szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Adománygyűjtő dobozt rakott ki pultjára egy budapesti vendéglátóhely miután a NAV vizsgálat bírságot helyezett kilátásba. A doboz fotóját „A válaszcsapás” kommenttel tették közzé a Facebookon. A tulajdonos kérdésünkre elmondta miért kapta a bírságot, és miért nyúlt a „drasztikus” megoldáshoz.

 

"Hello NAV, hello tavasz, kezdjük egy kellemes hűsítő bírsággal a terasz idényt! Mo., én is szeretlek!" – ezt posztolta ki saját Facebook-oldalára egy budapesti vendéglátóhely, amely NAV-bírságra válaszul egy nagy adománygyűjtő dobozt helyezett ki pultjára. A tulajdonostól megtudtuk, hogy az ellenőrzés során a kasszában lévő összeg nem egyezett a NAV felé eljuttatott információval, ugyanis a tulaj kivett 20 ezer forintot árubeszerzésre, amit nem ütött ki, csak a kasszafüzetben jegyzett föl, illetve 700 forint jattot betettek, amit nem kellett volna. „Tudom, hogy nekik ez a dolguk, de méltányolhatnák a kezdő egyéni vállalkozók bénázásait, például ha egy 450 forintos rendelésre ötszázassal fizetnek, és nem tudom kivenni a kasszából az 50 forint jattot, mert nincs bent apró, akkor azért is eljárást indítanak?" – méltatlankodik a tulajdonos.

Az ellenőrök egy vizsgálat után a jegyzőkönyvön három opció közül választhatnak: eljárás indul, további vizsgálat szükséges és a nem indul eljárás rubrikák közül kell egyet megjelölni, a Zsiga Bár esetében a további vizsgálatot helyezték kilátásba. A vállalkozó szerint ennek is általában bírság a vége, mert a jogi osztályon már nem látják a körülményeket, hogy ez egy kis bár, ahol nem adót csalni próbálnak, csak ügyetlenkednek, ahogy ő fogalmaz: „Ott már nem látják a szentképet a falon”. A tulajdonos elismeri, hogy nem ez az első eset, hogy megjárja a NAV-val, korábban az online kassza megkésett beüzemelése miatt kaptak tetemes bírságot. Mostani akciójukat egy hirtelen felindulásból elkövetett poénnak szánta, amely egy kis tiltakozással is vegyül, az ellen, hogy ne a megélhetési kisvállalkozókat sanyargassák, vagy legalább tegyenek különbséget az apró bénázás és a szándékos mutyizás között.

Korábban az Auguszt cukrászda is a Facebookon üzent az adóhatóságnak, ők az egyre rendszeresebbé váló ellenőrzések miatt tisztelték meg a NAV-ot, a nevére kiállított, törzsvendégek számára járó bögrével, aminek fotóját aztán posztolták a közösségi oldalon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!