szerző:
hvg.hu

A legtöbb járat már nem is létezik, mégis adnak el rá jegyeket. A hatóságok tehetetlenek, még a bírságot sem képesek behajtani.

5 milliárdos veszteséggel rendelkezik az Orangeways nevű fapados buszjáratokat szervező cég – írja a Magyar Narancs. A lap szerint buszok már csak hébe-hóba indulnak, a többnyire fiktív járatokra valódi pénzért árulja a jegyeket a fuvarozási engedéllyel már nem rendelkező tulajdonosi kör. A bedőlő cégek helyére rendre újak kerülnek, és úgy tűnik, a hatóságok tehetetlenek.

A kétezres évek közepén Kovács Miklós György találta ki a fapados légitársaságok működési elvének átültetését a nemzetközi buszoztatásba. Kovács megkereste egykori munkatársát, Kedves Ferenc nagyvállalkozót, aki 200 millió forinttal beszállt: 2007-ben így létre jött az Orangeways Zrt. A társaság hamar népszerű lett, a csúcson évi 300 ezren utaztak a céggel. 2010 szeptemberében Kedves Ferenc azonban eladta az eddigre 1,4 milliárdos veszteséget felhalmozott Orangeways Zrt. 90 százalékát az erre a célra gründolt ORW Hungáriának. Az új tulajdonosok a központi társaságot átnevezték (Tribune Ventures Hungary), és a különböző tevékenységeket más-más Orangeways-cégekbe szervezték ki, ám a likviditási problémák nem szűntek meg. Egyre gyakoribbak lettek a járatkimaradások, elmaradtak a fizetések. A romló pénzügyi helyzetre reagálva az Orangeways kezdte eladogatni a buszait. 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) arról tájékoztatta a Magyar Narancsot, hogy az orangeways.hu oldalon lévő utastájékoztató nem felel meg az érvényes jogszabályoknak, és az oldalról az sem derül ki, mely cég végzi a szolgáltatást. Eddig 17,3 millió forint bírságot szabtak ki a cégre, ami viszont elérhetetlennek bizonyult a hatóság számára is. A társaság a bírságokat nem fizette be, ezért az NKH végráhajtást kért a NAV-tól, sőt egy idő után megtiltotta az Orangeways személyszállítási szolgáltató tevékenységét.

A hatóság azzal az ORW Hungáriával szemben intézkedett, mely úgy tűnt, négy éve valóban kiszállt az üzletből és megszűnt. 2012 óta nem is mutat életjelet, ám a hatóság felé a mai napig ők végzik a buszoztatást – év eleje óta engedély nélkül.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Már zajlik az új űrverseny, csak most a Marsért

Már zajlik az új űrverseny, csak most a Marsért

Sztrájkra készülnek a jövő héten a Ryanair pilótái

Sztrájkra készülnek a jövő héten a Ryanair pilótái

A Sziget már jó ideje nem a magyar fesztiválok között játszik

A Sziget már jó ideje nem a magyar fesztiválok között játszik

Ledobta a rendőrség a cukiságbombát

Ledobta a rendőrség a cukiságbombát

Zsiráf született a veszprémi állatkertben

Zsiráf született a veszprémi állatkertben

2 millió forintos időgép ez a nagykanizsai eladó Wartburg

2 millió forintos időgép ez a nagykanizsai eladó Wartburg