Elsüllyedése után tíz hónappal felszínre hozták a Bayesian szuperjacht roncsát
Az 56 méter hosszú hajótestet három nap alatt, fokozatosan hozták fel az 50 méteres mélységből.
Az 56 méter hosszú hajótestet három nap alatt, fokozatosan hozták fel az 50 méteres mélységből.
A legkülönfélébb, esetenként egészen meglepő termékek várnak új gazdára a Facebook online piacterén. Azonban az mindenképpen különös, hogy még világháborús hajóroncsot is kínálnak, sőt vesznek itt.
A hajókat a szovjet hadsereg süllyesztette el a második világháború idején.
Nem ez az első alkalom, ezúttal viszont nem világos, hogyan kerülhetett oda.
Augusztus közepén hajózott ki 4 éves lányával Tim Wollak, hogy halakat keressenek a Michigan-tóban. Ehelyett valami sokkal érdekesebbre bukkantak.
Darabokban emelnék ki, majd illesztenék össze újból azt a Spanyolország partjainál talált ősi hajót, ami 1,7 méteres mélységben nyugszik a víz alatt.
Egy körülbelül 3000 évvel ezelőtti, kézzel varrott hajó maradványaira bukkantak a mai Horvátország partjainál – a néhai, elsüllyedt vízi jármű roncsainak most a kiemelését tervezik, és a szakemberek remélik, hogy ebből majd többet megtudnak a régmúlt hajóépítési módszereiről.
Egy 15. századi hajóroncsban találtak különleges leleteket Svédország partjainál.
Az 1986-ban készült videókat a Titanic mozifilm újrakiadásával párhuzamosan hozták nyilvánosságra.
Kiderült, mi is volt az „Eastbourne-i rejtélyes roncs”, melyet 2019-ben fedeztek fel búvárok. A megállapítások szerint egy, a második angol–holland háborúban elsüllyedt hadihajó volt.
Elkezdték feltárni a búvárok a 2014-ben megtalált HMS Erebus maradványait, és számos izgalmas leletre bukkantak, ami segíthet megérteni, mi történt a rejtélyes körülmények között elsüllyedt hajóval és annak elveszett legénységével.
A nemrég Daytona Beach Shores partján előbukkant, fából és fémből álló ismeretlen törmelékről kiderült, hogy az 1800-as évek tengerészeti történelmének egy darabja.
Egy frissen megjelent tanulmányban arra világítanak rá tengerkutatók, hogy az elsüllyedt hajók is komoly károkat képesek okozni a vízi élővilág számára.
Az I. és a II. világháború idején elsüllyesztett hajóroncsokban akár 20 millió tonna kőolaj is lehet. De nem ez az egyetlen anyag, ami veszélyt jelent a környezetre.
A folyó szélén lévő mércénél mindössze 11 centiméteres a Duna vízszintje Nagybajcsnál.
Egy épületomlásnak köszönhetően maradt fenn egy igazán ritka lelet, amit így a fosztogatók sem tudtak magukkal vinni.
Az amerikai haditengerészet „Sammy B” nevű rombolója olyan mélyen van, hogy 18-szor kellene megmászni az Empire State Buildinget, ha valaki lemenne hozzá.
Már nincs kétség, a spanyol San José a világ egyik legértékesebb hajóroncsa.
A Zibelló nevű teherhajó 78 évvel ezelőtt süllyedt el, azóta csak egy apró részlet látszódott ki belőle. Most az egész, 55 méter hosszú hajótestet látni lehet.
További két történelmi hajóroncsot fedeztek fel a kolumbiai haditengerészet kutatói, akik nagy teljesítményű berendezésekkel vizsgálják a Cartagena partjainál 1708-ban angol kalózok által elsüllyesztett, aranykincsekkel teli San José-gálya roncsát – jelentette be a dél-amerikai ország elnöke, Iván Duque.