#oktatás










Karinthys tanárok pere: az igazgató szerint az elbocsátás érvágás volt az iskolának, van, akit azóta sem tudtak pótolni
 

Karinthys tanárok pere: az igazgató szerint az elbocsátás érvágás volt az iskolának, van, akit azóta sem tudtak pótolni

Tanulságos tárgyalási nappal folytatódott a Karinthy Frigyes Gimnáziumból kirúgott hat tanár munkaügyi pere. Tanúként idézték be az iskola igazgatóját, aki azt mondta, hogy a kirúgások után a földrajz fakultációt fel kellett oszlatni, németül biológiát tanító kolléga azóta sincs, több osztály is osztályfőnök nélkül maradt, a francia csoportokat össze kellett vonni az iskolában. A tankerületi igazgató szerint ő nem pikkelt a Karinthyra, és azt is tudja, hogy a hozzájuk tartozó iskolákra tízszer ennyit is lehetne költeni.




Pedagógusképzés és utánpótlás – ha az adatok mögé nézünk, nincs minek örülni
 

Pedagógusképzés és utánpótlás – ha az adatok mögé nézünk, nincs minek örülni

 Bár nőtt a pedagógusképzésre jelentkezők száma, azonban a korábbiaknál is kevesebben vannak köztük a nappali képzésben első diplomájuk megszerzésére jelentkező fiatalok. Az évente a nyugdíjkorhatárt elérő 7-8000 pedagógus pótlására messze nem elegendő az első helyen nappali képzésre jelentkező 3700 fiatal – akiknek többsége nem is fog belépni az oktatásba. Juhász Ágnes, a Civil Közoktatási Platform munkatársának írása.

unknown unknown



Egyedülálló életutat ígérve általános iskolásokat toboroz az MCC
 

Egyedülálló életutat ígérve általános iskolásokat toboroz az MCC

Képzést hirdet és „nagyszerű lehetőséget” ígér az általános iskola felső tagozatosai számára a kormányközeli Mathias Corvinus Collegium (MCC). Várják ugyanis a most negyedikes diákok jelentkezését az oktatási intézmény Fiatal Tehetség Programjába, ami „az egyedülálló MCC-s életút első lépcsőfoka”. A hétvégi képzés során – a robotika mellett – a magyar szülőföldhöz való kötődést is erősítenék

hvg.hu hvg.hu



„A jelenlegi iskola is fejleszt kompetenciát: a túlélést meg a felejtést”
 

„A jelenlegi iskola is fejleszt kompetenciát: a túlélést meg a felejtést”

Az nem megy, hogy az iskolán belül egy ennyire más világ legyen, mint azon kívül, ez skizofrén állapot – állítja Vass Vilmos oktatáskutató, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense, aki szerint előbb-utóbb ez önmagában kikényszeríti a változást. Azokon a területeken fog szerinte előre lépni az oktatás, amelyekre az MI nem tud válaszolni, ez a folyamat a kreatív iskolákat erősíti. Interjú.