Tetszett a cikk?

Az Európai Parlament döntése nyomán 2007-től 200-250 milliárd forint jut az unió által finanszírozott észak-déli közlekedési folyosó magyarországi szakaszára.

Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint a folyosó a döntés nyomán a szlovákiai Zsolnán át, a Budapest-Eszék-Szarajevó-Ploce vonalon jut el az Adriáig. A magyar rész 260 kilométer hosszú, Parassapusztától a Vác-Budapest-Dunaújváros-Ivándárda szakaszon halad.



Az észak-déli folyosó 2007-től megépítendő 84 kilométeres, a 2-es autópálya Parassapusztától Budapestig tartó szakasza, illetve az M6-os autóút Dunaújváros-Ivándárda szakaszának 100 kilométer hosszon autópályává alakítása mintegy 300 milliárd forintba kerül. Ennek 85 százalékát finanszírozza az EP döntése alapján az unió kohéziós és strukturális alapja.



Az észak-déli európai autópálya magyarországi szakaszából 2006-ra megépül a 2-es autópályától az M0-ás keleti szektora egészen az M5-ös autópályáig és 2005 végéig elkészül az M6-os autópálya Budapest-Dunaújváros közötti szakasza. Ez utóbbira már kiírták a közbeszerzési eljárást és az elképzelések szerint koncessziós szerződés keretében épülhet meg ez az autópálya-szakasz.



Gurmai Zita jelenleg megfigyelői státusban Brüsszelben tartózkodó szocialista képviselő szerint az eredeti elképzelések szerint az autópálya Zsolnáig jutott volna, ám az Európai Parlament által március 11-én elfogadott módosítás már tartalmazza annak továbbvitelét Budapesten keresztül a horvát-magyar határig.



Ezzel egy öt országot összekötő észak-dél irányú tengely jön létre, amely a lengyelországi Gdansktól a horvátországi Plocéig vezető autópályát jelenti. A szocialista képviselő szerint nemcsak a pénzügyi segítség miatt fontos az Európai Parlament döntése, de azért is, mert a 6-os úton jelenleg 260-an halnak meg évente közúti balesetben, vagyis nem mindegy, hogy mikorra készül el az autópálya ezen a szakaszon.



Gurmai szerint a Brüsszelben tartózkodó magyar képviselők összefogásának eredménye is ez a döntés, hiszen az Európai Parlament ülésén 385 igen és 52 nem szavazat mellett fogadták el a javaslatot. Csillag István emlékeztetett arra, hogy tavaly szeptemberben magyar-horvát-bosnyák miniszteri találkozón véglegesítették Eszéken az V/C európai közlekedési folyosó nyomvonalát és határmetszéspontjait. Ennek megfelelően a magyar-szlovák határmetszéspont Parassapusztánál, míg a magyar-horvát Ivándárdánál lesz. (MTI)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Duma Aktuál oltási tervében ajándék vakcina jár az 1 milliárdos bankhitelhez

A Duma Aktuál oltási tervében ajándék vakcina jár az 1 milliárdos bankhitelhez

Tömeges vizsgacsalás miatt repülhet 49 elsőéves joghallgató a Bukaresti Egyetemről

Tömeges vizsgacsalás miatt repülhet 49 elsőéves joghallgató a Bukaresti Egyetemről

Romániában soron kívül oltanak be 60 ezer pedagógust

Romániában soron kívül oltanak be 60 ezer pedagógust