Az Európai Parlament döntése nyomán 2007-től 200-250 milliárd forint jut az unió által finanszírozott észak-déli közlekedési folyosó magyarországi szakaszára.

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint a folyosó a döntés nyomán a szlovákiai Zsolnán át, a Budapest-Eszék-Szarajevó-Ploce vonalon jut el az Adriáig. A magyar rész 260 kilométer hosszú, Parassapusztától a Vác-Budapest-Dunaújváros-Ivándárda szakaszon halad.



Az észak-déli folyosó 2007-től megépítendő 84 kilométeres, a 2-es autópálya Parassapusztától Budapestig tartó szakasza, illetve az M6-os autóút Dunaújváros-Ivándárda szakaszának 100 kilométer hosszon autópályává alakítása mintegy 300 milliárd forintba kerül. Ennek 85 százalékát finanszírozza az EP döntése alapján az unió kohéziós és strukturális alapja.



Az észak-déli európai autópálya magyarországi szakaszából 2006-ra megépül a 2-es autópályától az M0-ás keleti szektora egészen az M5-ös autópályáig és 2005 végéig elkészül az M6-os autópálya Budapest-Dunaújváros közötti szakasza. Ez utóbbira már kiírták a közbeszerzési eljárást és az elképzelések szerint koncessziós szerződés keretében épülhet meg ez az autópálya-szakasz.



Gurmai Zita jelenleg megfigyelői státusban Brüsszelben tartózkodó szocialista képviselő szerint az eredeti elképzelések szerint az autópálya Zsolnáig jutott volna, ám az Európai Parlament által március 11-én elfogadott módosítás már tartalmazza annak továbbvitelét Budapesten keresztül a horvát-magyar határig.



Ezzel egy öt országot összekötő észak-dél irányú tengely jön létre, amely a lengyelországi Gdansktól a horvátországi Plocéig vezető autópályát jelenti. A szocialista képviselő szerint nemcsak a pénzügyi segítség miatt fontos az Európai Parlament döntése, de azért is, mert a 6-os úton jelenleg 260-an halnak meg évente közúti balesetben, vagyis nem mindegy, hogy mikorra készül el az autópálya ezen a szakaszon.



Gurmai szerint a Brüsszelben tartózkodó magyar képviselők összefogásának eredménye is ez a döntés, hiszen az Európai Parlament ülésén 385 igen és 52 nem szavazat mellett fogadták el a javaslatot. Csillag István emlékeztetett arra, hogy tavaly szeptemberben magyar-horvát-bosnyák miniszteri találkozón véglegesítették Eszéken az V/C európai közlekedési folyosó nyomvonalát és határmetszéspontjait. Ennek megfelelően a magyar-szlovák határmetszéspont Parassapusztánál, míg a magyar-horvát Ivándárdánál lesz. (MTI)

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nem látta, hogy figyeli a kamera, így lopott - videó

Nem látta, hogy figyeli a kamera, így lopott - videó

Egy szemléletes ábra a koronavírus gazdasági hatásáról: drasztikusan visszaesett a repülők száma

Egy szemléletes ábra a koronavírus gazdasági hatásáról: drasztikusan visszaesett a repülők száma

Jön egy új Jóbarátok-rész

Jön egy új Jóbarátok-rész

Sokaknak a legnagyobb kihívás a nyugdíj előtt, hogyan igazolható a szolgálati idő

Sokaknak a legnagyobb kihívás a nyugdíj előtt, hogyan igazolható a szolgálati idő

Készüljön, nem lesz tévéadás – és csak akkor jön vissza, ha kézzel újrahangolja a tévéjét

Készüljön, nem lesz tévéadás – és csak akkor jön vissza, ha kézzel újrahangolja a tévéjét

Elfogtak egy hackert, aki átvert egy webshopot és 22-szer nem fizetett elektronikai cikkekért

Elfogtak egy hackert, aki átvert egy webshopot és 22-szer nem fizetett elektronikai cikkekért