek-tavaly-a-gyorshajtok-minden-korabbi-rekordot-megdontve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0c50c4d-2ca3-4a33-860f-6b3d650a6774.jpg","index":0,"item":"cf13ba12-0b5c-4752-80ba-d0a79fd2bff5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250422_56-milliard-forint-birsagot-fizettek-tavaly-a-gyorshajtok-minden-korabbi-rekordot-megdontve","timestamp":"2025. április. 22. 16:52","title":"Rekordösszeget termeltek a gyorshajtók, 56 milliárdot fizettek az államkasszába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1999-ben az Opel új fejezetet nyitott, amikor előrukkoltak az első hétüléses egyterűvel. A Zafira sikerét jól példázza, hogy az azóta eltelt 12 év alatt összesen 2,2 millió példány kelt el. 2005 óta a második generáció van forgalomban, s bár ez – az Opel által B-nek nevezett változat - továbbra is a kínálat része marad, a jövő év elejétől a Zafira Tourer révén már a harmadik, újításokban gazdag generáció is elérhetővé válik.
Nem titkolt cél, hogy a Tourerrel a prémium kategória irányába szeretné elmozdítani a Zafirát az Opel, s ez már az első pillantásra szembetűnik. A Tourer dinamikus, elegáns küllemét Karim Giordimaina főtervező elmondása szerint a nagysebességű gyorsvonatok ihlették, s az autó magán hordozza az Ampera fő stílusjegyének számító bumeráng alakú fényszórót, de visszaköszön az Insigniáról és az Astráról ismert oldalsó ajtódomborítás is. Elődjéhez képest a Zafira Tourer méretei is nagyobbak: 4,658 méteres hosszával a kategória legnagyobbja, a tengelytávot 5,7 centiméterrel növelték, így 2,76 méteres, ráadásul a jobb útfekvés érdekében nagyobb lett a nyomtáv is, elől 9,6, hátul pedig 7,8 centiméterrel.
A méretnövekedéssel létrejött plusz teret jól kihasználták az alkotók, az új Zafira belső tere hatalmas, és a tágasság érzését tovább fokozza az opcionálisan rendelhető panoráma tető-szélvédő kombináció, utóbbi ráadásul a közlekedési lámpák kémlelését is jelentősen megkönnyíti. Említést érdemel a szélvédő két oldalsó kisablaka, amelyek szintén érdemben javítják a kilátást a vezető számára.
Az autó egyik erőssége a továbbfejlesztett flex7 – a flex szót érdemes megjegyezni a Zafira Tourerrel kapcsolatban - ülésrendszer, amely nem volt olcsó mulatság, ugyanis a fejlesztési költségvetés 20 százalékát ez tette ki, de megvan az eredménye is. Az első ülések hátratolhatósága kategória-rekord, s ugyanilyen mértékben lehet hátracsúsztatni az ülések második sorát is. A variálhatóság szinte verhetetlen: a második sorban a középső ülés – hasonlóan Merivához – könyöktámasszá alakítható, így a két szélső ülés beljebb tolható az utastér közepe felé, s mivel a flexrail fantázianevű sínben van egy hajlat is, egészen 28 centiméterrel lehet hátrébb tolni az üléseket, ami hatalmas lábteret eredményez. A harmadik sor már nem ennyire optimális, ott ugyanis meglehetősen kicsi a fej- és a lábtér, cserébe azonban így is marad 152 liternyi csomagtér: öt üléses konfigurációban egyébként a csomagtér 710 literes (az előző Zafira-verziónál 65 literrel több), ami lehajtott második üléssorral 1860 literre nő. Flexconsole névre hallgat a két első ülés között található, könyöktámaszként is funkcionáló tárolódoboz, amely egy a belső térben található összesen 30 tárolóhely közül. Található egy flex-megoldás kívül is: ez a hátsó lökhárítóból kihúzható flexfix kerékpártartó, amely 100 kilogramm súlyig akár 4 bringa szállítására is alkalmas. A rendszer hátrabillenthető a csomagtér nyitásához, de mivel az autó rendszámtáblája is ezen az ajtón kapott helyet, a hazai előírásoknak megfelelően a kerékpártartóra is kell majd rendszámtáblát szerelnie a majdani tulajdonosoknak.
