Tetszett a cikk?

„A nyár a miénk is” – hirdeti a szlogen a spanyol kormány új kampányának poszterén, amely öt különböző testű nőt ábrázol.

A kormány kampányának célja, hogy minden nő, kinézettől és testtípustól függetlenül szabadon élvezhesse a strandot. „Minden test bikinitest” – mondta a spanyol szociális jogok minisztere, Ione Belarra. A kampányt kezdeményező Nők Intézetének feje, Antonia Morillas szerint a nők testét érintő elvárások nemcsak az önértékelésükre van hatással, de a jogaikat is csorbítják.

A kampány fotóján öt nő látható, akik nem feltétlen felelnek meg a konvencionális szépségideáloknak: egyikük felsőteste például fedetlen, egyik mellét pedig eltávolították - ezzel azt az üzenetet közvetítik, mely szerint minden test érvényes. „A nőknek élveznie kellene a nyarat úgy, ott, és azzal, akivel szeretnék” – mondja a reklám – „ma olyan nyarat köszöntünk, ami mindenkié, sztereotípiák, és a testünk elleni esztétikai erőszak nélkül”.

A kampányt azonban nem fogadta mindenki kitörő örömmel – voltak, akik szerint a férfiak kihagyása a kampányból nem volt ildomos, míg a baloldali politikus, Cayo Lara szerint ez egyenesen az abszurditás csúcsa, ami „ott teremt problémát, ahol nem létezik” – számol be a BBC.

A junior esélyegyenlőségi miniszter, Ángela Rodríguez Pam a Twitteren válaszolt azoknak a férfiaknak, akik szerint a nőknek nincs szüksége a kormány engedélyére ahhoz, hogy strandra menjenek: „természetesen megyünk, de arra számítunk, hogy utálatot kapunk, amiért olyan testet mutatunk, ami nem sztenderd” – írta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!