szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vörös forradalom a stigmák ellen.

Egy tökéletes világban ez természetesen nem lenne hír, de a nőket és lányokat már így is túlságosan sokáig kényszerítették arra, hogy olyan reklámokat nézzenek, amelyeknek közük nem volt a saját menstruációs élményeikhez, így aztán a Bodyform nevű betét új hirdetési stratégiájáról érdemes váltani pár szót.

Az eddigi hirdetési koncepciók középpontjában általában veszélyesen fehér ruhadarabokkal és kék folyadékkal próbálták meg eladni a cégek a menstruációs termékeket. Ebbe a steril képvilágba tört be a Bodyform élethűen vörös színekben pompázó reklámja, és végre olyat mutat, amely minden menstruáló fogyasztó számára ismerős.

A reklám ráadásul nemcsak egy terméket, hanem egy üzenetet is el akar adni, mégpedig azt, hogy a menstruáció normális, ezért normális beszélni is róla. Ez azért fontos, mert sok helyen a menstruáció még mindig tabunak számít, ami a szégyenérzetet erősíti a nőkben. A stigmát pedig csak úgy lehet eltörölni, ha a láthatatlant láthatóvá tesszük – véli a cég.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!