Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c","c_author":"Moravecz Kata","category":"eurologus","description":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és Szlovákiának, az utolsó két, orosz gázt vezetékesen importáló országnak is fel kell adnia ezeket a beszerzéseket. Persze ez a két kormány nem fogja szó nélkül beadni a derekát, de úgy tűnik, az EU készült erre.","shortLead":"Az Európai Unió 2027-re szeretne teljesen függetlenedni az orosz gáztól, ami azt jelenti, hogy Magyarországnak és...","id":"20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a616a88-52ae-4c22-b75c-667685fc3e2c.jpg","index":0,"item":"69f97046-469b-4d30-a5ff-a0b28b2dd73a","keywords":null,"link":"/eurologus/20250523_Az-EU-keszult-hogy-Magyarorszag-es-Szlovakia-ne-tudja-blokkolni-az-orosz-gaz-betiltasat","timestamp":"2025. május. 23. 14:47","title":"Az EU készül arra, hogy Magyarország és Szlovákia ne tudja blokkolni az orosz gáz betiltását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15ed11b0-b018-412e-9493-249a17d11afe","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A főváros VII. kerületében ütöttek rajta a rendőrök a kristállyal kereskedő férfiakra.","shortLead":"A főváros VII. kerületében ütöttek rajta a rendőrök a kristállyal kereskedő férfiakra.","id":"20250523_Ratortek-a-zsaruk-az-ajtot-a-drogdilerekre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15ed11b0-b018-412e-9493-249a17d11afe.jpg","index":0,"item":"0cc4d60b-5395-4f5b-8e44-36fe4594b606","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Ratortek-a-zsaruk-az-ajtot-a-drogdilerekre","timestamp":"2025. május. 23. 10:10","title":"Rátörték a zsaruk az ajtót a drogdílerekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f260fa47-b66c-49ef-847a-6f7337d8e8f7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A magyar népzenével kevert folk-popot játszó zenekar 11 év és 5 lemez után mond búcsút a közönségnek.","shortLead":"A magyar népzenével kevert folk-popot játszó zenekar 11 év és 5 lemez után mond búcsút a közönségnek.","id":"20250523_Feloszlik-a-Margaret-Island","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f260fa47-b66c-49ef-847a-6f7337d8e8f7.jpg","index":0,"item":"26cb4597-5660-454c-b7fd-81f7264f8d10","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Feloszlik-a-Margaret-Island","timestamp":"2025. május. 23. 11:14","title":"Feloszlik a Margaret Island","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3429942-0a0a-4ef7-9ec6-61fdb0b9eb6b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Június elején dől el, hogy 2026-ban lecserélik-e a levát.","shortLead":"Június elején dől el, hogy 2026-ban lecserélik-e a levát.","id":"20250523_bulgaria-leva-euro-eurozona-csatlakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3429942-0a0a-4ef7-9ec6-61fdb0b9eb6b.jpg","index":0,"item":"22921f01-dc36-40bc-a47a-c4095d47821d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_bulgaria-leva-euro-eurozona-csatlakozas","timestamp":"2025. május. 23. 18:02","title":"Jövőre várhatóan már a bolgárok is euróval fizethetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró összeroppant. Akkor még nem sejtette, hogy pontosan mit hallott.","shortLead":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró...","id":"20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c.jpg","index":0,"item":"f56b5cca-b7ee-4d92-b978-45eb613f295c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","timestamp":"2025. május. 23. 10:03","title":"„Mi volt ez a durranás?” – biztonsági kamera rögzítette a Titan összeroppanásának hangját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök szerint az EU-t elsősorban azért hozták létre, hogy kihasználja az Egyesült Államokat a kereskedelem terén.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint az EU-t elsősorban azért hozták létre, hogy kihasználja az Egyesült Államokat a kereskedelem...","id":"20250523_donald-trump-vamhaboru-egyesult-allamok-europai-unio-50-szazalekos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2.jpg","index":0,"item":"31395fa4-ee68-4d0e-9960-8d2aba4a6499","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_donald-trump-vamhaboru-egyesult-allamok-europai-unio-50-szazalekos-vam","timestamp":"2025. május. 