Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"85c1477b-b7f8-4a40-987e-ded3934687e3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Közeleg a nyár, sok diák hamarosan elkezdi a nyári munkát. Hol, és milyen feltételekkel találják meg ezt, és milyen ügyintézésen kell végigmenniük? ","shortLead":"Közeleg a nyár, sok diák hamarosan elkezdi a nyári munkát. Hol, és milyen feltételekkel találják meg ezt, és milyen...","id":"20250512_Diakmelo-nyaron-kasszakulcs-podcast-diakmunka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85c1477b-b7f8-4a40-987e-ded3934687e3.jpg","index":0,"item":"0b58a41e-557f-4e20-8021-b66bbf9ce4f5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_Diakmelo-nyaron-kasszakulcs-podcast-diakmunka","timestamp":"2025. május. 12. 05:50","title":"Mire készüljenek a nyári munkát vállaló diákok? – Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Úgy ítélte meg, hogy “az elmúlt napok eseményei a magyar-ukrán kapcsolatokban nem teszik lehetővé a jóhiszemű, konstruktív egyeztetést olyan fontos és érzékeny tárgyban, mint a kisebbségi jogok”.","shortLead":"Úgy ítélte meg, hogy “az elmúlt napok eseményei a magyar-ukrán kapcsolatokban nem teszik lehetővé a jóhiszemű...","id":"20250511_Magyar-Levente-kulugyi-allamtitkar-lemondta-a-hetfoi-magyar-ukran-targyalast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456.jpg","index":0,"item":"2ff50b71-8029-49d3-98fe-2c3dfd142fc0","keywords":null,"link":"/itthon/20250511_Magyar-Levente-kulugyi-allamtitkar-lemondta-a-hetfoi-magyar-ukran-targyalast","timestamp":"2025. május. 11. 16:02","title":"Magyar Levente külügyi államtitkár lemondta a hétfői magyar-ukrán tárgyalást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1526844-dc5c-4e3c-ace2-b88a34d63417","c_author":"Lackfi János","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Lackfi Jánosnak most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: mentalitásháború, záróakkord, odafigyelés, koppanás, szinodalitás.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250511_az-en-hetem-Lackfi-Janossal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1526844-dc5c-4e3c-ace2-b88a34d63417.jpg","index":0,"item":"6790d112-f225-4447-84a2-d968b63ed755","keywords":null,"link":"/360/20250511_az-en-hetem-Lackfi-Janossal","timestamp":"2025. május. 11. 17:30","title":"Tetovált Ágica és a ferdeszájú: az én hetem Lackfi Jánossal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","shortLead":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","id":"20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1.jpg","index":0,"item":"48069f6a-dbe0-4dc3-a7f7-31b2433d658c","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","timestamp":"2025. május. 11. 09:48","title":"Műanyag fólia lehet a dubajicsoki-jégkrémben, ne egye meg!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"482fb624-2574-47b4-b9c4-d7a9caa259f4","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A cikkben tárgyalt alapelvek segítségével elérhetjük, hogy jó minőségű maradjon egy munkahelyi kapcsolat. Szerkesztett részlet Michael Bungay Stanier Hogyan dolgozzunk együtt (szinte) bárkivel? című könyvéből.","shortLead":"A cikkben tárgyalt alapelvek segítségével elérhetjük, hogy jó minőségű maradjon egy munkahelyi kapcsolat. Szerkesztett...","id":"20250510_Ime-hat-alapelv-hogy-barkivel-jol-tudjunk-egyutt-dolgozni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/482fb624-2574-47b4-b9c4-d7a9caa259f4.jpg","index":0,"item":"53bd381e-d31b-44ac-96f8-30aade1c998f","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250510_Ime-hat-alapelv-hogy-barkivel-jol-tudjunk-egyutt-dolgozni","timestamp":"2025. május. 10. 19:15","title":"Íme hat alapelv, hogy bárkivel jól együtt tudjon dolgozni!