szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Még mindig a Balaton a legnépszerűbb úti cél, de Budapest, Aggtelek és az Őrség is kedvelt célpontok.

A magyarok utazásainak elsődleges célja a kirándulás, pihenés a természetben; a vágyott úti célok között pedig elsősorban a természeti tájak szerepelnek, amelyeket inkább belföldön találnak meg – ez derül ki a National Geographic kutatásának eredményeiből.

A csatorna arról készített reprezentatív kutatást a 18–65 éves körében, hogy mit jelent "felfedezni". A magyar lakosságnak ez a szó elsősorban az utazást jelenti, de a megkérdezettek háromnegyede az interneten való tájékozódást is kielégítőnek érzi, ha "felfedezésről" van szó.

Ezenkívül, főleg a 30–49 éves korcsoportba tartozó nők és a vidéki városokban élők szerint, egy-egy új étterem kipróbálása is ebbe a kategóriájába tartozik. A kutatás eredményei alapján a magyar lakosság jelentős hányada szeret felfedezni; csupán 17 százaléka mondta azt, hogy nem szükséges számára ez a tevékenység. Elsősorban a 18–39 éves vidéki, alacsony iskolázottságú férfiak vélik úgy, hogy ők már minden fontosat láttak a világból, és egyáltalán nem céljuk az utazás.

A felmérés szerint a magyarok számára az utazás nem elsősorban külföldhöz kötődik:

a megkérdezettek csupán 34 százaléka gondolja azt, hogy más országba kell utazni az "igazi felfedezés" élményéhez, 86 százalékuk szerint Magyarországon is bőven van mit felfedezni, nem szükséges elutazni máshová.

A legfontosabb programok között a természetben való kirándulás és a passzív pihenés szerepel, majd a helyi ételek-italok kipróbálása, valamint a városnézés. A felmérésben részt vevők, az utazás alatt választott programok között az utolsó helyen a sportolást és a vallási célú zarándoklat jelölték meg. Spontán említések alapján,

Magyarországon a Balaton a legnépszerűbb úti cél. Ezt követi Budapest, Aggtelek és az Őrség. A történelmi városok és szép tájak mellett sokan szeretnének eljutni élményparkba, állatkertbe, valamint fürdőkbe.

A megkérdezettek az új ismeretek megszerzésének legfontosabb eszközekének tekintik a belföldi utazást, a második helyen szerepelnek a könyvek, a harmadik helyet foglalják el a televíziós műsorok az internetes videókkal holtversenyben, a külföldi utazás a negyedik helyen szerepel, a nyomtatott sajtótermékek kevésbé, a podcastok pedig még kevésbé jelentik az ismeretszerzés népszerű módjait a felmérés alapján.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!