szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Mindössze tíz napra volt szüksége a magyar „sörfőző startupnak”, hogy közösségi alapon összegyűjtse a gyártáshoz szükséges 25 millió forintot.

A Brewie csapata egy olyan sörfőző automatával állt elő, ami egy mikrohullámú sütőhöz hasonlóan beállítható a konyhába és lehetővé teszi, hogy mindössze 80 forintból bárki megfőzhesse saját kézműves sörét. A sörfőzés rengeteg szakértelmet, időt és teret kíván, a Brewie megoldásával azonban lehetővé válik, hogy ez mindenfajta hozzáértés nélkül egy lakásban is levezényelhető legyen. „Az automatával együtt meg lehet rendelni a hozzávalókat is – maláta, komló, élesztő –, amelyeket a teafilterhez hasonló, csak nagyobb párnákban kell a gépbe adagolni. A főzési folyamat hat órát vesz igénybe, majd az automatából kinyert sörlé 1-2 hét erjedés után fogyasztható” – mutatta be korábban termékét az ötletgazda, Pál Marcel.

A Brewie mögött álló csapat a gyártást közösségi finanszírozásból tervezte fedezni, és december 2-án el is indult kampányuk, aminek célja 100 ezer dollár összegyűjtése volt, ami tíz nap alatt, ma reggelre össze is jött nekik. „Reméltük, hogy minél előbb meg lesz a pénz, ugyanis a statisztikák azt mutatják, hogy azok a kampányok, amelyek 48 óra alatt nem gyűjtik össze a kitűzött cél harminc százalékát, elbuknak. Nekünk 40 óra alatt volt meg a 30 százalék, ami a nagyon jó kezdésnek is köszönhető, hiszen az első óra után már 15 százalékon álltunk” – mondja Pál, aki korábban is említette, hogy a közösségi finanszírozás nem csak a tőke megszerzése szempontjából kiváló megoldás, de rengeteg információ forrása is, hiszen látják hogy honnan jönnek a támogatások.

„Ahogy várható volt az Egyesült Államokból, Nyugat-Európából és Ausztráliából érkezett a legtöbb pénz. Ennek két oka valószínűsíthető, az első az szimplán az, hogy ezekben az országokban egyébként is nagyobb a fogyasztási hajlandóság, ráadásul a közösségi finanszírozás is elterjedtebb, így sokkal nagyobb a bizalommal támogatják a számukra szimpatikus projekteket. A másik dolog pedig, hogy említett országokban már régóta nagy kultusza van a házi söröknek.” – elemzi az eredményeket Pál, de hozzáteszi, hogy a kampányból még 51 nap hátravan, így még korai végkövetkeztetéseket levonni.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!