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1fbeebb-ff1a-43d5-933d-4119ce4799dd","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A KSH adatai alapján 2024-ben 12,8 százalékkal emelkedtek a lakásárak, ennek ellenére jobb helyzetben lehetnek a lakásvásárlást tervezők, mint 2022-ben, vagy épp 2023-ban. Ez merész kijelentésnek tűnhet, de máris jön a magyarázat.","shortLead":"A KSH adatai alapján 2024-ben 12,8 százalékkal emelkedtek a lakásárak, ennek ellenére jobb helyzetben lehetnek...","id":"20250512_Tenyleg-nehezebb-ma-lakast-venni-mint-10-eve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1fbeebb-ff1a-43d5-933d-4119ce4799dd.jpg","index":0,"item":"c8a6ec3e-4f88-441b-9626-2b34fcb6da01","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250512_Tenyleg-nehezebb-ma-lakast-venni-mint-10-eve","timestamp":"2025. május. 12. 10:49","title":"A számok nem hazudnak: tényleg nehezebb ma lakást venni, mint 10 éve?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43a1fa6e-0321-400a-b7ed-aa8f08cfcbad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Bess Truman óta nem láttak ilyen kevéssé aktív First Ladyt. ","shortLead":"Bess Truman óta nem láttak ilyen kevéssé aktív First Ladyt. ","id":"20250511_Melania-Trump-alig-tesz-eleget-a-First-Lady-feladatainak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43a1fa6e-0321-400a-b7ed-aa8f08cfcbad.jpg","index":0,"item":"587d1452-2af0-431e-82ec-d6ffd0f2f403","keywords":null,"link":"/elet/20250511_Melania-Trump-alig-tesz-eleget-a-First-Lady-feladatainak","timestamp":"2025. május. 11. 18:19","title":"Melania Trump két hetet sem töltött a Fehér Házban férje beiktatása óta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b70db14f-37f7-46f6-8e90-acafe9916e0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Felszólalt egy Izraelben élő holokauszttúlélő is, akinek unokája a jelenleg Izraelben zajló háborúban vesztette életét.","shortLead":"Felszólalt egy Izraelben élő holokauszttúlélő is, akinek unokája a jelenleg Izraelben zajló háborúban vesztette életét.","id":"20250511_Elet-Menete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b70db14f-37f7-46f6-8e90-acafe9916e0a.jpg","index":0,"item":"fe1dd0c1-4047-4396-978c-78f3809ef34c","keywords":null,"link":"/itthon/20250511_Elet-Menete","timestamp":"2025. május. 11. 19:08","title":"A holokauszt és az október 7-i terrortámadás áldozataira emlékeztek az Élet Menetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.
Minden márka valójában a fogyasztó fejében születik meg, ha tehát egy cégnek az a célja (s miért ne lenne), hogy az általa kínált termék a vásárló szemében egyedi imázzsal és megkülönböztető jegyekkel rendelkezzen, jól kell ismernie fogyasztóit – mondta Havasi Zoltán, a Young & Rubicam Brands stratégiai tervezője azon a csütörtöki sajtótájékoztatón, amely keretében bemutatták a BrandAsset Valuator nevű, magyarul Márkaméterre keresztelt elméleti modellt. A fogyasztókról szerzett minél alaposabb ismeretek versenyelőnyhöz juttatják a márkatulajdonos cégeket, a brandépítés azonban nem „művészet”; mérhetővé kell tenni, hogyan teljesít egy-egy márka.
A Márkaméter olyan mérésre alkalmas globális eszköz, amely a brandek „egészségi állapotára”, azaz a márkavitalitásra és a márkafejlettségre világít rá – magyarázta Havasi Zoltán. A négy fő ismérv, amely alapján egy márka, vagy termékkategória értékelhető: a fogyasztók szemében mennyire különbözik társaitól, mennyire áll közel a vásárlókhoz, mekkora a megbecsültsége és mennyire ismert. Ezek kiértékelése alapján, mondja a szakember, az is tetten érhető, a márkák életgörbéjük mely pontján helyezkednek el.
A Young & Rubicam Brands 1600 fős reprezentatív mintán végezte el a Márkaméter 2005 felmérést, a TGI Magyarország kérdezőbiztosai 2004. november és 2005. január között vették fel az adatokat. Ezek alapján elmondható: a magyar emberek szemében a legerősebb márkanév éppen Magyarország, ezt a Pick, a Trappista, a Milka és a Coca-Cola követi. A legerősebb márkák top 20-as listáján az előző évekhez képest új szereplő – a többi között - a Boci és a Balaton csokoládék, a Nokia, de a Gyulai is. Több olyan márka is kikerült azonban a legerősebb brandek közül, amelyeket – úgy vélhetnénk - a közgondolkodás Magyarország arculatához kapcsol: a Herendinek, a Zsolnaynak, a Hollóházinak, s a Tokajinak kisebb a respektje, csakúgy mint a Sonynak, a Nestlének és a Legónak.
