Oktatók ezrei követelnek béremelést három nagy állami egyetemen is
Az ELTE, a BME és a Zeneakadémia tanárai csatlakoztak eddig a követelésekhez, ugyanakkor nem sokkal jobb a bérhelyzet a modellváltáson átesett alapítványi egyetemeken sem.
Az ELTE, a BME és a Zeneakadémia tanárai csatlakoztak eddig a követelésekhez, ugyanakkor nem sokkal jobb a bérhelyzet a modellváltáson átesett alapítványi egyetemeken sem.
Az államilag pár éve einstandolt Színház- és Filmművészeti Egyetem Facebook-oldalának kezelője örömhírként közölte, hogy a hallgatók megnézhették Rákay Philip filmjét, de a biztonság kedvéért a hozzászólási lehetőséget letiltotta.
Március 14-én született a fizika legnagyobb popsztárja. Ez a dátum a matematika egyik legfontosabb számát is takarja. Ma ünnepeljük a nemzetközi pí-napot.
A legtöbben gazdaságtudományi szakokra szeretnének bekerülni.
A Pedagógusok Szakszervezetének elnöke beszélt arról, hogy az oktatási államtitkár hogyan reagált arra a felvetésre, hogy többet kellene fizetni a pedagógiai asszisztenseknek havi nettó 210 ezer forintnál.
A felsőoktatáséhoz hasonló modellváltás indulhat be a közoktatásban. Az érintetteket lerohanó fenntartóváltási dömping erősítené a kormány konzervatív nevelési elveit, növelve az esélyegyenlőtlenséget.
Olyan erős volt a békásmegyeri tiltakozás, hogy inkább visszavonják a kezdeményezést. Korábban a Mazsihisz is visszavonulót fújt egy újlipótvárosi iskola ügyében.
A “történelmi” béremelésről mindenkinek tudnia kell.
A felsőoktatási modellváltáshoz hasonló folyamat indulhat el a közoktatási intézményeknél, február végéig 60 fenntartóváltási kérelem érkezett a Belügyminisztériumhoz – közölték a HVG-vel.
Nem világos, hogy miért pont a XIV. kerületi Jókai Mór általánost nézték ki maguknak, de Zuglóban korábban több egyházi átvétel is meghiúsult. A szülőket váratlanul érte a hír, de az eljárást minden esetben meg kell indítani, melynek része a szavazás is. Az iskolával nemrég Borbély Ádám, a kerület fideszes polgármesterjelöltje kampányolt.
A hétfőn kezdődött idei országos digitális kompetenciamérés első napja teljes kudarcnak tűnt: sok helyen a diákok nem tudták kitölteni a tesztet, mert lefagyott, nem működött, nem töltődtek be a feladatok. Kedden leveket kaptak a tanárok, hogy figyelmeztessék a diákoknak: ne frissítgessenek.
Hétfőn kezdődött az Országos kompetenciamérés, de most is lehalt rendszerről, értelmetlen mérésről beszéltek az érintett tanulók és pedagógusok.
Arról, hogy átkerüljön-e az alapítványi Gábor Dénes Egyetemhez (GDE) a jelenleg még állami fenntartású Tamási Áron Általános Iskola, Gimnázium és Német Nemzetiségi Gimnázium, a Belügyminisztérium fog dönteni. Ha átkerül, fizetőssé válik. A szülők felháborodtak, hogy a döntést illetően csak véleményezési joguk van.
A végső szót két héten belül mondhatja ki a szakminiszter, a szülők szava nem döntő.
A „Nyitott művtöri középiskolásoknak” sorozat előadásai ingyenesek.
Több panasz is érkezett az egyik fővárosi óvodavezetővel szemben a gyereket sújtó méltatlan, megalázó bánásmódra, ám mivel azokat névvel nem vállalták, érdemi beavatkozás nem történt. A gyerekek védelme az óvodákban egyáltalán nem megoldott, sok mindent nem tehet a szülő, ha ilyet tapasztal.
Az Erasmus elvesztése mellett a felsőoktatási rendszer merevsége és a megbecsültség hiánya is nehezíti a doktoranduszok helyzetét, ez pedig a tudományos életre is rányomja a bélyegét.
Már az elején el van rontva a matematikaoktatás, ezért görcsölnek sokan a tárgytól, holott több játékkal, kézzelfogható, reális helyzetekre épülő feladatokkal meg lehetne szerettetni a diákokkal – állítja a tavaly Rátz Tanár Úr-életműdíjjal kitüntetett, idén 60 éves szegedi szakember, aki beszél szerencsejáték-oktatásról, szétszakadó országról és feladatmegoldó applikációkról is.
Több esetben a fenntartóváltás már meg is történt.
Más kérdés, hogy a végső döntést a fenntartó, azaz a Belügyminisztérium fogja meghozni.