szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hogyan növelhetem az eladásaimat? Miként építsek márkát a termékeimből? Most megmutatjuk!

Sorozatunkban az online marketing alapjait mutatjuk be kisvállalkozásoknak. Korábban a finanszírozási kérdésekkel foglalkoztunk, erről a témáról bővebben itt olvashat.

Az online marketing célja, hogy internetes eszközökkel ismertté tegye a vállalkozást vagy termékét a nagyközönség előtt. A hatékony marketingkommunikáció márkát épít, növeli az eladásokat, és javul a vállalkozás jövedelmezősége is. Ma már egyetlen kisvállalkozás sem engedheti meg magának, hogy lemondjon az online marketingben rejlő lehetőségekről.

Az online marketing részei:

1. Céges honlap
2. Keresőmarketing mobilra is
3. Sajtóközlemények
4. Banner hirdetések
5. Link kampányok
6. E-mail-ek és hírlevelek
7. Vírusmarketing
8. Partnerprogram
9. Blogok

A jó céges honlap ismérveiről itt olvashat.

A keresőmarketing

A keresőmarketing egy weboldal látogatottságát akarja növelni a keresők találati oldalain. Ennek – értelemszerűen – az az előfeltétele, hogy legyen vállalati weboldalunk, amire látogatókat irányítunk.

A keresőmarketing eszközei a következők:

1. Keresőoptimalizálás
2. Fizetett hirdetés
3. Fizetett listázás
4. Szövegírás

A keresőoptimalizálás a céges weboldal adott kulcsszavait szeretné előnyösebb helyzetbe hozni a keresőmotorok találati listáján. Például, ha egy vásárló beüti a keresőbe, hogy „kutyakozmetika”, akkor a mi kutyakozmetikai vállalkozásunk weboldalát dobja fel az első 10 találat között a vásárlónak. A keresőoptimalizálás ezt főként a weboldal szerkezeti és tartalmi kialakításával éri el.

A fizetett hirdetés (fizetés kattintásonkért, PPC) szolgáltatás lényege, hogy a cégünk azokért a reklámmegjelenésekért fizet, amelyek után a felhasználók a céges weboldalunkra érkeznek. A PPC-ben a cégünk csak a valós látogatókért fizet. Ez egy hatalmas előny például a hagyományos bannerekkel szemben, ahol a megjelenítés alapján történik az elszámolás. A két legnagyobb külföldi PPC rendszer a Google AdWords és a Yahoo! az Overture-ön keresztül.

A fizetett listázás olyan keresőmarketing eszköz, amelynél a keresőmotor díjazás ellenében szerepelteti az adott honlapot a találati listában. Sok kereső lehetőséget ad arra, hogy a cégek megvásárolják a találati listában való szereplésüket, a Google ezt azonban elutasítja, hogy minél relevánsabb eredményeket tudjon nyújtani.

A szövegírás egy kapcsolódó tevékenység, ám viszonylag elhanyagolt terület a hazai kisvállalkozások körében. Azt jelenti, hogy a céges weboldalon lévő szövegfolyam úgy legyen felépítve, hogy támogassa a keresőoptimalizálást, tartalmilag és stilisztikailag koherens legyen, illetve segítse a cég marketingüzenetének megfogalmazását.

Az online marketing részei szervesen egymásra épülnek. Akkor igazán hatékonyak, ha valamennyi eszközt bevetjük a céges kommunikáció érdekében. Sorozatunk következő részében a mobilmarketinggel foglalkozunk.

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!