Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egy nagy becsben tartott bordeaux-i szőlészet márkás termékét, a Comte de Talem címkéjű vöröset 0,96 euróért, azaz 96 centért árulják március negyedike óta a Carrefour áruházlánc franciaországi üzleteiben.
150 ezer palackot dobtak piacra olyan áron, ami Franciaországban eddig elképzelhetetlen volt. Az utcán kolduló clochard-ok, a francia hajléktalanok sem vesznek ennyiért bort, mert tudják, hogy a papírdobozban, ilyen olcsón kínált folyadék csak nagyon áttételes viszonyban áll a szőlővel. Ők inkább preferálják a három eurós asztalit, ami messze van a minőségitől, de azért bor.
A Carrefour a legnagyobb francia áruházlánc, amely Kínában és az USA-ban is jelen van, és masszívan előzi például az Auchan-t. Magyarországon nincs Carrefour üzlet, amely egyébként globális imázsát az olcsóságra alapozza. Nagy kérdés, hogy ez számunkra veszteség vagy nyereség. De vissza az olcsó bordeaux-ihoz. Ezt a márkát nemrég még öt euróért kínálták. A bordeaux-i bortermelőket tömörítő szervezetek vezetői egységesen katasztrofálisnak minősítik a Carrefour akcióját.
Ha egy üveg bordeaux-it 96 centért árulunk, tönkretesszük az évszázadok alatt kivívott hírnevet
– mondta az egyik szakmai szervezet elnöke a francia Le Pointnek. Persze minden érdekelt fél a saját érdekeiből indul ki. A Carrefour a relatív olcsóságból, a bordeaux-i termelők pedig az olykor nem is relatív drágaságból. Igényes francia fogyasztó nem vesz 10 eurónál olcsóbb bordeaux-it. Mert tudja, hogy a francia borok drágák, és ha jót franciát akar inni, akkor mélyebben kell a pénztárcába nyúlni. Már ha a borfogyasztást patriotikus szempontok is motiválják. De közben ott vannak a szupermarketek polcain a hat-hét eurós ausztrál, dél-amerikai, dél-afrikai borok. Pontosan erre a tényre tesz rá most egy jókora lapáttal a Carrefour, és árul fillérekért egy bordeaux-it. Hogy ez aztán hosszabb távon a pillanatnyilag sértett francia, vagy inkább az olcsón jót produkáló tengeren túli borászatok pozícióját erősíti, az a jövő zenéje. De a Carrefourt a maga szempontjai vezérlik, itt és most akar nagyot kaszálni és ez a forgalmi adatok szerint be is jött.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.