szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kelet-Európa lett a multinacionális kozmetikai gyártók egyik legfontosabb piaca – írja legfrissebb jelentésében az Euromonitor piackutató cég. A napbarnított bőrről a felmérés szerint az itteni nők a sikerre és gazdaságra asszociálnak, ezért nem csoda, hogy a leggyorsabban a naptejek és napozás során használt termékek forgalma növekszik.

Két év alatt 11,6 százalékkal nőtt a kozmetikai cikkek forgalma Kelet-Európában, míg ugyanez az adat Nyugat-Európában 3,7 százalék, Észak-Amerikában pedig 1 százalék volt – írja az Euromonitor. A kelet-európai eladások összértéke tavaly 12,5 milliárd dollárra rúgott, amely ugyan csak ötöde a nyugat-európai piacénak, de az elemzés szerint évről évre gyorsan emelkedik.

„A kelet-európai nők nagyon figyelnek a külsejükre, és legtöbbjük még emlékszik azokra az évekre, amikor ezek a manapság naponta használt termékek még ritka luxuscikknek számítottak” – írja a brit piackutató. Az elemzés szerint ezért az itteni hölgyek kifejezetten keresik a kozmetikai cégek új termékeit.

A leggyorsabb – az utóbbi években két számjegyű - növekedést a napolajok és –tejek, valamint a napozás során használt krémek és dezodorok produkálják – állítja a felmérés. A bolthálózatokon kívül a legtöbb ilyen terméket a kelet-európai nők a közvetlenül értékesítő cégektől – leginkább az Avontól és az Oriflame-től vásárolják.

A naptejek között a legtöbben még mindig az alacsonyabb fényvédő faktorúakat választják, ami az Euromonitor szerint leginkább az árkülönbségek hatása. A piackutató szerint azonban a helyi női lapok egyre inkább hangsúlyozzák a magas faktorú napozási termékek fontosságát.

A naptejek és –olajok forgalmának növekedésének oka az Euromonitor szerint az, hogy a kelet-európai nők szemében a napbarnított bőr a nyaraláshoz kapcsolódik, a nyaralás pedig a sikerhez, és a gazdagsághoz. „Nem csoda tehát, ha Kelet-Európában a tengernél és a tavaknál nyaralnának a legtöbben, részben azért, hogy a városba visszatérve felvághassanak barnaságukkal” – teszi hozzá a jelentés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Média

Átrendeződések a női lappiacon

Átrendeződhet a fiatal női olvasóközönségnek szóló havi képes magazinok piaca, ha a múlt héten standokra került Glamournak sikerül beverekednie magát a vezető lapok, a Cosmopolitan és a Joy közé. Eközben pedig az öntudatos női érdekvédő Tűsarok is a webre került.

Kult

Bridget Jones után női 007-es

A Bridget Jones-könyvek után Helen Fielding új regényében egy kémnő a főszereplő. A történetet a szeptember 11-i merénylet és a nyugati társadalom reakciója ihlette.

hvg.hu Média

Sikk néven új női hetilapot ad ki a Sanoma

Sikk, csak nőknek! címmel új női hetilapot jelentet meg a Sanoma Budapest Kiadói Rt. Az első szám holnaptól, 2005. április 5-étől 59 forintos bevezető áron lesz megvásárolható. A Blikk alig egy hete jött ki Blikk-Nők című hetilapjával.

Társadalom

Női panasz

Precedensjellegű vizsgálatot folytat Magyarországgal kapcsolatban egy asszony - családon belüli erőszakkal kapcsolatos - beadványa alapján az ENSZ női egyenjogúságot védő bizottsága. A panaszos álláspontja szerint a magyar hatóságok nem kezelték súlyának megfelelően ügyét.