szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Saját hitelintézetet létrehozását tervezi a BKV - írja a Napi Gazdaság. A közlekedési vállalat a chipkártyás jegyrendszer bevezetésénél a jelek szerint nem kíván közös üzletet kötni a magyarországi bankok egyikével sem.

A január 5-i határidőig összesen 39 vállalkozás adott be szándéknyilatkozatot a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) elektronikus jegy- és bérletrendszerének kiépítésében való részvételre a december elején kiírt előzetes időszakos hirdetmény nyomán - tájékoztatta a Napi Gazdaságot Kós András projektigazgató. Kós elmondta: a belső döntési fórumok február elejére értékelik a beadott - többségében magyar vállalkozásoktól származó - jelentkezéseket, majd ezt követõen nyílik lehetőségük a jelentkezőknek, hogy megvásárolják a részvételi dokumentációkat.

A beadott jelentkezéseknek cégminősítésen kell átesniük, majd ezek figyelembevételével a megfelelő pályázók adhatják be az immár konkrét feladatokra a pályázatot. A tender végső ajánlattételi időpontja május 8. lesz. Ha sikerül tartani az ütemtervet, a rendszer próbaüzeme még az idén év végén megkezdődhet a kisföldalattin, ahol a tervek szerint először vezetik majd be az új rendszert "élesben", 2006 februárjában. Kós András úgy véli, Budapest többi metróvonalán 2006 végére épül ki a rendszer, azt követően pedig a villamos-, majd a buszhálózatban is megjelennek a chipkártyaolvasók.

A projektigazgató szerint bár több bank is komoly érdeklődést mutat a chipes jegyrendszer iránt, a legvalószínűbb, hogy a BKV saját maga hoz létre egy szakosított hitelintézetet a chipkártyák kibocsátására, illetve az elszámolási feladatok bonyolítására. Miután a chipkártya a tervek szerint elektronikuspénztárca-funkciókat is ellát majd, a fővárosi közgyűlés szeretné elérni, hogy a budapesti közlekedési kártya alkalmas legyen a chipkártyaolvasóval egyébként már ellátott parkolóautomatáknál is a fizetésre.

A szakemberek szerint ugyanakkor ennek a tervnek a megvalósítását nehezíti a parkolási társulások ellenérdekeltsége. A külön pénzügyi vállalkozás létrehozása pedig azt jelenti, hogy rövid távon nem várható, hogy a budapesti közlekedési kártya valódi bankkártyává válik, s valamely nemzetközi kártyatársaság logója alatt egyéb fizetések végzésére is alkalmas lesz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

A Fidesz szerint százmilliós visszaélés történt a BKV-nál

A fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció követeli, hogy hozzák nyilvánosságra a BKV Rt. egyik – állítólag - százmilliós visszaélést feltáró belső vizsgálatának eredményét. A közlekedési vállalat szerint csupán 700 ezer forintos adóeltérésről van szó, amelyről tájékoztatták a felügyelő bizottságot.

MTI Gazdaság

Drágább lesz a BKV-bérlet

Budapesten januártól 10, júliustól további 5 százalékkal emelkednek a BKV tarifái, eszerint januártól egy vonaljegy 160 forintba, egy felnőtt havi bérlet 5950 forintba míg egy tanuló-, nyugdíjas bérlet 2250 forintba kerül majd.

Itthon

A BKV vezére szerint jár a jutalom

Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója szerint jár neki a szerdán megszavazott húszmilliós forintos prémium, amelyet a budapesti 2-es metró felújításának sikeres befejezése miatt kapott.

Itthon

A főváros a kormányra bízná a BKV-t

Budapest főpolgármester-helyettese szerint, amennyiben a főváros nem kapja meg a BKV működéséhez szükséges költségvetési forrásokat 2004-re, az önkormányzat kénytelen lesz átadni a tömegközlekedés feladatát az államnak. Gál J. Zoltán kormányszóvivő ugyanakkor szerdán úgy nyilatkozott, hogy "a kormány nem kéri a BKV-t, az államosítás ideje Magyarországon lejárt".

MTI Gazdaság

A BKV 26 millió eurós megrendelést adott a Siemensnek

Huszonhat millió eurós megrendelést kapott a Budapesti Közlekedési Vállalattól (BKV Rt.) a német Siemens konszern, amelynek vasúttechnikai üzletága (Transportation Systems - TS) a 2-es számú budapesti metróvonal korszerűsítésében vesz részt.

MTI Itthon

A BKV szolgálati járatain is utazhatnánk éjszaka

A BKV gazdaságtalanul üzemelő éjszakai szolgálati járatainak bevonásával sok ember éjszakai tömegközlekedését segíthetnék, s egyúttal, akár évi 100-150 millió forintot is megtakaríthatnának az ésszerű hálózat kialakításával - hangzott el a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tájékoztatóján szerdán Budapesten.