23. 14:48","title":"Trump 50 százalékos vámmal sújtaná az Európai Uniót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28f70daa-39d3-4c7f-9fa6-d33f6d1f38f5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Mészáros Lőrinc NER-es mivoltáról nincs kétely a magyarokban, de sokan Csányi Sándort is kormányközelinek tartják.","shortLead":"Mészáros Lőrinc NER-es mivoltáról nincs kétely a magyarokban, de sokan Csányi Sándort is kormányközelinek tartják.","id":"20250524_Meszaros-Lorinc-Garancsi-Csanyi-Kit-ismer-igazan-a-nep-a-toplistas-gazdagok-kozul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28f70daa-39d3-4c7f-9fa6-d33f6d1f38f5.jpg","index":0,"item":"17b1501a-e126-4cda-82d0-abbfe7a91383","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250524_Meszaros-Lorinc-Garancsi-Csanyi-Kit-ismer-igazan-a-nep-a-toplistas-gazdagok-kozul","timestamp":"2025. május. 24. 13:49","title":"Friss felmérés: a magyarok 77 százaléka szerint a toplistás gazdagok tisztességtelenül gazdagodtak meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Mandiner kezdte ki az ország egyik legismertebb humoristáját.","shortLead":"A Mandiner kezdte ki az ország egyik legismertebb humoristáját.","id":"20250523_pottyondy-edina-bodocs-tibor-propaganda-mandiner-harcosok-klubja-menczer-tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802.jpg","index":0,"item":"05deeded-6f4e-4639-8fe7-dde53d1da2dc","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_pottyondy-edina-bodocs-tibor-propaganda-mandiner-harcosok-klubja-menczer-tamas","timestamp":"2025. május. 23. 10:05","title":"Pottyondy védelmébe vette Bödőcsöt: Ő nem Menczer Tamás és nem VV Segal, hanem valaki, aki mögött teljesítmény van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.
Minden márka valójában a fogyasztó fejében születik meg, ha tehát egy cégnek az a célja (s miért ne lenne), hogy az általa kínált termék a vásárló szemében egyedi imázzsal és megkülönböztető jegyekkel rendelkezzen, jól kell ismernie fogyasztóit – mondta Havasi Zoltán, a Young & Rubicam Brands stratégiai tervezője azon a csütörtöki sajtótájékoztatón, amely keretében bemutatták a BrandAsset Valuator nevű, magyarul Márkaméterre keresztelt elméleti modellt. A fogyasztókról szerzett minél alaposabb ismeretek versenyelőnyhöz juttatják a márkatulajdonos cégeket, a brandépítés azonban nem „művészet”; mérhetővé kell tenni, hogyan teljesít egy-egy márka.
A Márkaméter olyan mérésre alkalmas globális eszköz, amely a brandek „egészségi állapotára”, azaz a márkavitalitásra és a márkafejlettségre világít rá – magyarázta Havasi Zoltán. A négy fő ismérv, amely alapján egy márka, vagy termékkategória értékelhető: a fogyasztók szemében mennyire különbözik társaitól, mennyire áll közel a vásárlókhoz, mekkora a megbecsültsége és mennyire ismert. Ezek kiértékelése alapján, mondja a szakember, az is tetten érhető, a márkák életgörbéjük mely pontján helyezkednek el.
A Young & Rubicam Brands 1600 fős reprezentatív mintán végezte el a Márkaméter 2005 felmérést, a TGI Magyarország kérdezőbiztosai 2004. november és 2005. január között vették fel az adatokat. Ezek alapján elmondható: a magyar emberek szemében a legerősebb márkanév éppen Magyarország, ezt a Pick, a Trappista, a Milka és a Coca-Cola követi. A legerősebb márkák top 20-as listáján az előző évekhez képest új szereplő – a többi között - a Boci és a Balaton csokoládék, a Nokia, de a Gyulai is. Több olyan márka is kikerült azonban a legerősebb brandek közül, amelyeket – úgy vélhetnénk - a közgondolkodás Magyarország arculatához kapcsol: a Herendinek, a Zsolnaynak, a Hollóházinak, s a Tokajinak kisebb a respektje, csakúgy mint a Sonynak, a Nestlének és a Legónak.
Megerősödtek a szárazelemek és a Magyar Honvédség (Oldaltörés)
A legegyedibb márkának a magyarok a Mercedes-Benzt tartják, bár ott lohol a nyomában a Ferrero és a Pick is. A fogyasztók számára Magyarország, a Trappista és a Milka a legrelevánsabb, míg a legnagyobb becsben a Vénusz étolajat, a Picket és hazánkat tartjuk. A legismertebbek pedig – Magyarországon túl – a Vénusz, a Magyar Posta, s az Ötös Lottó.
