Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4cd1578e-08aa-4f27-98f6-1b41d18172c0","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"„Együtt ez milyen nagyszerű nemzet lehetne!” – fogalmazódott meg Trumpban Justin Trudeau kanadai miniszterelnök lemondása után.","shortLead":"„Együtt ez milyen nagyszerű nemzet lehetne!” – fogalmazódott meg Trumpban Justin Trudeau kanadai miniszterelnök...","id":"20250107_donald-trump-kanada-justin-trudeau","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cd1578e-08aa-4f27-98f6-1b41d18172c0.jpg","index":0,"item":"f288c460-72c7-4253-b387-4d26a15b7e19","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_donald-trump-kanada-justin-trudeau","timestamp":"2025. január. 07. 05:19","title":"Grönland után Kanadára is szemet vetett Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"308b13b1-d77d-42f7-8573-f7c780767ecb","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Errol Musk arról beszélt, hogy a családjuk kötődik az angol városhoz, a fia nagyanyja Liverpoolban született.","shortLead":"Errol Musk arról beszélt, hogy a családjuk kötődik az angol városhoz, a fia nagyanyja Liverpoolban született.","id":"20250107_elon-musk-liverpool-fc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/308b13b1-d77d-42f7-8573-f7c780767ecb.jpg","index":0,"item":"9c7bf93c-769a-4927-9578-ded3bd9dcbd5","keywords":null,"link":"/sport/20250107_elon-musk-liverpool-fc","timestamp":"2025. január. 07. 16:54","title":"Elon Musk apja szerint a fia megvenné a Liverpool FC-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal kitüntetett filmjére. Íme, az eredmény.","shortLead":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal...","id":"20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589.jpg","index":0,"item":"29b86ffc-6b52-48e4-bcd5-eb22d025fff8","keywords":null,"link":"/360/20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","timestamp":"2025. január. 06. 15:45","title":"Mennyire a miénk Tóth László? Mégis mennyire magyar A brutalista, amelyet hétfő hajnalban Golden Globe-okkal halmoztak el?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bd25004-d7f5-412d-b04e-f17e1112e13e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A fővárosban, Washingtonban is komoly havazásra számítanak. ","shortLead":"A fővárosban, Washingtonban is komoly havazásra számítanak. ","id":"20250106_Az-evtized-legkomolyabb-havazasat-varjak-az-Egyesult-Allamokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bd25004-d7f5-412d-b04e-f17e1112e13e.jpg","index":0,"item":"60fd0dfb-af30-46eb-afe8-20542b8883f0","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Az-evtized-legkomolyabb-havazasat-varjak-az-Egyesult-Allamokban","timestamp":"2025. január. 06. 05:21","title":"Az évtized legkomolyabb havazása sújthatja az Egyesült Államokat, hét államban hirdettek szükségállapotot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45225617-a473-486c-ba31-2e1ffd4a7157","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Állítólag egy podcasthoz készít felvételeket.","shortLead":"Állítólag egy podcasthoz készít felvételeket.","id":"20250107_gronland-dania-donald-trump-fia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45225617-a473-486c-ba31-2e1ffd4a7157.jpg","index":0,"item":"5dda7e62-76ad-4c03-8db7-d4d6418d51dc","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_gronland-dania-donald-trump-fia","timestamp":"2025. január. 07. 08:01","title":"Grönlandra látogat Trump fia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c697e0cc-094f-44b7-b703-246f5aef36aa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.","shortLead":"Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.","id":"20250106_hidrogenbusz-dizelbusz-mav-csepel-szigetszentmiklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c697e0cc-094f-44b7-b703-246f5aef36aa.jpg","index":0,"item":"43bca71c-4b56-4228-b568-05049a0e0fff","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_hidrogenbusz-dizelbusz-mav-csepel-szigetszentmiklos","timestamp":"2025. január. 06. 14:33","title":"1, azaz egy hidrogénhajtású buszt venne a MÁV – 131 dízelbusz mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5be7d222-c3ea-4098-8aaa-b5cb817537bd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A legmagasabb, 150 milliós biztosítási értékkel egy XVIII. századi Bogdány Jakab-festmény bír, de azt nem tudni, kinek a falán lóg. ","shortLead":"A legmagasabb, 150 milliós biztosítási értékkel egy XVIII. századi Bogdány Jakab-festmény bír, de azt nem tudni, kinek...","id":"20250107_szepmuveszeti-muzeum-kolcsonadott-mutargyak-listaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5be7d222-c3ea-4098-8aaa-b5cb817537bd.jpg","index":0,"item":"cc0aae75-7d98-4b19-8f50-4516cd41fd28","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_szepmuveszeti-muzeum-kolcsonadott-mutargyak-listaja","timestamp":"2025. január. 07. 07:59","title":"Több mint ezerkétszáz műalkotást adott kölcsön a Szépművészeti Múzeum az állami szerveknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","shortLead":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","id":"20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73.jpg","index":0,"item":"4c0c8318-ba4e-430f-9421-88e0d9c23aec","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","timestamp":"2025. január. 06. 08:52","title":"Egy Ferrari volt itthon a gyorshajtási csúcstartó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.