Megerősödtek a szárazelemek és a Magyar Honvédség (Oldaltörés)
A legegyedibb márkának a magyarok a Mercedes-Benzt tartják, bár ott lohol a nyomában a Ferrero és a Pick is. A fogyasztók számára Magyarország, a Trappista és a Milka a legrelevánsabb, míg a legnagyobb becsben a Vénusz étolajat, a Picket és hazánkat tartjuk. A legismertebbek pedig – Magyarországon túl – a Vénusz, a Magyar Posta, s az Ötös Lottó.
Érdekességet mutat az egyes termékkategóriákat vizsgáló felmérés is: eszerint a legegyedibbek a porcelánok, a mogyorókrémek, a szárazelemek és a leveseskockák, de utóbbi három a „legrelevánsabb kategóriák” között is az élen jár, megelőzve a tejfölöket. A konzervek és félkész ételek egyébként is nagy erővel törnek előre, az egyszemélyes háztartások növekedése és az ún. „rohanó életmód” miatt lassan biztosabb pontnak számítanak majd életünkben, mint a nagymama főztje. A legegyedibb kategórián belül egyébiránt nagyot ugrottak előre a digitális fényképezőgépek is, ami érthető, hiszen évekkel ezelőtt ez a terméktípus még nem is létezett. A legmegbecsültebb kategóriákon belül a fentebb már megismert, mindennapi étkezéshez kapcsolódó csoportok mellett biztos helyet harcoltak ki maguknak a bébiápolási termékek és a dezodorok is. A legismertebb termékkategóriában is a leveskockák vívták ki az elsőséget, de jó helyet (a nyolcadikat) csíptek el a katonai szervezetek is.
Utóbbi kapcsán említést érdemel, hogy hazánk Észak-atlanti Szövetséghez csatlakozását követően a NATO-brand némileg gyöngült, elveszítette egyediségét, míg a Magyar Honvédség ezzel (s nyilván a sorkatonaság eltörlésével is) kezdett egyedi arculatra szert tenni. Ami az Európai Unió-USA összehasonlítást illeti, ebből az előbbi jön ki jobban: a magyarok az EU-t, mint márkanevet önmagukhoz közelebbinek érzik a csatlakozással, míg az USÁ-hoz az utóbbi időben inkább a megközelíthetetlenség fogalma kapcsolódik, s csökkent megbecsültsége is. Jó hír, hogy honfitársaink számára mind az euró, mind a forint nagyobb megbecsültségnek örvend. A közös valuta megbízhatóbb, „vagányabb”, de a forintot is haladóbbnak, becsesebbnek érezzük.
A Y&R külföldön végzett felmérése arra is rávilágított, hogy Magyarország nem csupán számunkra bír vonzerővel: „Hungary” 2005-ben nagyon erős branddé vált, erősebb, mint Csehország, vagy Németország. Azon túl, hogy mi milyennek tartjuk magunkat, érdekesebb, hogy minket hogyan látnak mások. A felmérés szerint az olaszok kissé távolságtartó, de alapvetően barátságos és független népnek gondolnak bennünket, s bár a lengyelek ítélete is alapvetően pozitív, ők már felemlegetik az „arrogáns” és a „földön járó” jelzőket is.
Második helyezést ért el a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) Hungary Smiles című Magyarországot bemutató, 7 perces promóciós filmje a berlini turisztikai vásáron a Das Goldene Stadttor elnevezésű nemzetközi turisztikai reklámfilmversenyen.
Frutti cukorka, Diana sósborszesz, Mambó magnó, Pitralon arcszesz, Tuto lakat – emlékszik még a régmúlt márkáira? Ha igen, kattintson és emlékezzen velünk, ha nem, ismerje meg őket!
Az orosházi libamájpástétom-reklám a ’80-as évek legemlékezetesebb hirdetése - ez derült ki az origo Menedzsment Fórum tesztjéből, amelyet az elmúlt hetekben közel ötezren töltöttek ki.
A gyorsétteremlánc kampányai ezentúl fokozottan a gyermekeket célozzák majd, a promóció fő üzenete azonban az elhízás elleni küzdelem lesz - állítja a vállalat marketingvezetője.
Rövid ideig tartott a flört a „noname” elektronikai termékekkel Németországban. A fellángolás elmúltával a németek visszatértek az ismert, jó nevű márkákhoz.
A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.
Egy francia bíróság hétfőn helyt adott a Milka termékek gyártója, a Kraft Foods keresetének, és eltiltotta Milka Budimir francia varrónőt a www.milka.fr internet-cím és a Milka márkanév használatától.
A főpolgármester szerint Bolla Tibor nem adott megnyugtató válaszokat arra, hogy milyen viszonyban volt a költségvetési csalással megvádolt F. Zsolttal.