szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyerek nem fért fel a gépre, mert a légitársaság túlfoglalta az izlandi Keflavíkba tartó járatot.

Egy olaszországi edzőtáborban vett részt a Reykjavíki Ökölvívó Egyesület hat fiatalja augusztus elején, de vissza már nem a teljes csapat utazhatott. Az egyik 14 éves fiút ugyanis Rómában hagyta a Wizz Air, mivel túlfoglalta a Keflavíkba tartó járatot. 

Az izlandi sajtóban végigfutó hír szerint a becsekkolásnál derült ki, hogy Arna Aspar Herdísardóttir 14 éves fiának nem jut hely. Az anya azt mondta, a légitársaság 250 eurós kártérítést ajánlott fel, illetve azt, hogy egy hétre szállást szerveznek neki Rómában a következő, Izlandra tartó járatukig. 

„Egyszerűen nyilvánvaló volt, hogy a személyzet nem értette meg, hogy 14 éves, és semmi köze Olaszországhoz, és lényegében semmit sem tettek azért, hogy megtalálják a módját annak, hogy feljusson a fedélzetre, vagy hogy bármilyen módon segítsenek neki” – mondta a nő az egyik izlandi lap cikke szerint.  

A gép végül a fiú nélkül szállt fel. Az édesanya elmondta, hogy az edző felajánlotta, hogy hátra marad ő Rómában a fiú helyett, de végül egy, a gépről szintén lemaradó izlandi házaspár ajánlotta fel, hogy vigyáz a fiúra. 

A család végül talált egy másik, még aznapra szóló repülőgépet, és úgy döntött, hogy lefoglalják és kifizetik a jegyet, így a 14 éves fiúnak nem kellett egy hétig Rómában maradnia a következő Wizz Air-járatig. 

A légitársaság azóta elnézést kért az érintettektől a kellemetlenségekért, és bejelentette, hogy belső vizsgálatot indít az eset miatt.

Az európai szabályozás szerint túlfoglalás esetén először önként jelentkezőket lehet leszállítani a gépről, és csak akkor lehet megtagadni az utasoktól a helyet egy járaton, ha nincs elég önként jelentkező. 

Frissítés

A Wizz Air az incidensről küldött hivatalos közleményében azt írta, a legnépszerűbb útvonalakon egyes járatokat kissé túlfoglalja, hogy a meg nem jelent utasok helyét mások elfoglalhassák. Ez bevett gyakorlat a légiközlekedési iparágban, és összhangban van a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályokkal.

Az esetben érintett 14 éves fiú egy csoporttal utazott, de a többiektől eltérően egyéni foglalással rendelkezett, és elmulasztotta az előzetes online utasfelvételt. Ezért a repülőtéren a földi kiszolgáló személyzet úgynevezett „standby” jegyet tudott kiállítani, amellyel akkor utazhat, ha az összes utas beszállt, és még van szabad hely – tisztázták a közleményben. Hozzátették, a helyzetet megbeszélte a csoport vezetőjével, aki át akarta adni a helyét a fiúnak, de a csoportban volt 14 év alatti is, aki a Wizz Air szabályzata szerint nem utazhatott kísérő nélkül. A közleményben megerősítették, hogy átfoglalást és kártérítést ajánlottak fel a fiúnak, aki folyamatosan kapcsolatban volt telefonon édesanyjával végül úgy döntött, hogy másik járatra vesz jegyet és alternatív útvonalon jut vissza Izlandra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!