Tetszett a cikk?

A 2002-es év legnagyobb marketing-melléfogásai címmel hirdetett versenyt a hohenheimi egyetem marketingtanszéke. A tanszék oktatói és diákjai által összegyűjtött baklövések közül hattagú zsűri választotta ki a tíz legnagyobbat, majd e toplistát internetes szavazásra bocsátották. A voksolás eredményét februárban hozzák nyilvánosságra. Ön mit jelölne a listára?

A német vasúti főnök szívesebben repül
"A négy óránál hosszabb vonatozás kész tortúra" - nyilatkozta a Phoenix televíziónak 2002 októberében Hartmut Mehdorn, a német vasúti társaság vezetője, aki a Berlin-München távolságot, ha lehet, inkább repülővel teszi meg. Ez, tekintve a társaság fő szlogenjét (nem csak gyors, kényelmes is), elegendőnek bizonyult a jelöltek listájára kerüléshez.

A Jet és a gumióvszer

"Előnyösebb tankolással több pénz jut óvszerre" - hirdette a Conoco olajipari óriás Jet benzinkúthálózatát népszerűsíteni kívánó kampány szlogenje, mely egy szemmel láthatólag népes család fényképével illusztrálva jelent meg a német újságokban. A magyarázat sem bánt sokkal kíméletesebben a nagycsaládosokkal: „Jet - a maradékot megspórolhatja magának”. A kampány több katolikus családszövetség szerint azt sugallta, a gyerekvállalás egyedüli oka az, hogy a szülők nem gondoltak a védekezésre. A bajor családügyi miniszter is felemelte hangját a sorozat ellen, amelyet a vállalat így 2002 áprilisában kénytelen volt leállítani.
A Vodafone, két pucér fenék és egy elhibázott büntető

Listára került a Vodafone tavalyi, az Ausztrália-Új-Zéland válogatott rögbimérkőzésen elkövetett "gerillamarketing" akciója is, melynek során két pucér férfi szaladt a pályára, hátukon és mellükön a mobiltelefoncég emblémájával. A figyelemfelkeltő akció, mellyel a Vodafone ausztráliai ismertségét és népszerűségét kívánta növelni, visszafelé sült el: a nudistaattak utáni zavarodottságukban a Wallabies becenévvel illetett ausztrálok elhibázták a korábban megítélt büntetőrúgást. A Vodafone ausztrál menedzsere, Grahame Maher, aki a büntetések átvállalását ígérte a rendbontóknak, kis híján maga került hat hónapra börtönbe az akció miatt.
Az RWE és a konnektorból érkező internet

2001 júliusában következett be az áramon keresztüli internetezés történelminek mondott európai bevezetése. A Powerline név alatt indított, az ISDN-nél harmincszor gyorsabb kapcsolatot ígérő új technológia két német városban, Essenben és Mülheimben indult akkor még hódítónak vélt útjára; a cél 2001 végére 20 ezer, 2002 végére pedig 120 ezer felhasználó bekapcsolása volt. Csakhogy a szolgáltatást nyújtó RWE energetikai konzorcium marketingeseinek nem sikerült meggyőzniük az egyébként valóban sokkal gyorsabb és egyszerűbb kapcsolódást biztosító technológia előnyeiről a felhasználókat. A technikai nehézségek mellett ez oda vezetett, hogy a vállalat alig 2 ezer előfizetővel 2002 szeptemberében bejelentette: internetes szolgáltatásait a hónap végén felfüggeszti.
A Sunpoint és a szoláriumok

2002 áprilisában a Sunpoint fitneszcég több ezer, húsz perc ingyenszoláriumot biztosító bont küldött ki levélben, arra azonban nem készült fel, hogy a megajándékozottak használni is fogják az utalványokat. Mivel a cég kirendeltségei nem bírtak a jelentkezők rohamával, sok helyen nem fogadták el a grátiszcsekkeket, így a promóciós akcióval  nemcsak új vendégeket nem sikerült toborozni, de a szoláriumok előtti hosszú sorok miatt még a korábbi látogatók is elmaradtak.
A Roland Berger kéretlen tanácsai

A tanácsadó cégek iránt - többek közt az Enron energetikai óriás körül kirobbant botrány miatt - megcsappant bizalom újbóli kiépítése érdekében a Roland Berger Strategy Consultans 2002 januárjában személyre szóló levélben ajánlotta fel segítségét a legnagyobb vállalatok vezetőinek. Jürgen Kluge, a vetélytárs McKinsey németországi vezetője udvarias, de kissé ironikus hangvételű levélben köszönte meg a Roland Berger ajánlatát: válaszlevelében maga is felajánlotta cége segítségét a vetélytárs problémáinak kezelésére, megnevezve egyben az egyik lehetséges hibaforrást - a Roland Berger kommunikációs részlegét.
A Deutsche Bank és az olimpia

A Deutsche Bank marketingesei az elmúlt évben nagy hangsúlyt helyeztek arra, hogy megmutassák: nevével ellentétben a társaság igazi globális bank. Ennek alátámasztására 500 ezer eurós támogatást ígértek a 2001-es terrortámadás ellenére is olimpiai rendezésre pályázó New Yorknak. A német közvélemény értetlenül fogadta a döntést, ami nem is csoda, hiszen ugyanennek elnyerésére öt német város (Frankfurt, Düsseldorf, Stuttgart, Hamburg és Lipcse) is szívesen pályázna. A Deutsche Bank végül engedett a nyomásnak, és ígéretet tett arra: az ötös honi mezőnyből a jelöltek közé kerülő német város pályázatát is támogatni fogják.
A verseny honlapja

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
„Megváltoztattuk a magyar vállalkozások működését”

„Megváltoztattuk a magyar vállalkozások működését”

11,3 millió forintos csúcs Suzuki Vitara tűnt fel a színen

11,3 millió forintos csúcs Suzuki Vitara tűnt fel a színen

91 évesen elhunyt a kuvaiti emír

91 évesen elhunyt a kuvaiti emír