Visszatérve a belső térre: a formavilág az Opel modern arculatának megfelelő, kiváló minőségű anyagokat használtak és különleges hangulatot kölcsönöz a járműnek a hangulatvilágítás, amire a tervezők bevallottan nagy hangsúlyt fektettek. Az ajtókon és a flexrail oldalán is található egy LED-es megoldás.
Újdonság a színes kijelzős tolatókamera, amely előrejelzi a jármű várható útját, de a Zafira Tourert ezen túlmenően is vezetést segítő elektronikus rendszerek egész garmadájával vértezték fel. Az egyterű-szegmensben egyedülálló távolságtartó tempomat mellett az Opel eye továbbfejlesztett kamera- és szenzorrendszernek köszönhetően a korábbinál jóval hatékonyabban működő táblafelismerő, valamint sávváltás-asszisztens, holttér-figyelő rendszer is segíti a sofőrt. Érdekes újítás a követési távolság mérő, valamint a balesetmegelőző rendszer is: ha az autó kritikus távolságon belülre kerül az előtte haladóhoz képest, a vezető hang- és grafikai jelzés formájában figyelmeztetést kap, s ezzel párhuzamosan a jármű automatikusan lassítani kezd.
Az elektromechanikus kormányművel szerelt autó felfüggesztése tökéletes: előre az Insigniából ismert MacPherson, hátulra pedig az új Astrában is használt csatolt lengőkaros, Watt-rudas megoldás került. Felárért rendelhető a flexride adaptív lengéscsillapító rendszer, amely standard, tour és sport üzemmódok használhatát teszi lehetővé.
Bajorországi rövid menetpróbánkon a Zafira Tourer legerősebb verzióját, a 165 lóerős 2.0 CDTI-t nyúzhattuk, ami jól gyorsul (papíron álló helyzetből 9,8 másodperc alatt éri el a százat) és kiváló menetdinamikával bír. A festői szépségű vidék apró falucskáinak kanyargós útjain is élvezetes volt vezetni a Tourert, amelynek a legendás autobahn sebességkorlátozás nélküli szakaszain a 180-190 kilométer/órás sebesség sem kottyant meg: irányíthatósága ilyen tempónál is kifogástalan. A gyári adatok szerint a vegyes fogyasztás – részben a könnyedén működő start-stop rendszernek köszönhetően - 5,2 liter, ami hajsza esetén akár 6,5-7 literre is felszökhet, de a teljesítmény fényében ez sem tekinthető túlságosan vészesnek.
A motorkínálat egyébként bőséges. Dízelfronton a 165 lovas CDTI mellett lesz 110, valamint 130 lóerős kivitel is, míg a benzines változatban a beugró, 1,8-as, 115 lóerős mellett két 1,4-es turbós készül, 120 és 140 lóerővel. Miután a jövő év elején elindul a piaci bevezetés, az Opel CNG és LPG üzemű Zafira Tourerekkel is szeretne előrukkolni, továbbá a 130 lóerős dízelre alapozva készítenek egy hipertakarékos ecoflex változatot is, amely az előzetes tájékoztatás szerint 4,5 literes fogyasztással is beéri majd.
Nagy kérdés az ár, ami alapjaiban határozza majd meg a bochumi Opel-létesítményben készülő Zafira Tourer sikerét. A hazai árakról egyelőre nem tudni, arról viszont igen, hogy Németországban a beugró modellért 22 950 eurót, azaz nagyjából 7 millió forintot kérnek.
A Ferenciek terénél Szabó Bálint trollkodta szét Hadházy Ákos egyszemélyes demonstrációját, a momentumosok pedig a Szabadság hidat zárták le egy időre.