Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Évente nagyjából 600 millió úgynevezett megszemélyesített küldeményt, vagyis a címzett személyéhez kapcsolódó információt is tartalmazó levelet állítanak elő Magyarországon – áll a Díjbeszedő Zrt. tanulmányában.
Megszemélyesített küldemények. Kiszervezve © hvg.hu |
Az államigazgatáshoz köthető 70-80 millió küldemény állami nyomdákban készül. Ezen kívül még további 100-110 millió darab küldeményt nyomtatnak "házon belül" különféle vállalatoknál. A fennmaradó kétharmad elkészítésével a feladók külső céget bíznak meg.
A feladat kiszervezését főként az indokolja, hogy a megrendelők nagy része időszakosan, számlalevelek esetében például többnyire havonta egyszer küld ügyfeleinek megszemélyesített küldeményt. Saját nyomdai kapacitást ilyen alacsony kihasználtság mellett ritkán érdemes kialakítani. A Díjbeszedő Zrt. tanulmánya szerint a kiszervezés már alacsony mennyiség mellett is gazdaságos lehet, a nagyobb szolgáltatók esetében pedig minimum 30-35 százalékos költségmegtakarítást eredményez, ugyanakkor komoly adatvédelmi feladatokat jelent: biztosítani kell, hogy az ügyfelek személyes jellegű adataihoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá.
A piac viszonylag koncentrált: a külső megbízással nyomtatott mintegy 400 millió megszemélyesített küldemény 95 százalékát öt társaság állítja elő. Évi 110-120 millió darabbal, nagyjából 30 százalékos részesedéssel a Díjbeszedő Zrt. a piacvezető. A csaknem 870 embert foglalkoztató cég a megszemélyesített küldemények előállítására alkalmas kapacitásának 96 százalékát külső partnerek felé értékesíti. A magyar tulajdonban álló társaság mellett a jelentős piaci szereplők közé tartozik még a Xerox Magyarország Kft., a Drescher Magyarországi Kft., az Állami Nyomda Nyrt. és a Magyar Posta Zrt. Elektronikus Posta Központja.
A direkt marketing (DM) küldemények viszonylag alacsony, 20 százalékos aránya a magas postázási költségekkel magyarázható: miközben egy DM-anyag előállítása 12-20 forintba kerülhet, addig a kapcsolódó postaköltség csaknem 60 forint. A hirdetők ezért a marketinganyagokat igyekeznek az ügyfeleknek küldött egyéb anyagokhoz (folyóiratokhoz, partnercégek esetében pedig egyre gyakrabban számlalevelekhez is) csatolni.
A tanulmány szerint az Internet terjedésével és a fogyasztók felhasználói szokásainak változásával a következő években várhatóan egyre nagyobb teret nyernek majd az elektronikusan kiállított és benyújtott számlák. A folyamat egy-két éven belül valószínűleg látványosan felgyorsul, az azonban biztosnak látszik, hogy a megszemélyesített küldemények kategóriájában még hosszú ideig a számlalevelek, egyenlegközlők és ügyféllevelek dominanciája lesz a jellemző - áll a Díjbeszedő Zrt. tanulmányában.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.