szerző:
MTI

A média- és szórakoztató ipar növekedése jóval gyorsabb lesz az évtized második felében, mint az elsőben. A PriceWaterhouseCoopers (PwC) szerint a piac Kínában és Indiában bővül a legnagyobb ütemben. A videojátékok kereslete nő a legjobban, piacuk megkétszereződhet 2009-ben.

A PwC elemzői szerint a média és szórakoztató ipar éves árbevétele elérheti az 1,8 ezer milliárd dollárt 2009-ben. Változatlanul az Egyesült Államok lesz a legnagyobb piac, évi 690 milliárd dolláros bevétellel, a növekedési ütem azonban a többi régiókhoz képest itt szerényebb, évi 5,6 százalék körüli lesz.
   

A netes hirdetéspiac nő
A hirdetéseket tekintve az internet esetében lesz a leggyorsabb az árbevétel-növekedés - évi 16 százalék a következő öt esztendőben. A globálisan 477 milliárd dollárt kitevő hirdetési piacból a legnagyobb részt mégis a televízió tudhat magáénak, 186 milliárdot, az internetre 32 milliárd jut.
A leggyorsabb - várhatóan évi 12 százalékkal - az ázsiai-csendes-óceáni piac fog bővülni, elsősorban Kína és India erőteljesen növekvő keresletének köszönhetően. Ebben a térségben 2009-ben 432 milliárd dolláros forgalom várható.
   
Az elemzés szerint világszerte a leggyorsabban a videojátékok piaca fog bővülni az új játékkonzolok megjelenésével: az árbevétel megkétszereződhet, a jelenlegi 25 milliárd dollárról 55 milliárdra.

Az írott sajtó számíthat a legkisebb növekedésre: itt évente 3,3 százalékos bővülés várható, 2009-ben a bevétel világszerte 202 milliárd dollár körül alakulhat. A PwC szakértői szerint az írott sajtó elsősorban az apróhirdetések, illetve a bulvárlapok miatt számíthat növekedésre, általában azonban folyamatosan tért veszít az internettel és a televízióval szemben.
   

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Megtorpant a szórakoztató elektronikai piac

A magyarországi szórakoztató elektronikai piac bővülésének üteme az elmúlt években csökkent, de nő a modern technológiát képviselő és a digitális készülékek iránti kereslet - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet jelentéséből.

MTI Gazdaság

Dübörgő szórakoztatóipar

A szórakoztató és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3 százalékkal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket a PricewaterhouseCoopers (PwC) legújabb felmérése szerint.

Ilyen lehet az új Macbook Pro

Ilyen lehet az új Macbook Pro

Azért voltak, hogy a lányok beinduljanak

Azért voltak, hogy a lányok beinduljanak

Jemenben megfelelő megoldást találtak a sáskajárásra

Jemenben megfelelő megoldást találtak a sáskajárásra

Alkotmánybíró lehet Handó Tündéből - csak ő nem akarja

Alkotmánybíró lehet Handó Tündéből - csak ő nem akarja

Busásan megtérültek a koncertek, ennyit kaszáltak tavaly a magyar sztárok

Busásan megtérültek a koncertek, ennyit kaszáltak tavaly a magyar sztárok

Megszólalt a MOM Sportnál elhunyt kislány anyukája

Megszólalt a MOM Sportnál elhunyt kislány anyukája