Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Óvodások veszekedését idéző reklámharcot vív egymással a két gyorsétterem-óriás - a McDonald's és a Burger King - németországi vállalata. A pillanatnyi állás alapján a Burger Kingnél az előny, a szópárbajokban aratott siker azonban nem feltétlenül jelentkezik a profitban.
A globális rivalizálást a Burger King egy reklámfilmje züllesztette helyi reklámháborúvá. A McDonald's által bírált rövidfilmben egy csinos szőke lány áll kocsijával egy McDrive étterem kiszolgáló ablaka elé, és azt kérdezi az ablakban álló alkalmazottól: „Mi az, amit Ön a leginkább szeret itt enni?" "Én nem eszem itt, én itt dolgozom" - hangzott a Németországban csaknem 1200 éttermet működtető McDonald's helyi vezetőit megbotránkoztató válasz.
"Az összehasonlító reklámok egészséges reklámkörnyezetben kívánatosak lehetnek, de csak akkor, ha kihagyjuk belőlük az alkalmazottakat. Egyébként meg nagyon büszkék vagyunk arra, hogy dolgozóink több mint 90 százaléka 4-es és 5-ös osztályzatot adott nekünk mint munkaadóknak" - reagált a sajtó képviselőinek a rivális cég reklámfilmjére Johan Jens Jervoe marketingigazgató, majd érkezett a fogyasztóknak szánt, laphirdetésként megjelent válasz: "Kedves Burger King, ha Önök mint a piac második szereplői olyan remekek, mint állítják, miért nem Önök az elsők?".
A Burger Kingnél nem sokat vártak a válaszadással: a Bild am Sonntag múlt heti számában - apró korrekciót követően - ismételten lehozták a McDonald's válaszhirdetését. A kreatívok által feleslegesnek tartott részek filccel történő kihúzása után a szöveg így hangzott: „Kedves Burger King, miért Önök az elsők?” A reklám alján pedig egy apró, kézzel írott felirat: "mert ez finomabb".
A piacvezető provokálásával próbált néhány éve betörni a magyar piacra az „európai ízvilágot” felvonultató Quick is, az akció azonban - bár szellemes volt - inkább csak rövidtávú ismertséget hozott a cégnek. "Unod már Magyarország kedvenc sült krumpliját?" - olvashattuk a francia-belga gyorsétteremlánc provokatív óriásplakátjain a McDonald"s egyik korábbi reklámjára utaló szöveget. A McDonald's akkor nem vágott vissza, sőt, ügyvezetője, Branislav Knezevic a Kreatív szaklapnak elmondta: levelet írt a francia cégnek, megköszönve sült krumplija elismerését és az ingyenreklámot, amelynek köszönhetően 20 százalékkal nőtt a bevételük. A Quick azóta kivonult a magyar piacról.
Reklámmelléfogások
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Mozikban a film, amely valóra váltotta Scarlett Johansson álmát. Neki már biztos jó, de jól jár-e mindenki más, aki nem Scarlett Johansson?
Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.
Dietetikus segítségével vesszük sorra, hogyan segíthet a tojás izmaink gyarapításában, és érdemes-e nyersen fogyasztani.
A Pfizer vezérével folytatott titkos üzenetváltásai miatt.
A vitát a Szociáldemokrata frakció kezdeményezésére szerdán délután tartják.