szerző:
T.S.
Tetszett a cikk?

Remélhetőleg ma már nálunk sem vitatja senki, hogy a szebbik nem képviselői nemcsak kedvelik a bort, hanem legalább annyira értenek is hozzá, mint a férfiak. Egyre többször mutatják meg magukat együtt a hazai női borászok, még ha nincs is önálló szövetségük, mint az olaszoknak.

Az Associazione Nacionale Le Donne del Vinót egy toscanai szőlőtermelő, Elizabeth Tognana hozta létre éppen 30 évvel ezelőtt, 1988-ban Firenzében, mindjárt 20 taggal. Ma 750-en tartoznak ide, mind olyan nők, akik a borágazatban közvetlenül érdekeltek: szőlőtermelők, borászok, vendéglátósok, sommelier-ek, borszakírók/újságírók vagy a borturizmussal foglalkozó idegenforgalmi szakemberek.

Facebook

A társadalmi, szakmai szinten is immáron tekintélyes szervezet elnöke Donatella Cinelli Colombini, a toscanai Montalcino történelmi családjának leszármazottja, diplomája szerint eredetileg művészettörténész, ma a borturizmus professzora. Ő indította el a dél-európai országban 1993-ban a borturisztikai mozgalmat. Ráadásul 20 éve saját borászata van, a Casato Prime Donne Montalcinóban. Ez az első olyan olasz borgazdaság, ahol nők végeznek minden munkát.

Az Associazione Nacionale Le Donne del Vino jól átgondolt szervezeti struktúrával, területi képviselőkkel és irodával rendelkezik minden olasz közigazgatási egységben, régióban. A működését saját kidolgozott törvénye szabályozza, amely rögzíti szervezeti szabályait és célkitűzéseit. Irányító testületét, az igazgatótanácsot – élén az elnökkel és Cristina Ascheri, Daniela Mastroberardino és Nadia Zenato alelnökökkel – háromévente választják, a jelenlegi vezetés 2016-2019 között funkcionál. Külön munkacsoportjaik vannak, amelyek a kommunikációért, a kiállítások vagy versenyek szervezéséért felelősek. Fontos lehet számunkra, hogy a külföldi kapcsolatoknak is vannak külön felelősei: Tiziana Mori és Nadia Zenato.

Az Associazione Nacionale Le Donne del Vino aktív résztvevője a legnagyobb olaszországi bormustrának, a veronai Vinitalynak. A közelmúltban (április 15-18.) tartott 52. Vinitalyn külön figyelmet kapott az olasz női borközösség a 30. évforduló alkalmából. Az előadások, szemináriumok, borkóstolók során is fókuszba kerültek a boraik. A kerekasztal-beszélgetéseken pedig a nőkről mint borfogyasztókról és termelőkről sok szó esett.

Figyelmet érdemel a női szövetség borstratégiája, amely az ázsiai piacokat, Japánt, Kínát és Indiát célozza meg. Természetesen kiemelt hangsúlyt helyezve az ottani potenciális női borkedvelőkre, vásárlókra. Ugyanis a beszerzési/vásárlási felmérések szerint míg a világon több mint 50%-ban viszik a prímet ebben a nők, addig – ki gondolná – Japánban 80%, Kínában pedig 52%.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!