Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Védjegybitorlási pert indított egy amerikai versenytársa ellen az Adidas német sport- és szabadidőruházat-gyártó. Az Adidas vádjai szerint a konkurens lekoppintotta a híres három csíkot, amely a német cég több termékcsaládjának is ismertetőjele.
A bíróság elé citált Abercrombie & Fitch karácsony előtt megjelent téli kollekciójának egyes darabjait díszítette a csíkokkal. Egyébként nem először, az Adidas 1996-ban és 2002-ben is perrel fenyegette a céget a mostanihoz hasonló okból. Az Abercrombie & Fitch mindkétszer kivonta a piacról a kifogásolt termékeket, igaz, azzal a megjegyzéssel, hogy nem ismeri el a védjegybitorlás tényét.
Az Adidas ezúttal keményebb volt, a kereset benyújtásával párhuzamosan az inkriminált termékek piacról való kivonásának azonnali elrendelését kérte a bíróságtól.
A három csíkot Németországban 1949-ben védette le az Adidas, az Egyesült Államokban pedig 1969-ben. A német vállalat az elmúlt évtizedekben a Target, a Payless Shoes és a Ralph Lauren ruházatgyártókkal, továbbá több kisebb céggel is tengelyt akasztott.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.