szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ropi, chips, gumicukor – kétségtelenül túl lehet velük élni egy fesztiválozós, bulizós éjszakát, még egy másnapos hajnalt is. De tudunk jobbat.

Nyugi, nem kell főzni. Ropogtatnivalók ezek is. S akit érdekel: még egészségesek is.

©
  1. Házi diákcsemege: Vegyünk háromféle aszalt gyümölcsöt, pörkölt mandulát, sózatlan pörkölt mogyorót és natur pattogatott kukoricát, keverjük össze őket, majd a mixet osszuk el kis légmentesen záródó tasakokba.
  2. Gyümölcsmix: Keverjünk össze szárított almaszirmot, aszalt sárgabarack- és szárított kókuszdarabkákat. Zacskózzuk be, remek és egészséges ropogtatni valók, ha ránk tör az éhség, és gyors energiapótlás kell.
  3. Energiabomba amcsi stílusban: Szendvicskenyér, mogyoróvaj, banán.  
  4. Fűszeres turbó: Többféle olajos mag (dió, kesudió, mogyoró) kevés sóval, borssal és fűszerekkel (pl. oregano, bazsalikom, római kömény stb.) összeforgatva és megpörkölve. Remek éhségcsillapító, feldob, és mehet tovább a buli.
  5. Pirított fűszeres csicseriborsó: A csicseriborsót kedvenc fűszereinkkel, vagy csak némi sóval, borssal és őrölt pirospaprikával ropogósra pirítjuk. Tuti rostutánpótlás.
  6. Gyökérzöldséges ropogós: Egy zöldséghámozóval vékonyra szeletelünk céklát, édes burgonyát, répát, zellert. Néhány csepp olajjal, kevés sóval és őrölt borssal a sütőben ropogósra sütjük. Bedobozolva jól eláll.
  7. Parmezános ropogós: Pitát (készen kapható) cikkelyekre vágunk, és kevés olívaolajon, sóval, borssal megszórva ropogósra sütünk. Mielőtt kikapcsolnánk a sütőt, még forrón megszórjuk reszelt parmezán sajttal. Hagyjuk kihűlni, légmentesen záródó műanyag dobozban tároljuk.

 (Tippek: FoodNetwork)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!