Érdekességet mutat az egyes termékkategóriákat vizsgáló felmérés is: eszerint a legegyedibbek a porcelánok, a mogyorókrémek, a szárazelemek és a leveseskockák, de utóbbi három a „legrelevánsabb kategóriák” között is az élen jár, megelőzve a tejfölöket. A konzervek és félkész ételek egyébként is nagy erővel törnek előre, az egyszemélyes háztartások növekedése és az ún. „rohanó életmód” miatt lassan biztosabb pontnak számítanak majd életünkben, mint a nagymama főztje. A legegyedibb kategórián belül egyébiránt nagyot ugrottak előre a digitális fényképezőgépek is, ami érthető, hiszen évekkel ezelőtt ez a terméktípus még nem is létezett. A legmegbecsültebb kategóriákon belül a fentebb már megismert, mindennapi étkezéshez kapcsolódó csoportok mellett biztos helyet harcoltak ki maguknak a bébiápolási termékek és a dezodorok is. A legismertebb termékkategóriában is a leveskockák vívták ki az elsőséget, de jó helyet (a nyolcadikat) csíptek el a katonai szervezetek is.
Utóbbi kapcsán említést érdemel, hogy hazánk Észak-atlanti Szövetséghez csatlakozását követően a NATO-brand némileg gyöngült, elveszítette egyediségét, míg a Magyar Honvédség ezzel (s nyilván a sorkatonaság eltörlésével is) kezdett egyedi arculatra szert tenni. Ami az Európai Unió-USA összehasonlítást illeti, ebből az előbbi jön ki jobban: a magyarok az EU-t, mint márkanevet önmagukhoz közelebbinek érzik a csatlakozással, míg az USÁ-hoz az utóbbi időben inkább a megközelíthetetlenség fogalma kapcsolódik, s csökkent megbecsültsége is. Jó hír, hogy honfitársaink számára mind az euró, mind a forint nagyobb megbecsültségnek örvend. A közös valuta megbízhatóbb, „vagányabb”, de a forintot is haladóbbnak, becsesebbnek érezzük.
A Y&R külföldön végzett felmérése arra is rávilágított, hogy Magyarország nem csupán számunkra bír vonzerővel: „Hungary” 2005-ben nagyon erős branddé vált, erősebb, mint Csehország, vagy Németország. Azon túl, hogy mi milyennek tartjuk magunkat, érdekesebb, hogy minket hogyan látnak mások. A felmérés szerint az olaszok kissé távolságtartó, de alapvetően barátságos és független népnek gondolnak bennünket, s bár a lengyelek ítélete is alapvetően pozitív, ők már felemlegetik az „arrogáns” és a „földön járó” jelzőket is.
Második helyezést ért el a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) Hungary Smiles című Magyarországot bemutató, 7 perces promóciós filmje a berlini turisztikai vásáron a Das Goldene Stadttor elnevezésű nemzetközi turisztikai reklámfilmversenyen.
Frutti cukorka, Diana sósborszesz, Mambó magnó, Pitralon arcszesz, Tuto lakat – emlékszik még a régmúlt márkáira? Ha igen, kattintson és emlékezzen velünk, ha nem, ismerje meg őket!
Az orosházi libamájpástétom-reklám a ’80-as évek legemlékezetesebb hirdetése - ez derült ki az origo Menedzsment Fórum tesztjéből, amelyet az elmúlt hetekben közel ötezren töltöttek ki.
A gyorsétteremlánc kampányai ezentúl fokozottan a gyermekeket célozzák majd, a promóció fő üzenete azonban az elhízás elleni küzdelem lesz - állítja a vállalat marketingvezetője.
Rövid ideig tartott a flört a „noname” elektronikai termékekkel Németországban. A fellángolás elmúltával a németek visszatértek az ismert, jó nevű márkákhoz.
A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.
Egy francia bíróság hétfőn helyt adott a Milka termékek gyártója, a Kraft Foods keresetének, és eltiltotta Milka Budimir francia varrónőt a www.milka.fr internet-cím és a Milka márkanév használatától.