Centrifuga, pogácsa, gáz: mi kell az atombombához, mi volt a célpont Iránban?
Saját fejlesztés és illegális import is kellett hozzá, de Irán valóban elég közel jutott a nukleáris fegyverhez.
Tarolt a nyitóhétvégén a mozikban Greta Gerwig filmje, a Barbie. Nem csak a vele egyszerre bemutatott Christopher Nolan által rendezett Oppenheimert hagyta le, de Gerwig lett a legsikeresebb női rendező a premiert követő számokat tekintve, lehagyva ezzel Patty Jenkins Wonder Womanjét.
Két nappal ezelőtt írtunk arról, hogy előzetes várakozások alapján Greta Gerwig Barbie-ja már a nyitóhétvégén kitermelheti a vele egyszerre bemutatott Oppenheimer bevételeinek a dupláját. Az előzetes jelzések szerint a Barbie akár 150-170 millió dollárt is kaszálhat az első hétvégén, míg Christopher Nolan filmjének bevételét 75 millióra jósolták.
Az Insider cikke szerint, a nyitóhétvége után Barbie csaknem 100 millió dollárral hagyta le az Oppenheimert, de mindkét film várakozáson felül teljesített a mozik kasszáinál. Az Egyesült Államokban a Barbie 155 millió dollárt hozott, az Oppenheimer pedig 77 millió dollárt, ezekhez a számokhoz nemzetközi szinten Barbie még 120 milliót tudott hozzátenni, az atomháborús eposz pedig további 89 milliót. Greta Gerwig filmje így 275 millió, míg Christopher Nolan 166 millió dolláros forgalmat generált a premier utáni hétvégén.
Eredetileg a bemutató napja nem esett volna egybe, az Universal Pictures a július 20-át az Oppenheimernek választotta, végül mégis egy napon mutatták be a két filmet, amely a számokat tekintve jó döntésnek bizonyult. Nolan filmje ugyan elmarad a Barbie bevételeitől, de magasabb összeget termelt a premier után, mint amire számítottak. Az egyszerre időzített premier emellett életre hívta a közösségi médiában is elterjedt Barbenheimer-jelenséget, amely a két film különbözőségét kifigurázva csak még inkább népszerűsítette őket. A Színháztulajdonosok Országos Szövetsége szerint 200 ezer ember foglalt egyszerre jegyet mind a két filmre, hogy részese lehessen a Barbenheimer-élménynek. A Barbie nézői 68%-ban nők, míg az Oppenheimer nézői 64%-ban férfiak voltak.
Annak ellenére, hogy a bevételek számait tekintve a Barbie magabiztosan nyerte a nyitóhétvégét, a kritikusok körében az Oppenheimer nyerte a csatát. A Metacriticen és a Rotten Tomatoes oldalán is Nolan filmje vitte a prímet, de a pár százalékponttal lemaradó Barbie számai is figyelemre méltóak, így az adatok és a kritikusi vélemények alapján mind a két film sikert aratott a nézők és a kritikusok között is. A hvg.hu újságírói is megnézték mindkét filmet, az ő tetszésüket is egyaránt elnyerte Barbie rózsaszín mesevilága és az Oppenheimer vészjósló nukleáris holokausztjának világa is. Barbie rózsaszínsége ide vagy oda, a film nem limonádé, pedig tényleg egy gyermeteg játékbabát ismerhetnek meg a nézők. Aki pedig kitart Christopher Nolan három óra hosszáig tartó nyomasztó alkotása alatt, annak nem az atombomba felrobbanása lesz a legmegrázóbb élménye.
Kritikáinkat elolvashatják itt.
Nagyon komoly meglepetést tartogat a Barbie-film
A Barbie című film valójában egy csapda, egy nagyon okosan felépített, rikító rózsaszín kelepce. Sokan lesznek, akik sosem számítottak volna arra, amit ad ez az elvileg egy gyermeteg játékbabáról szóló film - és ez benne a legjobb. Kritika.
„Robert, ne borítsd lángba a világot!" - megnéztük az Oppenheimert
Az első pillanattól erős szorongás lesz úrrá a nézőn gyomortájékon, és ez kitart három órán át, miközben nézi Christopher Nolan filmjét, és még csak nem is az atombomba felrobbantása zaklatja fel leginkább.
Saját fejlesztés és illegális import is kellett hozzá, de Irán valóban elég közel jutott a nukleáris fegyverhez.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.