szerző:
-t-
Tetszett a cikk?

A mai virtuális kommunikációban annyira elterjedtek, népszerűek a hangulatjelek, hogy az tűnik fel, ha valaminek nincs ilyen jelölése. Így van ez a fehérbor esetében is, amelynek egységes jelzését egy amerikai borászat kezdeményezte.

A neves kaliforniai borászcsalád, a Kendall-Jackson teljes joggal hiányolja a fehérbor emojiját az okos ketyeréinkről. Egy részletes, 15 oldalas javaslatot nyújtott be az egységes kódszabványt gondozó Unicode Consortium-nak. Az egyik legalaposabb indokuk: a vörösbornak van hangulatjele, miért ne lehetne a fehérnek is – persze ehhez tudni kell, a szóban forgó pincészet nagy favoritja a chardonnay fehérbor. Az is alapos érv a szín megkülönböztetésre, hogy gyakrabban és többen fogyasztják a fehérbort, mint a vöröset, persze ez változhat országonként és vidékenként. Kendall-Jacksonék, akiknek kiválóak a vörösboraik is, kérelmükkel nyilván nem a vörösboros hangulatjelet kívánják felülírni, a kettő - szerintük is - jól megfér egymás mellett. 

Az Unicode Consortium – bár a jövő évben megjelenő új hangulat-gyűjtemény tervezetükben a fehérbor még nem szerepelt – augusztus elején elfogadta az amerikai borászat beadványát, s a kérelem felülvizsgálatát jelezte. Így jó esélye lehet a Kendall-Jackson-féle fehérbor emoji bevezetésének, amelynek erősítésére máris széleskörű kampányba kezdtek az internetes közösségi oldalakon, fórumokon.

Facebook

A már létező vörösborral töltött pohár hangulatjelének grafikájától egyébként a fehéré semmi másban nem különbözne, csak a színében. Kérdezzük: miért nem lehet egy kalap alatt a rosé egységes jelzését is elintézni? – ha csak ennyi az egész.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!