szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A divatház nem győzött elnézést kérni az egyik pulóvere miatt.

Kénytelen volt kivonni a forgalomból egy gyapjú pulóvert a Gucci, miután sokan sértőnek nevezték a nyakának a kialakítását, mert az a blackface-re emlékeztet. A blackface a feketékből gúnyt űző smink, az amerikai társadalomban pedig már egy ideje a rasszizmus sértő megnyilvánulásaként tekintenek rá. A Gucci alkotása így néz ki:

A divatház közleményt adott ki, amelyben elnézést kért, ha bárkit megbántott volna a designnal, egyúttal jelezte, hogy kivonja a forgalomból a pulóvert. Azt írták, a Gucci csapata számára ez fontos tanulság, és elkötelezettek a sokszínűség mellett.

 

Nem a Gucci az egyetlen divatmárka, amely kulturális és társadalmi érzékenységeket sértett az elmúlt időszakban. A Pradának szintén blackface-vádak miatt kellett visszavonnia néhány termékét. A Dolce & Gabbanát pedig Kínában vádolták meg rasszizmussal, miután egy olyan reklámmal jöttek ki, amelyben egy kínai modell próbál meg olasz ételeket enni pálcikával. De nem jött ki jól az sem, hogy a D & G rabszolgaszandálnak nevezte a 2016-os kollekciójának az egyik darabját.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!