szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fővárosi Közgyűlés jövő heti rendkívüli ülésén várhatóan visszavonja a telefonfülkés hirdetések ingyenességéről szóló januári döntését.

A főpolgármesteri kabinet ülésén elhangzott: a jövő heti rendkívüli közgyűlésen, amit eredetileg az ez évi forrásmegosztási rendelet miatt tartanak, napirendre kerül a telefonfülkéken elhelyezett reklámhordozók ügye is. A közgyűlés januárban helyszíni kiosztással, a város képvédelmi bizottság fideszes elnökének javaslatára egyhangúlag úgy módosította ez ügyben a szabályozását, hogy csak akkor kelljen fizetni a fülkékre elhelyezett reklámokért, ha a reklám a fülkék szélétől több mint tíz centimétert vesz el a közterületből. Az SZDSZ, az MSZP és a Fidesz-MKDSZ-frakció vezetője együttes indítványban kezdeményezi jövő kedden, hogy az úgymond "tévedés miatt" elfogadott módosítást vonják vissza, s a korábbi szabályozás maradjon érvényben.

Demszky Gábor tavaly két alkalommal is felfüggesztette a városképvédelmi bizottságnak azt a határozatát, amellyel a telefonfülkés hirdetéseknél a Mediacontact Kft.-től az elvárható 176 millió forint helyett csak 2 millió forintos közterület-használati díjat kért. Sasvári Szilárd, a bizottság fideszes elnöke az ügy kapcsán a múlt héten többórás pártbeli vita után lemondott elnöki és frakcióvezető-helyettesi posztjáról. Juharos Róbertet, a jogi bizottság fideszes elnökét pedig visszahívta tisztségéből a képviselőcsoport. Lapértesülések szerint, amit a fideszesek cáfoltak, üzleti konkurenciaharc áll az ügy hátterében. Ezzel az úgynevezett 10 centiméteres szabállyal ugyanis évente mintegy 80 millió forint maradna a nemrég az OTP-vezér Csányi Sándor magánérdekeltségébe került Mediacontact Kft.-nél. A telefonfülkés City Light reklámozás ellenérdekeltje a MAHÍR, amelynek felügyelő bizottságában részt vett Simicska Lajos, a Fidesz egykori gazdasági igazgatója is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Média

Jön a Multireklám Rt.

Egyetlen társaságba, a 370 millió forintos jegyzett és 566 millió forint saját tőkéjű Multireklám Rt.

hvg.hu Itthon

Ezer óriásplakát és újsághirdetés sértett törvényt

A fogyasztóvédelmi felügyelőségek tavaly első fokon 701 esetben összesen 78 millió bírságot szabtak ki a szabálytalanul hirdetőkre, emellett 257 esetben kötelezték őket reklámjaik megváltoztatására. Az újságokban több, a köztereken kevesebb jogsértőt füleltek le.