Minden márka valójában a fogyasztó fejében születik meg, ha tehát egy cégnek az a célja (s miért ne lenne), hogy az általa kínált termék a vásárló szemében egyedi imázzsal és megkülönböztető jegyekkel rendelkezzen, jól kell ismernie fogyasztóit – mondta Havasi Zoltán, a Young & Rubicam Brands stratégiai tervezője azon a csütörtöki sajtótájékoztatón, amely keretében bemutatták a BrandAsset Valuator nevű, magyarul Márkaméterre keresztelt elméleti modellt. A fogyasztókról szerzett minél alaposabb ismeretek versenyelőnyhöz juttatják a márkatulajdonos cégeket, a brandépítés azonban nem „művészet”; mérhetővé kell tenni, hogyan teljesít egy-egy márka.
A Márkaméter olyan mérésre alkalmas globális eszköz, amely a brandek „egészségi állapotára”, azaz a márkavitalitásra és a márkafejlettségre világít rá – magyarázta Havasi Zoltán. A négy fő ismérv, amely alapján egy márka, vagy termékkategória értékelhető: a fogyasztók szemében mennyire különbözik társaitól, mennyire áll közel a vásárlókhoz, mekkora a megbecsültsége és mennyire ismert. Ezek kiértékelése alapján, mondja a szakember, az is tetten érhető, a márkák életgörbéjük mely pontján helyezkednek el.
A Young & Rubicam Brands 1600 fős reprezentatív mintán végezte el a Márkaméter 2005 felmérést, a TGI Magyarország kérdezőbiztosai 2004. november és 2005. január között vették fel az adatokat. Ezek alapján elmondható: a magyar emberek szemében a legerősebb márkanév éppen Magyarország, ezt a Pick, a Trappista, a Milka és a Coca-Cola követi. A legerősebb márkák top 20-as listáján az előző évekhez képest új szereplő – a többi között - a Boci és a Balaton csokoládék, a Nokia, de a Gyulai is. Több olyan márka is kikerült azonban a legerősebb brandek közül, amelyeket – úgy vélhetnénk - a közgondolkodás Magyarország arculatához kapcsol: a Herendinek, a Zsolnaynak, a Hollóházinak, s a Tokajinak kisebb a respektje, csakúgy mint a Sonynak, a Nestlének és a Legónak.
Megerősödtek a szárazelemek és a Magyar Honvédség (Oldaltörés)
A legegyedibb márkának a magyarok a Mercedes-Benzt tartják, bár ott lohol a nyomában a Ferrero és a Pick is. A fogyasztók számára Magyarország, a Trappista és a Milka a legrelevánsabb, míg a legnagyobb becsben a Vénusz étolajat, a Picket és hazánkat tartjuk. A legismertebbek pedig – Magyarországon túl – a Vénusz, a Magyar Posta, s az Ötös Lottó.
