szerző:
hvg.hu

Saját hitelintézetet létrehozását tervezi a BKV - írja a Napi Gazdaság. A közlekedési vállalat a chipkártyás jegyrendszer bevezetésénél a jelek szerint nem kíván közös üzletet kötni a magyarországi bankok egyikével sem.

A január 5-i határidőig összesen 39 vállalkozás adott be szándéknyilatkozatot a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) elektronikus jegy- és bérletrendszerének kiépítésében való részvételre a december elején kiírt előzetes időszakos hirdetmény nyomán - tájékoztatta a Napi Gazdaságot Kós András projektigazgató. Kós elmondta: a belső döntési fórumok február elejére értékelik a beadott - többségében magyar vállalkozásoktól származó - jelentkezéseket, majd ezt követõen nyílik lehetőségük a jelentkezőknek, hogy megvásárolják a részvételi dokumentációkat.

A beadott jelentkezéseknek cégminősítésen kell átesniük, majd ezek figyelembevételével a megfelelő pályázók adhatják be az immár konkrét feladatokra a pályázatot. A tender végső ajánlattételi időpontja május 8. lesz. Ha sikerül tartani az ütemtervet, a rendszer próbaüzeme még az idén év végén megkezdődhet a kisföldalattin, ahol a tervek szerint először vezetik majd be az új rendszert "élesben", 2006 februárjában. Kós András úgy véli, Budapest többi metróvonalán 2006 végére épül ki a rendszer, azt követően pedig a villamos-, majd a buszhálózatban is megjelennek a chipkártyaolvasók.

A projektigazgató szerint bár több bank is komoly érdeklődést mutat a chipes jegyrendszer iránt, a legvalószínűbb, hogy a BKV saját maga hoz létre egy szakosított hitelintézetet a chipkártyák kibocsátására, illetve az elszámolási feladatok bonyolítására. Miután a chipkártya a tervek szerint elektronikuspénztárca-funkciókat is ellát majd, a fővárosi közgyűlés szeretné elérni, hogy a budapesti közlekedési kártya alkalmas legyen a chipkártyaolvasóval egyébként már ellátott parkolóautomatáknál is a fizetésre.

A szakemberek szerint ugyanakkor ennek a tervnek a megvalósítását nehezíti a parkolási társulások ellenérdekeltsége. A külön pénzügyi vállalkozás létrehozása pedig azt jelenti, hogy rövid távon nem várható, hogy a budapesti közlekedési kártya valódi bankkártyává válik, s valamely nemzetközi kártyatársaság logója alatt egyéb fizetések végzésére is alkalmas lesz.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Gazdaság

A Fidesz szerint százmilliós visszaélés történt a BKV-nál

A fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció követeli, hogy hozzák nyilvánosságra a BKV Rt. egyik – állítólag - százmilliós visszaélést feltáró belső vizsgálatának eredményét. A közlekedési vállalat szerint csupán 700 ezer forintos adóeltérésről van szó, amelyről tájékoztatták a felügyelő bizottságot.

MTI Gazdaság

Drágább lesz a BKV-bérlet

Budapesten januártól 10, júliustól további 5 százalékkal emelkednek a BKV tarifái, eszerint januártól egy vonaljegy 160 forintba, egy felnőtt havi bérlet 5950 forintba míg egy tanuló-, nyugdíjas bérlet 2250 forintba kerül majd.

Itthon

A BKV vezére szerint jár a jutalom

Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója szerint jár neki a szerdán megszavazott húszmilliós forintos prémium, amelyet a budapesti 2-es metró felújításának sikeres befejezése miatt kapott.

Itthon

A főváros a kormányra bízná a BKV-t

Budapest főpolgármester-helyettese szerint, amennyiben a főváros nem kapja meg a BKV működéséhez szükséges költségvetési forrásokat 2004-re, az önkormányzat kénytelen lesz átadni a tömegközlekedés feladatát az államnak. Gál J. Zoltán kormányszóvivő ugyanakkor szerdán úgy nyilatkozott, hogy "a kormány nem kéri a BKV-t, az államosítás ideje Magyarországon lejárt".

MTI Gazdaság

A BKV 26 millió eurós megrendelést adott a Siemensnek

Huszonhat millió eurós megrendelést kapott a Budapesti Közlekedési Vállalattól (BKV Rt.) a német Siemens konszern, amelynek vasúttechnikai üzletága (Transportation Systems - TS) a 2-es számú budapesti metróvonal korszerűsítésében vesz részt.

MTI Itthon

A BKV szolgálati járatain is utazhatnánk éjszaka

A BKV gazdaságtalanul üzemelő éjszakai szolgálati járatainak bevonásával sok ember éjszakai tömegközlekedését segíthetnék, s egyúttal, akár évi 100-150 millió forintot is megtakaríthatnának az ésszerű hálózat kialakításával - hangzott el a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tájékoztatóján szerdán Budapesten.