szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem akarják kitenni ennek a kockázatnak a vásárlóikat, ezért más úton kommunikálnak majd velük.

Felfüggeszti valamennyi közösségimédia-profilját a világhírű kozmetikai cég, a Lush. A cég azért távozik az Instagramról, a Facebookról, a TikTokról és a Snapchatről, mert úgy véli, a platformok – és azok algoritmusai – komoly negatív hatással vannak a felhasználóik mentális egészségére. A Lush a Twittert és a YouTube-ot továbbra is használja majd, de csak addig, amíg ki nem találja, hogyan kommunikáljon más módokon a vásárlóival.

"A szándékunkat ez alkalommal megerősíti mindaz a friss információ is, amit bátor bennfentesek hoztak nemrég nyilvánosságra. Ezek egyértelműen leírják mindazt a kárt, aminek a fiatalok a jelenlegi algoritmusok és hiányos szabályozások miatt ki vannak téve. Azt mondják, a bullying, az álhírek, az extrém nézőpontok, a FOMO, a fantomrezgések, a manipulatív algoritmusok és a végtelen görgetési folyamat a fiatalkori öngyilkosság, a depresszió és a szorongás elképesztő módon növekvő gyakoriságához vezet" – írják közleményükben.

Jack Constantine CDO és termékfeltaláló hozzáfűzte, minden erejével azon van, hogy olyan termékeket készítsen, amelyek segítenek az embereknek kikapcsolni és lazítani, a közösségimédia-felületek algoritmusai azonban ennek pont az ellenkezőjét teszik, Mark Constantine társalapító pedig hozzáfűzte:

Az egész életemet azzal töltöttem, hogy a termékeimben elkerüljem a káros összetevőket. Mára óriási mennyiségű bizonyíték van arra, hogy a közösségi média használatával kockázatnak vagyunk kitéve. Nem vagyok hajlandó kitenni a vásárlóimat ennek a kárnak, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt.

A közleményben a cég azt írja, sosem kérnék arra a vásárlóikat, hogy egy sötét és veszélyes sikátorban találkozzanak velük, bizonyos közösségimédia-felületek azonban egyre inkább olyan érzést keltenek, ahova senkinek sem lenne tanácsos bemerészkednie. "Valaminek változnia kell. Reméljük, hogy ezek a platformok közzé fognak tenni a legjobb gyakorlatra vonatkozó útmutatókat, és reméljük, hogy nemzetközi szabályozások fognak életbe lépni. De nem várhatunk." A cég november 26-án 48 országban deaktiválja a fiókjait, a magyar Lush az erről szóló közleményt már közzétette:

A Lush egyébként két évvel ezelőtt már megpróbált kiugrani a közösségimédia-felületekről, a közleményükben utalnak is arra, hogy ez a kísérlet sikertelennek bizonyult.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!