Érdekességet mutat az egyes termékkategóriákat vizsgáló felmérés is: eszerint a legegyedibbek a porcelánok, a mogyorókrémek, a szárazelemek és a leveseskockák, de utóbbi három a „legrelevánsabb kategóriák” között is az élen jár, megelőzve a tejfölöket. A konzervek és félkész ételek egyébként is nagy erővel törnek előre, az egyszemélyes háztartások növekedése és az ún. „rohanó életmód” miatt lassan biztosabb pontnak számítanak majd életünkben, mint a nagymama főztje. A legegyedibb kategórián belül egyébiránt nagyot ugrottak előre a digitális fényképezőgépek is, ami érthető, hiszen évekkel ezelőtt ez a terméktípus még nem is létezett. A legmegbecsültebb kategóriákon belül a fentebb már megismert, mindennapi étkezéshez kapcsolódó csoportok mellett biztos helyet harcoltak ki maguknak a bébiápolási termékek és a dezodorok is. A legismertebb termékkategóriában is a leveskockák vívták ki az elsőséget, de jó helyet (a nyolcadikat) csíptek el a katonai szervezetek is.
Utóbbi kapcsán említést érdemel, hogy hazánk Észak-atlanti Szövetséghez csatlakozását követően a NATO-brand némileg gyöngült, elveszítette egyediségét, míg a Magyar Honvédség ezzel (s nyilván a sorkatonaság eltörlésével is) kezdett egyedi arculatra szert tenni. Ami az Európai Unió-USA összehasonlítást illeti, ebből az előbbi jön ki jobban: a magyarok az EU-t, mint márkanevet önmagukhoz közelebbinek érzik a csatlakozással, míg az USÁ-hoz az utóbbi időben inkább a megközelíthetetlenség fogalma kapcsolódik, s csökkent megbecsültsége is. Jó hír, hogy honfitársaink számára mind az euró, mind a forint nagyobb megbecsültségnek örvend. A közös valuta megbízhatóbb, „vagányabb”, de a forintot is haladóbbnak, becsesebbnek érezzük.
A Y&R külföldön végzett felmérése arra is rávilágított, hogy Magyarország nem csupán számunkra bír vonzerővel: „Hungary” 2005-ben nagyon erős branddé vált, erősebb, mint Csehország, vagy Németország. Azon túl, hogy mi milyennek tartjuk magunkat, érdekesebb, hogy minket hogyan látnak mások. A felmérés szerint az olaszok kissé távolságtartó, de alapvetően barátságos és független népnek gondolnak bennünket, s bár a lengyelek ítélete is alapvetően pozitív, ők már felemlegetik az „arrogáns” és a „földön járó” jelzőket is.
Második helyezést ért el a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) Hungary Smiles című Magyarországot bemutató, 7 perces promóciós filmje a berlini turisztikai vásáron a Das Goldene Stadttor elnevezésű nemzetközi turisztikai reklámfilmversenyen.
Frutti cukorka, Diana sósborszesz, Mambó magnó, Pitralon arcszesz, Tuto lakat – emlékszik még a régmúlt márkáira? Ha igen, kattintson és emlékezzen velünk, ha nem, ismerje meg őket!
Az orosházi libamájpástétom-reklám a ’80-as évek legemlékezetesebb hirdetése - ez derült ki az origo Menedzsment Fórum tesztjéből, amelyet az elmúlt hetekben közel ötezren töltöttek ki.
A gyorsétteremlánc kampányai ezentúl fokozottan a gyermekeket célozzák majd, a promóció fő üzenete azonban az elhízás elleni küzdelem lesz - állítja a vállalat marketingvezetője.
Rövid ideig tartott a flört a „noname” elektronikai termékekkel Németországban. A fellángolás elmúltával a németek visszatértek az ismert, jó nevű márkákhoz.
A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.
Egy francia bíróság hétfőn helyt adott a Milka termékek gyártója, a Kraft Foods keresetének, és eltiltotta Milka Budimir francia varrónőt a www.milka.fr internet-cím és a Milka márkanév használatától.