szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy volt képszerkesztő pakolt ki egy amerikai oldalnak, hogy a fehérnemű és fürdőruhacégek milyen módon manipulálják a katalógusok fotóit.

Mindenki tudja, a katalógusok nem a valóságot ábrázolják. Mégis elképedünk, amikor a divatcégeket csaláson kapják. A mic cikke egy belsős informátorra, egy volt képszerkesztőre hivatkozva derítette fel, mi is a Victoria's Secret által használt metódus. A katalógus bikinimodelljei dögösebben néznek, ki, mint valaha – ki ne szeretne úgyanígy hódítani a strandon.

De ez kissé nehézkes lenne a valóságban. A cég ugyanis push-up melltartót adott a bikinifelső alá a modellekre, majd azt szépen leretusálják, így úgy tűnik, mintha a bikini maga okozná a kívánt vizuális hatást. "Egyszerűen képtelenség, hogy főleg egy pánt nélküli bikinifelsővel ilyen dekoltázst lehessen elérni." Maguk a lefotózott bikinik is tele vannak kiegészítőkkel, bélésekkel, "rohadt nehezek a dolgoktól, amiket beléjük varrnak".

Persze vannak más trükkök is. A micnek Sarah arról beszél, hogy a modellek mindig póthajat kapnak, és persze ezerrel megy a digitális utómunka, a kisebb-nagyobb "tökéletlenségek" eltüntetése is. Illetőleg sokszor kapnak "húst" is a modellek, akik "soványabbak sokszor mint a képen, ezért ki kell egészíteni őket".

A mic lamentál azon, hogy miért nem olyan modelleket használnak a cégek, amilyenek a vevők – tökéletleneket, kicsit testesebbeket, kicsit soványabbakat, hétköznapiakat. Persze a divatcégek is azt nézik, melyik modell válik be, és ha egy akármilyen jól kinéző modell nem adja el a ruhát, lecserélik őt is. Mert nyilván a vevők sem azt várják el a fürdőruháktól, fehérneműktől, hogy olyanok maradjanak tőlük, amilyenek, hanem közeledjenek általuk egy vélt eszmény felé – nyilván erről is szól a divat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!