szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A narrátora és főszereplője az az amerikaifocista, aki tiltakozáshullámot indított el a színes bőrűeket érő atrocitások ellen.

A Nike rizikósat húzott: új kampánya - amelyet szlogenje, a Just Do It megszületésének 30. évfordulójára indított - egyik arcául Colin Kaepernicket választotta. Ő az a korábbi amerikaifocista, aki elindította a rasszizmus és a színesbőrűeket ért atrocitások, rendőri túlkapások elleni tiltakozást a profi amerikaifutball-ligában, az NFL-ben, és aki ez után hamar csapat nélkül maradt.

Amikor pedig kiderült, hogy a Nike szerződést kötött vele, rengetegen megbotránkoztak. Mivel Kaepernic és a hozzá csatlakozók úgy tüntettek, hogy a meccsek előtt féltérdre ereszkedve hallgatták végig az amerikai himnuszt, ahelyett, hogy állva, jobb kezüket a szívükre téve tettek volna így, sokan - köztük Donald Trump elnök - úgy tartják, nem tisztelik az Egyesült Államokat és az ország jelképeit.

Emiatt a közösségi oldalakon rengetegen hívtak fel bojkottra a sportszergyártó ellen, és elégették a már megvásárolt Nike-cuccaikat.

Nemrég kijött a Kaepernick főszereplésével készült reklámfilm, amelyben olyan sportolói nagyságok szerepelnek mint a teniszező Serena Williams, a kosárlabdázó LeBron James és az amerikaifocista Shaquem Griffin, akinek egyik kezét négyéves korában születési rendellenessége miatt amputálták.

A kisfilm fő üzenete az: érdemes kergetni az álmokat, függetlenül attól, mennyire őrültnek tűnnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!